De boekenwurm

Deze tekening doet iedere boekenwurm glunderen.
Een feest van herkenning.

16 opmerkingen:

  1. Hier kan toch geen e-boek tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou net als Greet hierboven zegt hier kan geen E-book tegenop. Wat een mooie sfeervolle tekening is dat toch en die kleding prachtig hoor. Geen dunne gladde worstenvelletjes van truitjes die je de laatste jaren ziet. Prachtige hoedjes en mooie kapsels. Het is niet makkelijk, soepel en handig zoals nu de trend is. Nee het is elegant warm en genoeglijk langzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk snuffelen in kleine boekwinkeltjes, ruiken aan een vers boek, zalig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad. Word sowieso erg blij van Anton Pieck!! Dank weer voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige prent. Het lijkt de Oudemanhuispoort in Amsterdam.
    Tegenwoordig onderdeel van de universiteit. Gemoderniseerd en strak verbouwd, weinig romantiek meer, maar je kunt er nog steeds boeken kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad daar kan geen E-book tegenop.Boekenstalletjes en winkeltjes ik laat ze nog niet links liggen,maar het is wel meer van kijken kijken en niet kopen tja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Marja, deze ken ik nog... Wat een heerlijk plaatje toch...
    Daar zou ik zelf heel graag tussen lopen...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker weten, ik héb zelfs niet eens een E-reader en ben bovendien weg van Anton Pieck dus is het sowieso genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, en er gaat niets boven boeken van papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi! Laat me beetje in harry potter decor stijl wegsluimeren...Ik ben blij dat papier, ondanks alle voorspellingen, nog niet uitgestorven is. Het geritsel van een blad omslaan, de bijhorende vingersneetjes :-), en geur is onvervangbaar. Hoewel het uiteraard wel op een FSC-label gedrukt mag zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vooral de plaat er bij vinden wij allebei mooi. Groeten vanuit Cordoba

    BeantwoordenVerwijderen
  12. IN - DER - DAAD.
    Prachtige plaat.
    Al die boeken bijeen geharkt
    Ik krijg meteen zin...
    in een boekenmarkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beetje sprookjessfeerplaatje, prachtig.
    Doet me denken aan het bezoek van dit voorjaar aan een klein gat in Zuid Frankrijk. Daar staat de op één na grootste boekhandel van heel Frankrijk. In een heel oud pand met allerlei kamertjes, trapjes, drie etages vol met bijna 200.000 boeken! Le Bleuet in Banon. Een aanrader voor elke boekenwurm, ook al lees je geen Franse boeken.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk. Ik heb via deze link even kunnen koekeloeren.
      https://www.google.be/search?q=le+bleuet+%C3%A0+banon&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=t7I9UvWnIY2u4QSQxIDIBw&sqi=2&ved=0CDwQsAQ&biw=1163&bih=750&dpr=1

      Verwijderen
  14. Heel mooi plaatje. Het doet mijn boekenhart ook sneller kloppen.

    BeantwoordenVerwijderen