Verhalen II

Na alle lieve wensen ben ik jullie toch minstens een verslagje verschuldigd. Oké, hier komt-ie dan.

Vrijdagmorgen ging de wekker om zes uur, aangezien ik twee uurtjes later in het ziekenhuis moest opdraven. Op mijn armbandje stond 7.55 uur dus deze missie was alvast geslaagd. Ik werd naar een eenpersoonskamer gebracht, omdat de andere kamers bezet waren. Dat was mazzel, want normaal gesproken moet je daarvoor bijbetalen.

In een mum van tijd was de vampierzuster langs geweest en stond mijn hart op film. Nog even snel met een rolstoel naar de thorax hoek gesjeesd en dat was dat. Ik kreeg een zeer charmant hemdje aan en werd in bed naar het operatiekwartier gereden. Daar mocht ik zelf op de smalle, harde martelplank klimmen. Rechts een bloeddrukmeter, links een infuus, op mijn neus een kapje en weg was ik.

Rond twee uur werd ik door de dame van de verkoeverkamer goed genoeg bevonden om terug te keren naar mijn kamer. De uren daarna waren wat wazig en de halve boterham met kop koffie hield ik helaas niet binnen. Manlief was er ook nog even, maar ik was niet helemaal mijn beminnelijke zelf, dus daar had hij niet zoveel aan.

Na een onderbroken nachtje - waarin om de vier uur een nieuwe dosis pijnstiller aan mijn infuuspaal werd bevestigd – ontwaakte ik zowaar verkwikt. De arts kwam rond tienen en was zeer tevreden over de ingreep en mijn toestand en gaf groen licht. Hij legde nog even uit wat hij precies had gedaan. Via de rechterlies had hij alles schoongeblazen naar links en op de terugweg had hij twee stents achtergelaten. Links eentje van 8x100mm en rechts 8x80. Dat zou de klus moeten klaren.

Helemaal blij wandelde ik een uurtje later met Robbert naar buiten. Nu wil ik voorlopig geen dokter meer zien.

Kijk bij Plato voor de andere WE-300 bijdragen met het thema “Verhalen” 

28 opmerkingen:

  1. Dat kan ik me heel goed voorstellen, dat je geen dokter meer wilt zien en nu maar hopen dat dat ook niet nodig zal zijn. Van harte beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het moeilijke van WE-verhalen is dat ik me altijd afvraag: is dit nu echt? Of is het een (WE-)verhaaltje??
    Mocht het dus echt zijn: heel veel beterschap!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben toch wel réuze blij dat men je "jerug gevonden heeft" nadat je "inééns weg was" toen ze met dat kapje kwamen, toch nog de zenuwen natuurlijk zo op het laatste nippertje;-)
    Fijn dat het allemaal zo voorspoedig verlopen is voor je al is je eten er aan de verkeerde kant uit laten komen dan weer ff niet prettig;-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Troela, ik zoek me te pletter naar "jerug" dat ik verkeerd zou hebben gespeld. Kan het nergens vinden. ;o)

      Verwijderen
    2. Whahahaha.... ben ik weer leer lekker bezig , ik bedoelde natuurlijk dat men je " terug " gevonden heeft ... zucht... wart ben ik toch een slordig kipje, zouden dáár nou geen pilletjes voor zijn?

      Verwijderen
  4. herstel.... wát ben ik toch enz... kijk zó krijg je wel lekker veel reacties natuurlijk;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben jij toch een Bikkel...fijn dat je er weer gezond en wel bent :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben superblij voor je Marja, dat ze je weer terug gevonden hebben.
    Fijn dat het allemaal naar wens is verlopen en dat ze niet je humor onderweg hebben meegenomen :-).
    Voel je er al iets van? Dat je je beter voelt bedoel ik?
    Fijne zondag en bedankt voor de update!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gevoel dat er links vooral meer doorbloeding is. Mijn voet is ook warmer. Rechts merk ik niet veel verschil. Vandaag doe ik nog even rustig aan. Ik mag niet bukken, tillen, fietsen o.i.d. Wandelen blijft lastig met neuropathie. We zien wel.

      Verwijderen
  7. Fijn dat de ingreep voorspoedig is verlopen. Nu pijnloos aan de wandel? Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De limerick was weer beeldschoon maar dit verhaal nog beter! Ben heel blij voor je en wat kan er toch veel tegenwoordig. Maar je hebt volkomen gelijk als je zegt dat je voorlopig geen arts meer wil zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan. Het is niet nik, zo'n ingreep, al schrijf je er zo geestig over.
    Inderdaad: het heeft je gevoel voor humor in elk geval niet aangetast. Dan zal het met de rest ook wel in orde komen, Marja:-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel aan je moeten denken die vrijdag. Een opluchting dat alles goed is verlopen! En je weer thuis bent. Gewoon alweer wandelend het ziekenhuis uit. Lekker grote schoonmaak gehouden dus daarbinnen. Fijn dat alles achter de rug is, hè?
    Nog een beetje bijkomen van al dat narcosegif misschien. Het allerbeste!

    Liefs, Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dag alles goed verlopen is en inderdaad even liever geen bezoek bij dokters meer. Blijft toch altijd weer spannend die dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat alles goed verlopen is En nog even rustig aan doen hoor !!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oef dat was even een pittige schoonmaakoperatie. Gelukkig is alles goed afgelopen. Hopelijk voel je je nu een stuk beter. En leuk dat je ons via de WE op de hoogte houdt.
    Hopelijk kun je straks weer pijnvrij mooie wandelingen maken. Maar doe voorlopig nog maar even rustig aan hoor. Je kent dat verhaal van het lijntje, dat dan niet breekt en zo...
    Groetjes en veel beterschap van mij en M.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die laatste zin die vind ik nou typerend voor jou leuk geschreven Marja.
    En die laatste zin daar genoot ik van die herkende ik direct als opgetogenheid en blijdschap dat je er weer goed door heen bent gekomen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hehe meisje ik ben weer gerustgesteld. Doe heel rustig aan en denk goed aan jezelf de komende tijd. Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed om te lezen dat het achter de rug is en dat het goed gegaan is. Ben erg blij voor jou/jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig dat het achter je ligt. Nu maar een, naar ik hoop en wens voor jou , lange periode zonder gedokter.
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Inderdaad: even geen dokters en ziekenhuizen meer, dat is niet leuk! Het ligt in elk geval weer achter je! Hoop dat je gauw weer helemaal de oude bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat alles goed verlopen is!!

    Je kan er terug tegenaan...

    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou ja, wat een verhaal weer!!!! Fijn, dat het nu weer beter gaat. Sorry dat ik het niet wist, wel onhandig he, als je geen feestboek hebt en geen blogs leest.
    dikke kus uit Leidschendam v Paul en Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb. Ik heb onlangs ook twee stents gehad, weliswaar op een andere plaats in het lichaam, maar het heeft mij veel goedgedaan. Ik hoop dat het jou ook zo vergaat. Het beste ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oeps, je zou haast gaan denken dat het allemaal zo vlot verlopen is omdat het verslag in 300 woorden gevat moest worden!
    Ik hoop voor je dat het blijvend het gewenste resultaat oplevert: dit wil je niet te vaak meemaken...
    Tot nu toe klinkt het gelukkig goed!

    BeantwoordenVerwijderen