Zwijmelen op zaterdag 37


Dit monumentale epos behoort tot de vijf allerbeste Western meesterstukken ooit gemaakt. De film is weids zoals de monumentale valleien waar het is opgenomen, groots als de fantastische acteurs en zo ruig en wild als ieder kind zich het Wilde Westen voorstelt. Claudia Cardinale als de hoer die in een Madonna verandert. Henry Fonda als het duisterste karakter uit zijn lange carrière, erg overtuigend... Hij speelt Frank, een moordzuchtige psychopaat die totaal geen last heeft van zijn geweten wanneer hij een complete familie uitmoordt. Jason Robards als de halfbloed die vals beschuldigd wordt van de vreselijke slachtpartij. Charles Bronson in de rol van De Man, die zich de wrede martelingen die zijn broer heeft doorstaan herinnert. Briljant geregisseerd door Sergio Leone. Deze prachtige film - met memorabele muziek van Ennio Morricone - herstelde de significante rol die de Western speelt in de kunst van het film maken. (aldus de recensie van b.ol)

Deze muziek heeft manlief ooit gebruikt bij de montage van een (stomme) 8 mm film van een brandende open haard. Wat is jullie favoriete filmmuziek?

13 opmerkingen:

  1. mijn favoriete film .... mede door de muziek die erin zit.... dus mijn favo.... lord of the rings...

    Jouw keus is ook niet mis...

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit nummer stond ook op mijn lijst. Favoriete filmmuziek van Husband. Die van mij had ik al een keer geplaatst, Legends of the Fall.


    Het blijft prachtige muziek.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, die muziek. Mijn favoriete muziekfilm en filmmuziek is The Sound of Music. Zwijmel, zwijmel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een film was dit he. Zo prachtig. En die muziek was grandioos. De muziek uit 'The Godfather' is denk ik wel mijn favoriete filmmuziek. Daarna met stip Ennio - tijdloos mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit nummer voert ons terug naar onze begintijd, geweldig!
    Een heerlijk weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi!!
    Als puber was ik gek op Saturday Night Fever, ik heb de film tig keer gezien en de muziek grijs gedraaid! Mijn kamer hing vol met John Travolta en de BeeGees, vreselijk he?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ken de film niet en welk filmmuziekje? ik heb op moment geen idee Marja helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad een klassieker in z'n soort én prachtig. De film heb ik nooit uitgezien al was hij een paar x op TV ,ik heb er gewoon het geduld niet voor !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja een klassieker al keek ik de film niet graag maar de muziek is zo herkenbaar ...bij het lezen vd titel hoor als ware al de muziek..Mooi !

    Mijn favoriete is die van Schindlers list en Forrest Gump :-D

    Een heel fijn weekend gewenst xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige muziek.Wij hebben ons suf gezocht destijds naar deze muziek .Het werd op tv als achtergrond muziek gebruikt.De film kenden we toen nog niet ,maar een verkoper begreep gelukkig wat we bedoelden en de Lp is grijs gedraaid.Ook de film vond ik erg goed!
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, heel mooi. Ennio Morricone is toch wel een klasse apart. Ook ik heb destijds gezwijmeld bij de film en de muziek en dit is ook een van mijn favorieten. Er is veel filmmuziek die ik mooi vind; de soundtrack van van Les Uns et Les Autres bijvoorbeeld, of die van Left luggage.

    BeantwoordenVerwijderen