Nummer drie verjaart vandaag

Na onze dochter (’76) en oudste zoon (’78) werden wij in ’79 blij verrast met onze derde spruit. Een ruime achtponder die op donderdagavond thuis ter wereld kwam. De vroedvrouw, zuster Engelen, noemde het een leeuwenworp. Hij was kerngezond en van harte welkom. Vandaag wordt dit ventje dus 34 jaar.

Kinderen blijven altijd jong in de ogen van hun ouders. Ik moet me zelf dan ook wakker schudden om echt te beseffen in welke fase ik me bevond op mijn vierendertigste. Even denken, 1989, we waren toen veertien jaar getrouwd en onze teerbeminde nazaten waren op dat moment 13, 11, 10 en 8 jaar oud. We woonden sinds drie jaar in onze eerste koopwoning in Voorschoten. Het leven was goed en helemaal in balans.
Onze jarige job zou dolgraag vader worden en voor zijn gevoel tikt zijn biologische klok de uren weg. Niet alleen vrouwen ervaren dat zo. Hij zou een geweldige vader zijn.

23 opmerkingen:

  1. Laat is dan als eerste hier een felicitatie neerzetten Marja. Ik snap nu je reactie. Je bent een prima mens Marja en ik wens je met zoonlief een fijne verjaardag. Wie weet gaat zijn wens nog eens in vervulling. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is = ik ;) wil je het even wijzigen kwart over 2 's nachts was ik niet zo helder meer .........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Anneke: Ik kan de reactie helaas niet wijzigen, alleen verwijderen.

      Verwijderen
    2. Laat maar staan joh, maakt niet uit. Is niet zo belangrijk.

      Verwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met de jarige nazaat en dat zijn wens maar in vervulling mag gaan!
    Mooie foto's van "je hele spul" én van jezelf, mooie meid zeg! ff denken... '89 was ik al voor het eerst oma geworden ....waar blijft de tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je zoon! Een fijne dag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze middelste is ook 34 jaar en wilt ook dolgraag vader worden. Een grote wens.....

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je zoon! Hopelijk komt zijn wens ooit uit om vader te mogen worden.
    Mijn dochter is inmiddels 38 en heeft er intussen vrede mee dat ze waarschijnlijk nooit moeder zal worden. Ach... zeg nooit nooit hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze dochter van 37 heeft nooit moeder willen worden. Dat wist ze 20 jaar geleden al helemaal zeker.

      Verwijderen
    2. Ja dat kan natuurlijk ook... Ik ken ook een aantal (ook jonge) mensen die die keus al heel vroeg maakten.

      Verwijderen
  7. Van harte proficiat! We hebben het niet in de hand of we ouders worden of niet. Verdrietig als iemand het wil en het lukt op een of andere manier niet. Veel sterkte dus voor zoonlief.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartelijk Gefeliciteert met jullie Zoon en wat niet is kan nog komen. ...

    Wij hebben ook geen kinderen en hebben ons op andere manieren de leegte gevuld ...waar door het ook goed is zo als het is :-D

    Maar 34 is vooral voor een man best jong , ik ken er die zijn ook nog "laat" papa geworden (Y)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je zoon!!
    Wat een leuke foto's Marja, uit de goeie ouwe tijd!
    Ik hoop voor je zoon dat zijn wens ooit in vervulling zal gaan, mijn schoonvader werd pas na zijn 40e vader, hij kreeg 3 zoons!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met de jarige zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met telgje. Mooie foto met daarop een respectabel rijtje klimgeiten (en bokjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd met je zoon! 34, dat is nog piepjong! Vanuit ons gezichtspunt bekeken. Het is allemaal zo relatief.
    Mijn moeder van 91 vind mij weer nog zo jong. Het middelste fotootje is de jarige?
    Met zo'n klein mooi nichtje erbij kan ik me voorstellen dat vaderhormonen begint te kriebelen. Weet weet.....
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De middelste ben ik op mijn vierendertigste.

      Verwijderen
  14. Hoi Marja,
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon... Ja, wat vliegen de jaren hè, mijn oudste wordt in januari al weer 30... lijkt nog zo kort geleden dat ze een piepkleine 8-ponder was...
    Ik wens jullie een heerlijke feestelijke avond en alvast een heel mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen