Sieraden

Ik heb er helemaal niets mee. Ik draag geen horloge, oorbellen, broche, armband of ketting, alleen mijn trouwring. Ook ander sierwerk zoals make-up, tatoeage en piercing is aan mij niet besteed. De kapster heeft aan mij een slechte klant, want na anderhalf jaar pauze kom ik daar nu om de twee maanden slechts elf euro over de balk smijten. Drogisterijen gaan failliet als ze op mijn klandizie moeten wachten. Met bodylotion doe ik meer dan een jaar. Ik pas zo in die reclame met dat blote schaap: “Liever naakt dan namaak”. Ach, ik ben immers een rammetje. Volkomen logisch dus.

14 opmerkingen:

  1. Ik zou bovenstaand stukje zo zelf geschreven kunnen hebben. Ik draag ook geen enkele versiering, zelfs geen trouwring toen ik getrouwd was. Ik draag wel een bril omdat ik niet tegen lenzen kan. Overigens draag ik die bril alleen buitenshuis. En een leesbril heb ik gelukkig niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik draag wel voortdurend een leesbril, maar dat is geen sieraad. Helaas kan ik niet meer zonder sinds beide ogen aan staar zijn geopereerd.

      Verwijderen
  2. Ieder zoals die wilt Marja, ik heb sinds dit jaar twee tattoos, ik draag sieraden maar niet overdreven en af en toe lipstick en sinds 3 jaar heel decent premanent eyeliner boven en onder. Verder geen poeder ......en met dat alles ben ik zo echt zoals ik ben mijn mening het zegt niks over karakter en of dat iemand nep is.

    Ik ben boogschutter en neem tegen sommige ongenoegen ongenaakbaar men mening dat heet dus dat niks verborgen is achter een "masker".

    Welterusten liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wel sieraden, maar ik draag eigenlijk alleen mijn ringen en altijd oorbellen. Ik ga ook regelmatig naar de kapper en gebruik make-up. Niet overdreven, maar zonder zou ik me erg kaal voelen.
    Het is inderdaad zoals je het gewend bent, het zegt niets over iemands karakter. Mijn moeder is 92 geworden en gebruikte tot op het laatst een bescheiden make-up. Ze vond dat vrouwen die niets "aan zichzelf deden" vaak slonzig of gemakzuchtig. Maar dat zegt (zei) eigenlijk meer over mijn moeder dan over die vrouwen:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou helemáál niets kan ik niet zeggen, trouwring draag ik natuurlijk én vrijwel áltijd een heel neutrale gouden ketting, soms een ketting aangepast aan uitgaanskleding maar eigenlijk ben ik te laks om steeds ketting om en af te doen . Horloge vaak wél nóóit lipstick maar wel altijd een dagcrème én iets op de ogen zodat die niet over het hoofd gezien worden ;-)
    De kapper bezoek ik om de 5 weken voor een knipbeurt , méér verdient de goede man niet aan me!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vroeger liep ik er af en toe bij als een soort van kerstboom. Maar ja, toen was ik nog jong en wild ... ;-) Tegenwoordig doe ik het bescheidener aan maar wel met sieraden en make-up. Zonder make-up voel ik me erg kaal. Toen m'n dochter net geboren was maakte ik me wel eens zorgen om het kind; 'Ze ziet de hele tijd 2 gezichten, een mét en een zonder make-up' jammerde ik - 'begrijpt ze nou wel dat ik een en dezelfde persoon ben??!!?' :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En? Is alles goedgekomen met je dochter? ;o)

      Verwijderen
  6. Deze ram houd van leuke sieraden ,draagt regelmatig make up .De kapper bezoek ik eens per 7/8 weken ,normaal vaker maar sinds mijn haarprobleem geen kleurtjes meer.De drogisterij ben ik dol op ,kan er bijna zelf een beginnen als ik in de douche kijk haha.Ach zo zijn we allemaal verschillend!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed het vroeger wel, in navolging van mijn moeder. Langzaam maar zeker ging ik me realiseren dat het eigenlijk allemaal rommel was die ik 's avonds van mijn gezicht veegde. Ringen met steentjes irriteren me bij mijn tuinwerk, armbanden en kettingen zitten in de weg bij het typen of raken in de knoop met het touwtje van mijn leesbril. Oorbellen heb ik nooit kunnen velen. Blijkbaar zijn mijn lelletjes overgevoelige typetjes.
      Kleurtjes in mijn haar heb ik 2 of 3 keer in mijn leven geprobeerd, maar het past niet bij mij. Ik ga voor naturel. ;o)

      Verwijderen
  7. Ik ben geen "kraai" maar draag wel sieraden: horloge, oorbellen, ketting.
    Bescheiden make-up en altijd goed smeren tegen de rimpels. Ik verf mijn haar en de 1x in de 6 weken laat ik mijn haar knippen.
    Ieder z'n meug he?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb helemaal niets van dit alles. Alleen af en toe iets tegen de droge huid. Nou dat was het. Saai toch weer he? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sieraden, ik draag ze dagelijks (zie mijn blog)
    Zonder een beetje oogpotlood, mascara en lipstick ga ik de deur niet uit.
    Daar blijft het bij.
    Ringen, armbanden en horloge draag ik vanwege pijnlijke gewrichten al jaren niet meer. Behalve dan mijn trouwring, moet gek gaan wil ik die afleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig Marja, dit had (bijna) door mij geschreven kunnen zijn....
    met het enige verschil dat ik wel sieraden draag...er ook wel gek op ben maar niet meer heb dan hetgeen ik draag. Ik koop (noch krijg) het niet omdat ik (wij) dat zonde van het geld vinden. En ik heb 1 tatoeage en eens inderdaad een knipbeurt krijg...thats it.

    Make-up, cremes, lotions ed gebruik ik nog minder dan jij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik draag weinig sieraden een paar ringen altijd dezelfde maar wel iedere dag oorbellen die heb ik in kleuren, soorten en maten passend bij kledij. Een kast vol. En ook wel wat make up. Maar tatoeages hoef ik ook niet en de kapper wordt ook niet rijk aan mij. Verf zelf mijn haar en heb een thuiskapster dus dat is handig.

    BeantwoordenVerwijderen

Sorry, lieve mensen. Jullie reacties op logjes ouder dan twee dagen verschijnen niet direct. Ik moet ze helaas eerst modereren omdat ik de laatste maanden tientallen spamreacties per dag ontvang.