Linkenlijstje

Er wordt mij regelmatig gevraagd waarom er geen favorietenlijst op mijn blog staat. Sommige bloggers vinden het fijn om hun linkje hier in de zijbalk tegen te komen. Dat begrijp ik best.
Toch heb ik ervoor gekozen om dat lijstje niet meer te plaatsen. Het is namelijk zó, dat verschillende bloggers niet meer zo goed door één deur kunnen of zelfs ronduit gebrouilleerd zijn. Voor die mensen is het niet prettig om in mijn lijst de naam van die ander ook tegen te komen.
Bovendien zou het een erg lange lijst worden, aangezien ik bijna 80 blogs volg. De nieuwe berichtjes verschijnen vanzelf in mijn Feedly verzameling. Bij sommigen reageer ik trouw, bij anderen lees ik mee en reageer zelden. Ik neem aan dat de eerste groep zichzelf wel herkent. :-)

Als iemand van jullie een overtuigend argument kan aanvoeren om mij over te halen, dan zal ik het nog eens overwegen. Tenslotte kan ik niet eeuwig kolen en geiten blijven sparen.

20 opmerkingen:

  1. Jeetje zelfs in 'blogland' is het dus al hommeles.Ik ga je niet overhalen hoor,baas op eigen blog is mijn motto.(met of zonder lijstje)
    Wens je nog fijne dagen met de loge's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je leuke kerstdagen gehad?

    Ik wil je niet gaan overhalen om een linkenlijstje te plaatsen, dat is helemaal jouw zaak. Ik vind wel dat je zo'n linkenlijst niet moet nalaten om kolen en geiten te sparen. Als bloggers niet met elkaar door één deur kunnen, is dat niet jouw probleem, denk ik dan.
    Op mijn eigen blog heb ik wel een linkenlijstje. Waarom? Eigenlijk alleen maar omdat iedereen dat heeft en de mogelijkheid er is.
    Zelf kijk ik zelden of nooit op het linkenlijstje van iemand wier/wiens blog ik lees. Ik lees altijd wel graag reacties. Soms spreekt mij een bepaalde reactie van iemand die ik niet ken dusdanig aan dat ik op de naam klik en het blog bekijk. Dan besluit ik het betreffende blog een tijdje te volgen en het al dan niet in mijn leeslijst op te nemen.
    Een linkenlijstje kan ook handig zijn als je geen dashboard hebt. Dan weet je dat er weer een nieuw bericht is. Ik gebruik wel het dashboard en daardoor krijg ik automatisch bericht als bijvoorbeeld jij een nieuw bericht hebt geplaatst.
    Sorry, aan mij zul je niet veel hebben. Het was mij, eerlijk gezegd, nog nooit opgevallen dat jij geen linkenlijstje hebt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marja,
    Linkenlijst of niet, dat is jouw zaak. Ik sluit me helemaal aan bij Greet. Zelf gebruik ik mijn lijst om te zien of er nieuwe berichten geplaatst zijn. Daarvoor kijk in niet in mijn dashboard... Maar het is wel jammer natuurlijk dat er gekibbel bestaat tussen verschillende bloggers, dat had ik nou niet verwacht...
    Ik wens je een heerlijke dag Marja,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben begonnen met een linkenlijst met (bijna) alle blogs die ik las. Vond het ook altijd leuk als bij anderen zulke lijstjes stonden/staan, zo kon ik mijn leeslijst flink uitbreiden. Inmiddels staan er alleen maar Alzheimer/dementie gerelateerde blogs in de lijst.
    Ik haal je niet over, baas over eigen blog is mijn devies ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op mijn blog staat wel een linkenlijstje omdat ik dat makkelijk vind, dan zie ik snel wie iets nieuws heeft geplaatst.
    Je moet zelf weten wat je op je blog plaatst toch?
    Ik wist niet dat het rommelt tussen sommige bloggers, maar ja ik ben naïf haha.
    Liefs Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou hier is gewoon alleen wat jij wilt van belang. Het is jóuw "deur" zal 'k maar zeggen , en ieder ander bepaald zelf maar of hij/zij door die deur wil toch?
    Op mijn log staan de linken op een aparte pagina en daar staan ze voor m'n éigen gemak omdat ik via die linken m'n log rondje maak. Kolen en geiten hoef jij niet uit elkaar te houden en verstandige mensen (dat zijn volgens mij de mééste bloggers wel) zullen nooit van je eisen dat je keuzes maakt.
    Evengoed jammer als er dat soort dingen spelen maar nogmaals ...toch eigenlijk" niét jouwpakkiean" .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de lijstjes wel leuk omdat ik anders nooit op sommige terecht was gekomen. Velen van de bolgsters hebben dezelfde in het rijtje, maar er zijn ook verschillen door interesse in hobby oid en zo lees ik weer over heel andere dingen dan mijn eigen gebiedje. Voor mij dus heel handig en informatief, ik weet ook niet wat dashboard is. Volgen doe ik niet omdat ik dan zoveel mailtjes krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook geen favorietenlijst. Eerder had ik dit wel, maar ik vond het niet meer van belang. Mijn favorieten staan in mijn eigen bloglijst en daar breng ik wisseling in aan als dat aan de orde is. Net als jij heb ik een aantal "vaste" blogs die ik volg en een aantal die ik af en toe eens in kijk.
    Ook ik wist niks van frictie tussen bloggers. Gelukkig niet, want bij zulke blogs ben ik snel verdwenen!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marja,
    Van mij mag iedereen zelf weten wat er op een blog komt. Ik heb zelf een kort lijstje met links, maar alleen naar organisaties die ik waardeer. Ik had nog niet bedacht dat je daar ook andere bloggers op kan nemen. Voor persoonlijke blogs kijk ik op OBA en zo ben ik ook bij jouw bericht uitgekomen.
    Vriendelijke groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is jouw blog en als het tussen sommige bloggers rommelt is dat jammer, maar dat heeft niets met jouw blog te maken. Dus geen kolen en geiten meer sparen hoor Marja! Je kunt het uiteindelijk nooit iedereen naar de zin maken en dat hoeft ook niet. Als je het zelf maar naar je zin hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij mij staat ook geen lijstje en gelukkig heeft nog nooit iemand gevraagd waarom niet. Ik maak gewoon een vast rondje via mijn favorietenbestand en omdat ik bijna altijd alle reacties lees, zie ik regelmatig een nieuwe naam om op te klikken. Iedereen is vrij om te doen wat hij/zij wil. Kolen en geiten sparen is geen doen. Als de geit de kool niet lust, is ie snel weg. Als de kool niet gegeten wenst te worden, duikt ie maar weer onder de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Marja, Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit op let of iemand een blogrol heeft. Op mijn eigen blogrol heb ik blogs staan waar ik regelmatig lees en of die onderling het met elkaar kunnen vinden tja dat is toch wel hun probleem denk ik dan maar. Heb totaal geen zin me daar in te gaan verdiepen. En jij moet gewoon doen wat jezelf het prettigste vind toch......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zelf heb ik geen lijstje met linken op mijn blog .Ik krijg alles door via dashboard.Weetje als mensen elkaar niet mogen jammer dan ,wat maakt het uit om elkaars naam te zien staan , ze hoeven niet bij elkaar op de koffie toch!! Daarbij als de partijen reageren bij jou staat er dan toch ook hun naam bij ,dan zou dat dus ook niet kunnen !! Ik heb het zelf meegemaakt ,een man die een paar jaar op blogs van gezamelijke vrienden dreinde dat hij een bepaald iemand liever uit de buurt bleef.moi dus !! Met toestemming van de blogster heb ik hem een keer verteld hoe ik over hem dacht ,nu is het afgelopen.Maar het is jouw blog en jij bepaald wat je wel of niet doet
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Marja, het is jouw blog en dan doe je het lekker op jouw manier, toch? Ik vind je een geweldig mens. Kan vaak heel erg genieten van je droge commentaar. Fijne dagen verder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb een paar linkjes naar de vaste rubrieken waarmee ik doende ben en voor het blogcircuit heb ik er vijf zichtbaar.
    Verder ben ik met Greet eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Doe het vooral zoals jij het prettig vindt, met respect voor anderen, prima dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga je niet overhalen, je doet maar lekker je eigen zin ;-) Waarom ik wel de links op mijn blog plaats, is gewoon omdat ik het gemakkelijk vind om ze aan te kunnen klikken, ook al heb ik een abonnement op Bloglovin...
    groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb een linkenlijstje, zodat ik de nieuwe berichten kan lezen. Ik wist niet dat er in blogland sommige mensen niet door één deur kunnen. Ik ga juist met iemand uit Blogland volgende week naar een show. Met Melody! Zo leuk. Ik verheug mij erop.
    Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  19. In en in triest dat je kolen en geiten blijft sparen omdat bloggers elkaar niet mogen. Ik kan er zelfs kwaad om worden. Ik doe dat niet want het is jouw blog, maar toch ....... Dat is ook de reden waarom wij je van onze linken lijst hebben verwijderd. Op de MacBook Pro en onze iPads sta je gewoon bij onze favorieten, want regelmatig komen we bij je langs, soms wel en soms niet reagerend. De rebelse huisvrouw verwoord precies zoals wij er ook over denken!! Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mijn blog is van mij en daar plaats ik geen linkjes naar anderen. Ik ga je dus niet overtuigen van het eventuele nut van een linklijst op je blog. Verre van zelfs. ;-) Alle blogs die ik volg heb ik in netvibes geplaatst en ik krijg een melding als er iets nieuws geplaatst is.
    Jammer hoor, dat er zoveel gekibbel en gedoe is.

    BeantwoordenVerwijderen