Fouten - eigenwijsje

Als je vindt dat je fouten mag maken, ben je inderdaad een echt eigenwijsje. Wel een heel slimme versie natuurlijk. Dus wanneer je dat kunt, scheelt het je veel frustratie en spijt. Perfectionisme en faalangst zijn vele malen erger. Bovendien bezorgt het therapeuten een goed belegde boterham.

Dit eendje is een voorbeeld van zo’n heerlijk eigenwijsje:
Een eendje ontmoet op zijn tocht eerst twee dartele veulens, daarna drie bonte koeien, vier schreeuwerige kalkoenen, vijf witte ganzen, zes huppelende lammetjes, zeven grappige kleine hondjes, tot en met acht hongerige biggetjes. Hij vraagt alle dieren mee te gaan wandelen, maar zij willen niet. Dan gaat het eendje terug naar zijn moeder en negen parmantige broertjes en zusjes. 

Kennen jullie ze nog, de gouden boekjes? Onze kinderen waren er dol op. 

Invalshoek is een schrijfuitdaging van Reismeermin.

12 opmerkingen:

  1. Dit boekje ken ik niet maar natuurlijk wel gelijksoortige boekjes. Hoewel ik zeker weet dat dit boekje niét aan mij voorgelezen is moet ik toch wel een klein beetje eigenwijzigheid opgepikt hebben.... , niet noemenswaardig hoor maar toch wel een héél klein beetje;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door mijn jeugd in Frankrijk heel andere boekjes gelezen.
    Wat een prachtige kleindochter hebben jullie. Ik hoop dat jullie haar heel vaak zullen zien.Wonen ze ver bij jullie vandaan?
    En wat bloggen betreft; ik zou best op een onbewoond eiland willen zitten met man en heel veel dieren maar wel een computer. Ik kan ook niet oznder.liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze wonen in Banholt. Het Limburgse heuvelland waar jij ook zo van houdt. Het is bijna 2 uur rijden vanaf hier.

      Verwijderen
  3. Zeker ken ik de Gouden Boekjes. Heb er heel wat versleten in mijn jeugd. Ze zijn nog steeds leuk, goed dat ze opnieuw zijn uitgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had best zo'n eendje willen zijn....
    Heb kort geleden bij mijn dochter het gouden boekje Het verlegen poesje in de kraammand gedaan. De Kladderkatjes, Wim is weg, Poes Pinkie, en nog enkele titels liggen hier nog op de zolder. stuk gelezen, maar wat een nostalgie.
    Diverse titels zijn collector's items.
    Was er helemaal weg van.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, de Gouden Boekjes zeggen me niets. Toch geloof ik niet dat ik iets tekort ben gekomen, want we hadden rijen vol andere boeken. En de bieb... Maar het boekje ziet er wel heel aantrekkelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb mijn kinderen vroeger heel wat voorgelezen, maar dit ken ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken die boekjes wel. Zelf was ik meer van het vertellen van verhalen net zo lang tot de kinderen de plots al halverwege door hadden. :-)

    Dit boekje zie ik wel eens op rommelmarkten. Gek eigenlijk, dat doe je dan toch niet weg?

    Off topic. Ik vind die foto van jullie samen zo leuk. Vroeger was dat mijn ideaal: van jongsaf gelukkig bij elkaar. Dat is helaas niet gelukt. Maar die foto weerspiegelt iets van mijn gevoel daarover. Jullie hebben dat geluk. En dat is je van harte gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Plato. Mooi dat deze foto onze relatie zo goed weerspiegelt.

      Verwijderen
  8. Heb deze zelf ook nog in de boekenkast staan samen met nog heel veel kinderboeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit verhaal herinner ik me wel maar de term 'gouden boekjes' zegt mij niets (meer) ..

    Mooie invalshoek meis! Leuk dat je een poging hebt gewaagd en wat mij betreft ben je met lof geslaagd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit boekje ken ik niet, maar ik heb van je invulling van de invalshoek genoten!!

    BeantwoordenVerwijderen