Wat viel bij u niet in goede aarde?

De uitslag van de scan viel bij mij niet in goede aarde.
Ik had liever gehoord dat alles helemaal in orde was. Het was niet bepaald geruststellend om op de monitor bijna zeven centimeter verschrompelde slagader te zien.
Ook al weet ik hoe beperkt ik ben in mijn bewegingen, toch is de visuele confrontatie met een falend onderdeel van je lijf best beangstigend.
Niks etalagebenen en “gewoon” door de pijn heen lopen, integendeel, ik moet alweer onder het mes. Mag ik even stevig balen?

30 opmerkingen:

  1. Je mag enorm balen, getver helemaal niets aan !! dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, jij mag zeker ff balen, het is verdorie ook niet niks dat je weer onder het mes moet gaan! Heel veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat is inderdaad balen Marja. Sterkte met de operatie, gaat het op korte termijn gebeuren??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat mag je zeker Marja, ik wil je veel sterkte toe wensen.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marja,
    Je mag zeker stevig balen hoor! Doe rustig aan deze week en alvast heel veel succes vrijdag... Ik zal aan je denken!
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar natúúrlijk mag jij stevig bálen.... ik baal zelfs met je mee maar dan met met véél minder reden omdat ik alleen je logjes maar een paar dagen zal hoeven missen.
    Maar toch, er is gelukkig iets aan te doen dus dat moeten we niet uit het oog verliezen en over twee weken ben je hopelijk weer aardig opgeknapt en aan de wandel op bescheiden voet. Maar als iémand begrijpt dat je tegen die ziekenhuisopname aan hikt ben ik het wel......als het kón kwam ik je hand vasthouden .... maar gelukkig heb je daar ándere ( lees betere) mensen voor;-) Hou je haaks.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Marja je zal al wel de bibbers hebben voor a.s. vrijdag en je mag zeker stevig balen!
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rot voor je Marja! Kan me voorstellen dat je stevig baalt.
    Jammer dat er geen positiever bericht voor je was.
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marja, het is natuurlijk balen. Maar ik ben er van overtuigd dat je er beter uit gaat komen. Over twee weken spreek je heel anders. Veel liefs en een hart onder je riem!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik baal me je mee! Ik wens je alle sterkte met de operatie straks.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. baal er gerust eens stevig op los Marja, je hebt er alle reden toe! wat naar hé hoe je d'er nu voorstaat. hopelijk brengt de operatie soelaas! ik duim voor je!
    liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zeker mag dat, je hebt gewoon niet in de hand wat je lijf doet en dat is heel erg balen.
    Ik hoop dat je je een heel groot stuk beter voelt als de operatie achter de rug is!
    Liefs, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Joh, dat is begrijpelijk. Ik kan me voorstellen dat dit een behoorlijke domper is.
    Maar als ze het nu definitief kunnen oplossen, dan heeft het in elk geval waarde.
    Kunnen ze het daarmee nu definitief oplossen? Het is een vraag waar we niet goed langsheen kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij gaat het proberen en geeft het een kans van 8 op 10. Het alternatief is een bypass. Ik heb dit fragiele aderstelsel geërfd en het is er niet op vooruit gegaan door alle bestralingen.
      Er is dus een grote kans dat het in de toekomst opnieuw moet gebeuren.

      Verwijderen
  14. Goed van Platoonline om die ene vraag te stellen. Je antwoord is wat ik verwacht had. Ik blijf duimen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marja ik kan me voorstellen dat je even moet slikken van dit bericht en dat is toch ook niet raar toch.Ik wens je en jouw geliefden veel sterkte Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geen wonder dat je stevig baalt .Ik duim voor je !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje Marja. Natuurlijk mag jij balen. Het is maar niet niks. Ik wens je heel veel sterkte bij het zetten van die stand. Gelukkig is de kans 80% en dat is best hoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He bah lieve Marja wat naar voor je en voor die lieve man van je. Ik ga maar een mooie kaars aansteken en heel veel aan je denken. dikke kus.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gooi al die balen er maar uit, we leven met je mee. Maar er is dikke hoop dat je er beter uit komt. Ga daar voor en houd dat voor ogen, hoe moeilijk het ook is.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tuurlijk mag je dat. Sterkte hoor. En ik duim voor je, dat alles goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wij zijn allemaal bij je Marja ,reken van yes dat je er goed doorheen komt. Mijn duim staat helemaal omhoog.
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat zijn altijd vervelende en plotselinge dingen. Veel sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nooit leuk om dit te moeten ondergaan in het ziekenhuis. Wij wensen je heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jolanda Kalisvaart5 november 2013 om 10:33

    we gaan heel erg hard voor je duimen.
    Liefs uit Bleiswijk.

    gr Hans en Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. He, Marja, wat is dit heel normaal dat je stevig baalt. Ben zelf zwaar hartpatiënt, al een nieuwe hartklep gehad. Die doet het goed, maar bracht niet de beterschap waarop we hoopten. Oftewel: altijd moe. Ik wens je veel sterkte, voor en na de operatie. Tijdens zeg ik expres niet, want dan moet ik de artsen sterkte wensen.Jij bent dan "van de wereld", maar erna! Oeff...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je mag zeker stevig balen. Een goede gezondheid is het belangrijkste dat er is. Veel sterkte. Ik zal voor je duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Even doorbijten!!

    In onze familie is hartfalen een erfelijkheid, dus ook voor mij is het opletten geblazen en dat begint met een dagelijkse portie medicijnen en elk jaar een check-up.

    Ik wens je alvast veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen