Tijd voor een update

Hoewel ik zelden verlegen zit om blogstof, realiseer ik me dat ik niet zo vaak iets persoonlijks schrijf. 
In plaats van een uitdaging, foto of een filmpje, zal ik jullie dus even bijkletsen. 
  • De kijkers hebben helaas afgehaakt. De niveauverschillen tussen huis en tuin vindt de oudere dame toch wat lastig. Bovendien blijkt het vrij ingewikkeld te zijn om samen een huis te kopen. Bij “kangoeroewonen” mag het huis maar op naam van een van beiden staan. 
  • Mijn stents zijn braaf en leverden mij al duizenden meters pijnloos wandelen op. 
  • Manlief is al meer dan tien dagen mijn “gordeldiertje” en tobt met zona
  • Deze week zien we Marissa weer en in het laatste weekend van dit jaar komt Rafaella met haar pap en mam logeren. 
Ik hoop dat iedereen de decembermaand veilig overleeft en met frisse zin het nieuwe jaar tegemoet gaat. Verder ben ik een gelukkig en tevreden mens. 

Knuffel uit Vlaanderen.

26 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Wat vervelend voor je man dat hij ziek is. Ik weet van mijn zwager hoe vervelend en pijnlijk dat is. Jammer dat de kijkers hebben afgehaakt, maar wat heerlijk voor jou dat de stents hun werk doen en jij weer lekker kunt wanderen.
    En dan het vooruitzicht dat je je familie weer om je heen zult hebben... Geweldig nieuws...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bedoel natuurlijk wandelen...haha...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om weer pijnloos te kunnen wandelen.
    Zona heb ik nog nooit van gehoord. Wel van de aandoening, bleek toen ik doorklikte. Is het misschien meer een vlaamse benaming?
    Vervelend genoeg.
    Fijne dag Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Marja, dat moet fijn aanvoelen (letterlijk en figuurlijk) dat je nu weer op stap kan gaan!
    Maar wat naar voor jouw man zeg, de zona. hopelijk heeft hij er niet te veel pijn van.
    Hopelijk krijg je snel weer andere kijkers over de vloer.
    groetjes en een fijne dag,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed te horen dat de stents braaf hun werk doen. Daarvoor zijn ze dan ook geplaatst.
    Vervelend (eufemisme) dat je man last heeft van gordelroos (in Nederland, in België zona) Ik heb het zelf ook een keer gehad in een tijd van verminderde weerstand. Ik werd gek van de jeuk. Maar gelukkig ging het uiteindelijk toch weer over.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och jammer dat ze afgehaakt hebben. Zou leuk voor jullie geweest zijn als het gelukt was.
    Ik had al gezien dat je een langere tijd achter elkaar gelopen had. Goed zo! Het gaat vast elke dag een stukje beter.
    En wat naar voor je man. Ik heb idd wel eens gehoord dat dit zo'n akelige aandoening is, dus ik hoop dat hij gauw verlichting hiervan mag ondervinden.
    Sterkte.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He jammer van die kijkers en van je man maar hoera voor de vele meters!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst Beterschap voor je man dat is alles behalve prettig .
    Ook jammer van de kijkers.

    Wat geweldig dat je stends hun werk goed doen *maakt vreugde dansje*
    Leuk dat je dochter komt en daarna ook je schoondochter ...heerlijke december maand en dat jullie ook gezond en wel de maand uitgaan.

    Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marissa is niet onze dochter, maar onze oudste kleindochter. Zij is op woensdagmiddag en om de zaterdag bij haar vader, onze jongste zoon.

      Verwijderen
  9. Wat jammer dat de kijkers afhaakten .Gelukkig kun je weer zonder pijn lopen wat een zege zal dat zijn !! Beterschap voor je man .En veel plezier met kinderen en kleinkinderen deze maand .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 1) wat jammer zeg.
    2) wat heerlijk voor je dat je zoveel verbetering merkt.
    3) Bah dat lijkt me heel pijnlijk en naar.
    4) wat moet dat heerlijk zijn die kleine wijfjes over de vloer, we horen er vast meer over toch.
    5) ik vind je een schatje en heel positief.
    6)dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gordelroos, dat is zeer pijnlijk! Heel veel sterkte en beterschap voor je man.
    Fijn dat het met jou zelf wel heel goed gaat!
    Jammer van die kijkers, maar er komen vast weer nieuwe kandidaten! Jullie huis is een met recht een paradijsje (op de foto tenminste ;-))
    Geniet maar lekker van je familie! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. We zijn weer bij. Sommige zaken zijn om blij van te worden, vooral die stents, en van andere slaat de stemming een beetje om.
    Wens echtgenoot sterkte en beterschap. Zo pijnlijk!
    En natuurlijk veel plezier met je familie en kleindochters. Fijne laatste zin. Houen zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja Marja je wist al wel dat ik het zo mooi vind dat je zo goed vooruit gaat. Je man wens ik een snel herstel toe want gordelroos is een zeer vervelende aandoening.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beterschap voor je man! En dankjewel voor de updates :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh zonde zeg dat de kijkers afhaakten, ik weet hoe het voelt...
    Maar wat fijn dat het zo goed met jou gaat Marja! Maar voor je manlief is het wel balen. Ik kende de benaming Zona niet, gordelroos uiteraard wel. Veel beterschap voor hem. En geniet lekker van de maand december en je kleindochters!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vervelend. Dat van die kijkers en voor je man. Maar wel fijn dat je weer zo lekker gewandeld hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zonder welke vorm van tegenslag dan ook kun je het fijne ook niet waarderen, ze zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
    Ik hoop evengoed dat de narigheid sterk zullen afnemen tot zo goed als niets en het fijne in omvang meervoudig zal toenemen, dat zij jullie in ieder geval wel van harte gegund.

    En ja.... wat die persoonlijke noot betreft....volgens mij hebben meer bloggers dat...dat ze minder daarover schrijven. Steeds meer mensen raken 'bevangen' door de onvoorspelbaarheid van waar info op het net uiteindelijk toe kan leiden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onbevangen ben ik nog wel, maar ik wil niet telkens over gezondheidsprobleempjes schrijven. Daar worden mijn lezers toch niet vrolijker van. Positieve berichten deel ik altijd met veel enthousiasme.

      Verwijderen
  18. Gelukkig dat het met jou goed gaat en je weer een beetje uit de voeten kunt dát lijkt me het allerbelangrijkste ,temeer omdat je dan ook veel meer van de bezoekjes van de kleindochters kunt genieten.
    Dat de kopers afhaakten heeft natuurlijk óók prettige kantjes omdat je nog makkelijk een heel gezin extra onder kunt brengen!
    Van manlief is dan weer een minpuntje, gordelroos is een heel onaangename aandoening die helaas ook nog lastig te verjaren is, heeft tijd nodig. Sterkte voor allebei want gordelroos is pijnlijk én veroorzaakt jeuk waar"het slachtoffer" niet vrolijker van wordt.
    Ik had me inderdaad al af zitten vragen of het goed ging met de stent en het lopen dus ik ben blij met je "update"

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik houd van gelukkige mensen
    En ook van heb die tevreden zijn
    Dus houd ik van MARJA ! ! !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer van de kijkers. En veel beterschap voor manlief. Leuke dingen in het vooruitzicht ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Eens komen de juiste mensen om je huis te kopen.
    Fijn dat het met jou goed gaat met je stents.
    Wat zielig dat Robbert last heeft gekregen van gordelroos. Heeft ergens veel stress van.
    Heerlijk toch als de kleinkinderen thuis komen. Daarom vliegen wij een week voor de Kerst even terug.
    Tot slot helemaal mee eens met je opmerking bij Melody:
    "Onbevangen ben ik nog wel, maar ik wil niet telkens over gezondheidsprobleempjes schrijven. Daar worden mijn lezers toch niet vrolijker van. Positieve berichten deel ik altijd met veel enthousiasme."
    Groetjes Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Minder goed nieuws, maar ook super goed nieuws!
    Wat zul je weer bewust genieten: elke stap die je doet, zonder pijn.
    Heel veel beterschap voor Robbert!
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen