Jaren 50

Kijk bij Marion voor de andere zeswoordenverhalen met het thema vakantie. 

11 opmerkingen:

  1. Wat een schattige foto!
    Ik denk dat het meestal een dagje zee was en dat was dan de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto, en ja toen was het nog een feest en maakte het niet uit waar je was geweest. Als je tegenwoordig niet 8 uur in een vliegtuig hebt gezeten, in een duur hotel hebt gehangen, ben je niet op vakantie geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou niet voor iederéén , mijn vader had meestal een bijbaantje in de vakantie om het budget weer een beetje op peil te brengen want zo kort na de oorlog was er van álles te weinig.
    Mijn moeder ging dan inderdaad wel eens met ons naar het strand , meestal lopen vanuit Den Haag . Maar jij bedoelt waarschijnlijk meer dat men vroeger zó weinig vakantiedagen had dat het nog héél bijzonder was .
    Maar wél een herkenbaar plaatje !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marja,
    Ja, toen was men al blij met een dagje naar zee. Maar ik ervaar een vakantie gelukkig nog steeds als pure verwennerij hoor...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marja toen was je al blij met het jaarlijkse schoolreisje.
    Tussen toen en nu heb ik nog wel het een an ander gezien en ben nu
    tevreden met vakantie thuis.
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik geloof je graag..... voor mijn tijd....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vakantie vind ik nog steeds een luxe en geniet er volop van.
    Ja, zandfiguren maken en met schelpjes bedekken! Zo maakte ik met mijn vader ooit eens een krokodil en een schildpad.
    Ook leuk was een spijkerbroek op z'n kop vullen met zand en dan z'n schoenen erop doen. En dan zag je de mensen kijken.....
    Leuk om met je kleinkind later te doen.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk die foto! Ik ben blij dat ik daar in mijn kinderjaren ook nog kon van genieten, zonder gsm in de hand of playstation !
    Vakantie raak je zo snel aan gewend! Ik zou voor altijd op dit ritme kunnen leven... :-)
    Nog veel plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie en vooral herkenbare foto. Wij maakten ook bootjes van zand en schelpen. Joh, mijn herinneringen schieten zo 60 jaar terug. Daar zit ik in mijn kleine zwembroekje en schep me een ongeluk. Whahahahaha.... wat is dat al een tijd geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een dagje strand was heel bijzonder en een vakantie al helemaal speciaal. Wat een prachtige foto trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen