Regelmaat

Ik ben er dol op. In tegenstelling tot vele anderen, voel ik met het gelukkigst als dingen gestroomlijnd verlopen. Vervelen doe ik me nooit. Dat is het grote voordeel als je jezelf altijd kunt vermaken.

Ik heb geen enkele behoefte aan stappen, feesten of een agenda vol afspraken. Het leven is nooit saai zolang ik iets te lezen, schrijven of puzzelen heb. De structuur van sommige schrijfuitdagingen vind ik ook heel prettig. Wat mij betreft zouden er meer mogen zijn. Het geeft ritme aan het bloggen.

Mochten jullie nieuwe uitdagingen zijn tegengekomen in blogland, laat het mij alsjeblieft even weten.

18 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Voor mij ook graag heel veel regelmaat en structuur. Ik merk door mijn werk pas goed hoe belangrijk dat voor me is... Ik werk in een wooncentrum voor mensen met een verstandelijke beperking, veel autisten, en daar is dat ook zo belangrijk! Ik vaar er wel bij, dat kan ik je zeggen...
    En verder gewoon lekker in en om het huis, dan vermaak ik me het beste... Maar soms heb je wel eens van die weken, dat je agenda behoorlijk vol staat. Wij gaan nu zo'n week beginnen. Heb er best zin in, maar zie er ook tegenop...
    Afijn, ik wens jou een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Regelmaat en structuur ik zou zo graag willen dat ik dat in de vingers kreeg..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook een gewoontemens. Ik gedij het best als er niet te veel "ruis" om me heen is en alles zijn gewone gangetje gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er heerst hier over het algemeen ook wel regelmaat en rust, meer omdat we nu eenmaal een schema hebben met werk, hobby's, politieke bezigheden, etc.
    Maar ik ben ook dol op onverwachte dingen. De kinderen of een stel vrienden dat komt eten...een onverwacht avondje uit...even snel ergens een handje toesteken...een uitnodiging voor een dagje museum o.i.d....onverwacht bezoek...noem het maar op.
    Maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik tegenwoordig ook weer blij ben als dingen weer het gewone gangetje gaan. Ik denk dat ik de afwisseling van rust en reuring het leukst vind.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor een groot deel ga ik met je mee hoor! Lekker alles overzichtelijk hebben en weten hoe en wat.
    Maar bezoekjes afleggen en bezoek krijgen vind ik ook heel erg leuk als het maar gedoseerd is! Nu we net verhuisd zijn hebben we heel veel bezoek en dat is heel leuk, maar manlief is nu blij dat hij weg is en van zijn relaxte leventje in de zon kan gaan genieten. Nog een paar daagjes dan ben ik ook weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor mij ook zo belangrijk dat regelmaat en heel veel stilte en rust tussendoor. Vervelen doe ik me nooit. Wel vind ik t leuk om dingen te ondernemen en mee te maken als er daarna maa minimaal 1 dag stilte is maar 2 dagen stilte mag ook. Heerlijk. Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De afwisseling tussen rust en reuring... dat is niet alleen mooi gezegd door Janny, ook ik voel me daar het prettigst bij. En ook ik kan daar aan toevoegen dat het me soms iets teveel reuring is en ik rust echt moet meenemen in mijn planning.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jezelf kunnen vermaken is een groot goed. Ook mij is verveling vreemd. Ben graag thuis, maar hou ook van een dag op stap of met vrienden aan de eettafel schuiven. Hoeft allemaal niet spectaculair te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh.... wat ben ik dan toch weer een vreemd mens.... ik ben in heel veel dingen nog regelmatiger dan de klok maar vind het dan weer wél een leuke uitdaging als er "iets tussen gepropt moet worden" of een beetje geschoven moet worden. Zó heb ik m'n dag ingedeeld en zó krijgen we een noodkreet uit de drukkerij en gooien we alles weer om en daar heb ik dan nog lol in ook'-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. IK HOU OOK VAN REGELMAAT EN BINNEN DIE REGELMAAT KUNNEN BEST LEUKE VOORVALLEN OF NIEUWIGHEDEN PLAATS VINDEN.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor mij geen regelmaat maar de dingen doen in mijn eigen tempo en wanneer het mij[ ons ] uitkomt Ik gruwel van vaste tijden voor alles ,het maakt me opstandig ,erg he??

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat veel mensen uiteindelijk toch wel van een beetje regelmaat houden. Na een lange zomervakantie is ook vaak een ieder weer blij als 'het gewone leven' weer gaat beginnen. Ja, bloguitdagingen - ik zie ze eigenlijk ook niet zoveel. Als ik een tegenkom laat ik het wel weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan je helaas niet helpen, maar de wereld zit vol met inspiratiebronnen. Dus laat je gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ingrid Airam (http://ingridairam.wordpress.com/2013/08/30/quick-takes-friday-28/) doet mee aan 7 quick takes Friday. Op haar blog vind je een link ernaartoe. Het is een katholieke blog, maar je kunt er natuurlijk je eigen draai aan geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tip. Ik zal daar eens rondneuzen.

      Verwijderen
  15. Is dit iets voor je? http://gedichtenverhalenencolumns.blogspot.nl/2013/10/woordeloos.html

    BeantwoordenVerwijderen