Bloggen wint

Ook al zijn er vele sociale media waarvan je lid kunt zijn, voor mij is bloggen nog steeds het belangrijkste en meest afwisselende middel om contacten te onderhouden en mijn ei kwijt te raken.
Ik zou gigantische afkickverschijnselen gaan vertonen en superchagrijnig worden als ik het zonder zou moeten doen.
Ik kan heel goed zonder telefoon, radio en televisie, maar van mijn internetverbinding moeten ze afblijven.
Ik participeer uitsluitend via mijn pc en doe niet mee aan aaigevallen of tabletten. Achter mijn schattige meubeltje - met dank aan Triltaal – surf ik heel blogland door. Ik ben er intens gelukkig mee.

18 opmerkingen:

  1. Voor ons is onze fotoblog nummer 1. We beamen jouw invalshoek. OT: Wij zijn weer thuis in Los Boliches na onze 7-daagse rondreis door Andalucia. Het eerste verslag staat op onze site.
    Salu2 Albert en Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoewel ik die andere social media wel aardig vind, is bloggen toch ook meer mijn ding.
    En zou dat ook wel erg missen hoor.

    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het maakt de HHH ZO BLIJ dat jij ervan geniet!
    Blijf dat aub doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bloggen staat bij mij ook met stip op 1, maar dan wel op zo'n aaibaar gevalletje :-) Tenminste vwb het lezen, schrijven gebeurt op de laptop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is ook een mooi kastje! En leuk dat jij zo geniet, kunnen wij van jouw schrijfsels genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het helemaal met je eens. Hier geen radio of televisie, geen aaigevallen of tabletten. Maar wel internetten op mijn desktop of laptop.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eens! Bloggen wint.Ik moet er niet aan denken dat ik constant in twitter of sms-stand moet staan. Mij te onrustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joh, dat is zeker een mooi kastje. En ja, bloggen wint ook voor mij. Ver voorbij Twitter, Facebook, Hyves, Skype en de plaatselijke speeltuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, Marja. Het ziet er erg leuk uit. Ach, was Plato maar opa. Maar dat zit er voorlopig nog niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marja,
    Ik doe regelmatig iets op facebook, maar bloggen is mijn favoriet hoor... Daar kun je echt helemaal je ding in kwijt, ik wel tenminste..
    Ik wens je een fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoewel ik ook actief ben op Facebook en Twitter zou ik het bloggen het meeste missen. Wat dat betreft ben ik het met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou niet meer zonder het bloggen kunnen. Het is mijn uitlaatklep, zeker momenteel. En alle lieve reacties, zo fijn! Nee, bloggen staat bij mij met stip op één!!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben het méér dan eens met je , maar je "kent" me ondertussen al een tijdje dus dat zal je niet verrassen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bloggen heeft bij mij ook een poosje op 1 gestaan. Was volledig verslaafd. Maar ik ben naadloos in een andere verslaving gerold.....Wordfeud en Candy Crush. Vandaar dat het bloggen wat minder is op dit moment......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bloggen? JA! Twitter, feestboek, freuden...daar doe ik niet aan mee. Ik lees liever een boek :D Mooi meubeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bloggen is voor mij ook echt nr 1 ,de rest doe ik niet aan mee !!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een website geeft je de meeste vrijheid. Een weblog is een beperkte website met wat hulpmiddeltjes voor het reageren. Hyves en Facebook gaan verder in die hulpmiddeltjes. Je kan daarop ook bloggen, niemand houdt je tegen. Maar die hulpmiddeltjes van vooral Facebook staan me tegen. Het druist in tegen mijn onafhankelijkheid en dat je altijd alles voor iedereen op het internet toegankelijk moet maken. En als mensen dat niet wensen, dan kunnen ze net zo goed hun blogberichten of wat al niet, alleen mailen aan een paar geselectreerde bekenden. Door de aanpak van Facebook is dat een soort vriendjesverzamelsite geworden en daar heb ik erg weinig mee. De commerciele PRISM-aanpak van Facebook heeft er 2 jaar eerder al voor gezorgd dat ik daar mee ben gestopt en dat ik al hun hoofddomeinen in de ban heb gedaan. Ik zie dan ook nergens meer die vervelende duimpjes, waarmee ze het surfgedrag van hun slachtoffers mee traceren.

    Zelf blog ik bij Wordpress, dat ik prettiger vind werken dan Blogspot. Wordpress heeft ook wat akelige speeltjes als Gravatar, waarmee ze op een zelfde manier hun gebruikers kunnen besspioneren als Facebook dat doet. Gelukkig is dat uit te schakelen. Bij Gravatar heb ik me afgemeld en bij Wordpress log ik alleen in als ik een bericht plaats.

    Blogspot gebruik ik ook voor dingen die bij Wordpress niet lukken. Alleen vind ik de reactiemogelijkheid van Blogspot nog altijd matig. Gelukkig heb je hier de optie Naam/URL ingeschakeld, want Google gaat met zijn Google-account net zo om als Facebook. Maakt dus allemaal niet zoveel uit door wie je wordt bespioneerd. :-)

    BeantwoordenVerwijderen