Film

Films kunnen een onuitwisbare indruk achterlaten

17 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen Marja,
    Al heb ik deze film nooit gezien, ik ben het helemaal met je eens. Sommige films vergeet je weer, maar andere films kunnen diepe indruk maken... Dan kun je zelfs na jaren nog de beelden terugroepen en de sfeer weer proeven...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens, al heb ik deze denk ik nooit gezien, anders had ik het wel geweten haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Marja ook al zo een film die je NOOIT meer vergeet. De scene waarin het bij de ene een groot feest is omdat echtgenoot (James Caan) thuiskomt na de oorlog en dan het huis vlakbij waar een echtpaar hoort dat hun tweelingzoons allebei zijn omgekomen zie ik zo voor me en o de scene dat de jonge knullen terugkomen en opgewacht worden door familie behalve 1 jongen, voor hem is er niemand en zijn ouders zitten dronken in de kroeg. Brrrr. dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet deze film ooit gezien hebben, kan me echter niet meer voor de geest halen. Inderdaad, sommige filmbeelden blijven op je netvlies plakken. Kort geleden alle films van Alex van Warmerdam bekeken, inclusief de nieuwste. Abel, ken je die nog?
    Absurdistisch realistisch, zijn hele oeuvre trouwens.
    Fijne en goede week!
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heb ik nog nooit een film van hem gezien. Ik hou niet zo van Nederlandse films. Ze zijn me vaak te grof.

      Verwijderen
  5. Prachtige film! Een van de mooiste ooit gezien. Welke film me ook nog steeds op mijn netvlies staat is "Yol" een Turkse film, die ik heel lang geleden zag. Prachtige beelden en aangrijpend verhaal.
    En ik ben het met je eens wat die Nederlandse films betreft.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "Yol" ken ik niet. Wel heb ik vorige week "Intouchables" bij de bieb geleend. Dat was een avondje genieten!

      Verwijderen
  6. Ik heb vrijwel niets met film , ben ik véél te ongeduldig voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Bolero van Ravel komt als eerste in me op. Indrukwekkende film destijds. Kwam deze film al niet eerder voorbij of was dat bij een andere blogger?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed van jou! In februari plaatste ik een nummer uit deze film in de zwijmelrubriek.

      Verwijderen
  8. Ken alleen de filmmuziek. Misschien ooit de film gezien, maar heeft dan blijkbaar geen indruk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze serie heb ik ook lang geleden gezien, Marja, maar het enige dat nu terug komt is de muziek.

    Onuitwisbare indrukken van goede films. Mooie films. Ontroerend. Spannend. Fascinerend en indrukwekkend. Die films dragen we een leven lang mee. Een mooi verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaa, deze film had ik ook in mijn gedachten (maar dat weet je nog wel van zwoz - toen had ik de bolero, die jij al in februari had neergezet, wat ik weer niet wist). enfin, het is een prachtige film, die ook op mij een onuitwisbare indruk heeft gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vraag me af: ken ik die film? De titel komt me wel bekend voor. Erg he?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De titel van de film komt me erg bekend voor maar ik ben totaal geen film kijker, duurt mij meestal te lang, maar zelden ga ik ook naar de bioscoop, hoewel als ik daar ben ik het wel mooi vind, je zit er dan toch meer in dan thuis voor de tv.

    BeantwoordenVerwijderen