Dialect

17 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen Marja,
    Ik ken het woord 'visserslatijn' maar ik weet eigenlijk niet precies wat het betekent... Wel een heel grappig plaatje weer...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opschepperij van vissers over hun vangst. ;o)
    Fijne week, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha dat is aan zijn kop wel te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben weer helemaal bij met lezen bij jou .Je hebt een geweldig blog, heerlijk bij jou te lezen.
    Dat visserslatijn ken ik maar al te goed , hahaha
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vis met vreemd aangroeisel? ...... maar eh.....

    Je weet vast wat ik zal gaan schrijven
    " jouw limericks moeten wel blijven
    een plaatje gepikt
    dat is een delict "
    nou ja , ik mag best overdrijven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, sta jij nog in de limerickstand? Leuk hoor. Ik pik niks, ik leen slechts. ;o)

      Verwijderen
    2. Dit soort plaatjes geven altijd vréselijk jeuk aan m'n limerick klier ;-) maar dit plaatje is overduidelijk uit het mapje limerick gepikt!

      Verwijderen
    3. Ja, ook dat nog. Een limerick minder van mijn kant en een extraatje van jou.

      Verwijderen
  6. Als visserslatijn een dialect is wordt het op de vreemdste plekken maar door het hele land gesproken! Daar zal het Meertensinstituut best moeite mee hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja moeder ving de grootste vissen altijd met har vissers latijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tagrijns reactie vind ik zeer toepasselijk en leuk maar zou er op willen aanvullen dat 'dialect' ook een taal is en vanuit dat oogpunt zou het instituut er dus geen problemen mee moeten hebben ;-)

    Leuke invulling...en ja die vorm van Latijn heeft nooit mijn voorkeur gehad, nog steeds niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Net als dialect is visserslatijn vaak niet te volgen. Leuk, Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja visserslatijn is mij niet vreemd als je zoals ik jaren een dierenwinkel met grote hengelsport afdeling had. Leuk plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé, ik dacht dat ik hier vorige week al had gereageerd. Kennelijk iets misgegaan, maar alsnog mijn complimenten voor de fantastische vondst!

    BeantwoordenVerwijderen