Versieren

Gelezen in een Vlaams artikel: 

Tips en trucs om een vrouw te versieren of wat je beter niet kunt doen.

“Nogal wat mannen zitten tegenwoordig op de sloffentrein en vinden het nodig om hun eerste indruk te kleuren met het etaleren van hun gevoelige kant, vertellen verhalen over familie of beginnen ronduit te filosoferen. Allemaal leuk als je op een bijeenkomst van een zelfhulpgroep zit, maar in het echte leven willen mensen in sociaal contact vooral het prettige vinden. 
Het idee 'gedraag je als een vrouw om er een te kunnen krijgen' staat haaks op het wat stoere gedrag van weleer. De kunst is een mix te vinden. Net zoals jij valt voor haar vrouwelijkheid, zal ze van jou verwachten dat je een man bent. Humor is goed, slapstick minder. Maar emo-tv? Neen. Zelfs niet als ze er om vraagt. Laat haar daarvoor maar wat op haar honger zitten. En wees een man.” 

Nou dames, kom maar op met jullie commentaar.

14 opmerkingen:

  1. Hmm, ben ik dan echt de eerste vrouw die reageert? Geef mij maar een vent waar je als vrouw niet zonder kunt maar ook nooit aan went! Nou ja eigenlijk heb ik al zo'n vent!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gedraag je als een vrouw om er een te kunnen krijgen, nee dat vind ik maar niets. Gewoon jezelf blijven, in elk opzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat betekend versieren? mooi maken toch hihihi
    tja en wat is mooi dat is voor elk weer iets verschillend toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. regelmatig hoor ik verhalen van mijn vrijgezelle vriendinnen en vraag mij dan af waar de mannen van weleer zijn gebleven?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zeg altijd ,doe maar gewoon dan doe je gek genoeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik houd juist van een mix tussen stoer en gevoelig. Zo'n Gemini heb ik dus in 1971 gevonden. Versieren hoeft voor mij niet. Ik ga voor goudeerlijk en jezelf zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geen idee of ik versierd ben of heb versierd, we hadden 'gewoon' verkering :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga ook gewoon voor de mix. Als er een gewoon gezond evenwicht is dan is het prima. Elke man heeft, denk ik, wel een stoere en gevoelige kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als mannen gaan zemelen zou ik er al gauw klaar mee zijn. Gevoelig zijn mag maar er niet mee beginnen. Ach... ben lang geleden al versierd door een hele nuchtere Hollander, die heel gevoelig kan zijn op zijn tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou van een man die altijd zichzelf is, maar ook wel die gevoelige vrouwelijke kant heeft... En laat ik die nou gevonden hebben...
    Ik wens je een fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ( denk ik) nog nooit in een "sloffentrein" gezeten.? Op m'n honger zitten....? Ik spreek duidelijk geen Vlaams;-)
    Maar ik denk dat er op ieder potje een dekseltje past want de éne man is de andere niet en dat is bij vrouwen óók niet zo!
    Er is dus helemaal geen "standaard"versiertruc !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :-) de ervaringen die ik met mannen heb zijn te verwaarlozen.
    maar ik vind het wél heel leuk dat je me kwam opzoeken op mijn blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach, wordt tegenwoordig wat afgeschreven. Iedereen met een zeven voor Nederlands schrijft tegenwoordig columns en/of boeken. De meeste vind ik te saai voor woorden (dus ik zeg niet: allemaal hoor). En daar horen dan ook meningen bij waar de oude Grieken zogenaamd nog wat van kunnen leren. Zo ook dit Vlaamse wrochtsel. Ik houd het er maar bij dat er heel verschillende vrouwen en mannen zijn en dat iedereen wat anders zoekt om zich aan te spiegelen. Bij jezelf blijven lijkt me prima. En is dat dan toevallig af en toe een sloffentrein, dan is dat maar zo. Mogen vrouwen weer eens de stoere bink uithangen. Whahahahaha.
    Het was weer leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gewoon jezelf zijn, dat is het eerlijkst en blijft het langst duren!!

    BeantwoordenVerwijderen