Zwijmelen op zaterdag 45



Wij waren dol op de serie Doornvogels.
Dit nummer wordt gezongen door Henry’s dochter Monica. 

Henry Mancini (Cleveland (Ohio), 16 april 1924 - Beverly Hills (Californië), 14 juni 1994) was een Amerikaans componist van filmmuziek. Waarschijnlijk is hij het bekendst door zijn "The Pink Panther"-filmthema. Een ander beroemd nummer is "Moon River", dat hij componeerde voor de film Breakfast at Tiffany's (1961). Bekend is verder zijn melodie "The Good Old Days" (voor de film "Experiment in Terror") die jarenlang als herkenningmelodie voor het VARA consumentenprogramma "Koning Klant" is gebruikt. Al zullen weinigen geweten hebben dat Henry Mancini de componist was. Ook is zijn muziek ("76 Trombones") jarenlang gebruikt als herkenningsmelodie voor de Dik Voormekaar Show.
Mancini ontving zijn opleiding aan Carnegie Tech Music School en de Juilliard School of Music in New York. Zijn filmmuziek heeft veelal iets lichtvoetigs. Hij werkte in de muziekafdeling van Universal Pictures waar hij de film over het leven van Glenn Miller van muziek voorzag ("The Glenn Miller Story"). Bekend werd hij met de soundtracks voor "Breakfast at Tiffany's", "The Magnificent Seven" en "The Pink Panther". Naast filmmuziek heeft Mancini ook voor televisieseries gecomponeerd: "Peter Gunn", "Cade's County", "Thorn Birds" en "Hotel".



Ga ook even luisteren bij de anderen.

15 opmerkingen:

  1. Ook ik was dol op die serie. Nog steeds eigenlijk. Ik heb er echt van genoten. Mooie muziek.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog eentje hoor, aan de buis gekluisterd toen ;-)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo echt jaren 80....geweldige serie voor de bakvis die ik toen was :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige serie, heb geen aflevering gemist! En de muziek is heerlijk, echt zwijmelen!
    Fijne zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, ik keek altijd met mijn moeder! Ik vond de hoofdrolspeelster zo mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook hier geen aflevering gemist ,een prachtige serie was het! Mooie muziek ook !!
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voordat de serie op tv kwam had ik het boek al gelezen, de doornvogels van Colleen Mccullough.Vond ik Dallas en Dynastie werkelijk afschuwelijk,deze serie vond ik top.
    wens je een goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja de Doornvogels ....prachtige muziek en als kleine opdonder van toen ken ik mij alleen de spelers voor ogen halen, dus wat heerlijk om deze muziek terug te horen.

    Fijn weekend,liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, heerlijk elke week weer zwijmelen bij deze serie. Met de knappe Richard Chamberlain als de meer dan aantrekkelijke priester. Mooie muziek erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marja, Vanaf een terras in Cordoba met wifi een hartelijke groet van ons. Vanavond als we thuis zijn in Los Boliches gaan we alle bijdragen afluisteren, dus ook die van jou. Groetjes Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb het boek destijds verslonden , gewéldig , de serie hebben we óók gevolgd ! Deze muziek kan ik me helemaal niet herinneren vreemd genoeg .
    Misschien wel omdat de serie minder indruk op me maakte dan het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Drama van de bovenste plank. Prachtig was het.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. The thornbirds prachtige serie met de bloedmooie Rachel Ward en de knappe priester Richard Chamberlain.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ken t niet. Ik weet dat het bestond, maar ik heb het nooit gezien. Ik heb een stukje van de muziek geluisterd. Afgehaakt vanwege bijna beddtijd. Maar ik kom het nog eens afluisteren bij meer rust en tijd.

    BeantwoordenVerwijderen