Gastblog Sebastiaan

Wat heb je nodig?

Een champagnecoupe
Een A5 envelop
Dierenliefhebbers

Jawel, het was weer eens zover in huize Boog. We waren met ons drietjes: Mar, ik en Sebastiaan met een doorsnede van 4 cm.
Als je net als wij landelijk woont, weet je dat allerlei dieren pogingen doen om gezellig bij je te komen wonen. Vele krijgen van ons een milde behandeling (lees: vliegenmepper).
Vanavond was het weer eens raak. Sebastiaan meldde zich op de muur. Natuurlijk grijp je dan direct naar de mepper en gelukkig word je dan teruggefloten door je eega. Niet doen; dat geeft een vlek op de muur!
Het is een dilemma. Maar wat dan? Laten zitten is geen optie. Ooit eens gelezen hoeveel spinnen een mens in zijn slaap eet? Ik wel en het waren er te veel!
Oké, Sebastiaan mag niet dood. Dus een oude truc toegepast. Een champagnecoupe over hem/haar heen gezet, envelop tussen muur en glas en hopla – Sebastiaan zit gevangen.
Zaklantaarn mee, verandatrap af en het diertje losgelaten in de tuin.
Tot ziens, Sebastiaan! Ik weet zeker dat we je weer eens tegenkomen. Je vindt de warmte van het huis zo lekker dat je de weg wel terugvindt.

Maar Sebas, let op! Er komt een dag dat ik een schilderijtje moet ophangen om een plek op de muur te verbergen. Sorry. 

16 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk herkenbaar verhaaltje. Ik ken het verhaal van de spin Sebastiaan, dat heeft Ben me nog eens voorgelezen toen hij het oude boekje van Annie terugvond.
    Leuke gastblog...
    Ik wens jullie een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daarom zijn die laatste zinnen van Annie zo treffend.

    Ach, de spin Sebastiaan
    Het is niet goed met hem gegaan
    Daar binnen is een moord gepleegd
    Sebastiaan is opgeveegd.

    Grm grm... ik krijg een kriebel in de keel. Hoe zou dat toch komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! zo geweldig! Ik heb als klein meisje nog een voordrachtenwedstrijd gewonnen met dit gedichtje te lezen! Het was mijn favoriete gedicht, hoewel het boekje van Annie MG schmidt vol fantastische woordpaleizen staat!

    "nee..sebastiaan, laat dat nou, zeiden alle andere spinnen" hihi...zo'n mooi gedicht, maar het heeft mij toch nog niet kunnen bekoren bij het aanziens van een echte spin !

    Wat een leuke nostalgie !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou heb ik toch een probleem.... geen champagneglas in huis ,nou ja , het stelt me wél gerust dat ik kort geleden gehoord heb dat het een fabel is dat mensen in hun slaap spinnen eten ! Maar Annie houden we erin natuurlijk ,voor onze achterkleinzoon;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een ''leuk'' verhaal ,maar nu zit ik weer de hele avond om me heen te kijken hahaha.Maar 4 cm doorsnee? ach ik ben wel wat meer gewend,griezel griezel brrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt hem toch zeker wel geringd voordat je hem losliet? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat moet wel een dikzak geweest zijn, 4 cm doorsnede... brrrr.
    Maar ik zou hem ook echt niet dood kunnen slaan hoor... zo'n vlek op de muur? Nee, zit ik ook niet op te wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De gedichtjes van dat boekje waren geweldig! Hoop ze nog eens voor te lezen als mijn kleindochter groot is.
    Zo'n stoere meid en dan de mepper pakken?
    Was 4 cm inclusief de poten? Een hooiwagen haalt meer denk ik, maar stelt niet veel voor.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een grote, zwarte joekel. Zijn lijf was al 4 cm.

      Verwijderen
  9. very nice; have a nice Thursday

    much love

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Spinnen zijn vrienden. Ze eten muggen en vliegen...

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eergisteren pakte ik een kopje op uit de gootsteen. En je raad het al, daaronder zat zo'n heel dikke, vette, zwarte spin te kriebelen. Gelukkig zag niemand dat ik me te pletter schrok. Daarna heb ik hem maar buiten gezet (onder een glas met een envelopje er op en zo.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt niet... tot een afstand van een halve meter durf ik ze wel te benaderen. En da's precies lang genoeg voor de stofzuigerslang.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja spinnen zet ik ook buiten ongeveer op deze manier, of langpoters die pak ik aan de poten vast. Die heel irritante vliegen die zo in je raam gaan zitten knorren zijn voor de vliegenklap evenals de muggen..... verschil moet er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen