Mister Stickability

Rick Wallace deed enkele weken geleden verwoede pogingen om na het missen van een hindernis terug op zijn paard te geraken, zonder de grond te raken. Zo wilde de ruiter een eventuele uitsluiting tijdens een wedstrijd eventing vermijden. Het leverde enkele hilarische beelden op. Rick Wallace gaat nu door het leven als 'Mister Stickability'.

Het voorval gebeurde begin van deze maand op een springevenement in Atlanta. Toen het paard, Mark genaamd, een hindernis miste, werd de ruiter uit het zadel geworpen. Maar terug op de rug van het springpaard geraken zonder een voet aan de grond te zetten, bleek allesbehalve evident, zo niet onmogelijk.

"Toen ik vijftien was, kon ik de klus misschien nog wel klaren maar nu ik over de veertig ben, mis ik duidelijk spierkracht en de nodige turnkwaliteiten", aldus de onfortuinlijke Wallace.

"Mark, de volgende keer moeten we dit anders aanpakken", fluisterde hij zijn paard naar eigen zeggen toe. Inderdaad, misschien geen slecht idee.

Bron: HLN

9 opmerkingen:

  1. Geweldig! Dat is aan mij wel besteed.
    Het andere filmpje van free style rijden is ook super. Bedankt! Stuur hem door naar mijn dochters.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mak paard om zo rustig te blijven staan tijdens de turnsessie van de ruiter. Grappig filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zal écht nog wel een circus zijn die deze man een baan wil geven, énig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat sneu voor dat paard om die kerel om je heen te voelen kronkelen. En dat alleen vanwege prestatiedrang.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Tagrijn,
      Bij de eiergooiers denk je aan de kippen en nu heb je medelijden met het paard. Waar is je gevoel voor humor? Die man gaat toch af als een gieter?
      En dat dier is stoïcijns. Wie is er nu zielig?

      Verwijderen
  5. Superleuk om dit te aanschouwen.
    Dat het paard het accepteerde vind ik fenomenaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha wat grappig om te zien! Jammer eigenlijk dat het niet lukte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een giller ! En dan dat paard wat heel rustig blijft

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hilarisch, toch een goede poging. We hadden hem beter gegund, nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen