Zwijmelen op zaterdag 29


Chris de Burgh, geboren als Christopher J. Davison (Venado Tuerto, Argentinië, 15 oktober 1948) is een Ierse zanger. Dankzij het werk van zijn vader heeft hij als kind een groot deel van de wereld gezien. Ten slotte is de familie in Ierland gaan wonen. Daar woont hij nu nog steeds, samen met zijn vrouw Dianne en hun drie kinderen.
Tijdens zijn lange carrière als singer-songwriter heeft hij vele hits geschreven, waarvan The Lady In Red (1986) de bekendste is.
Wij zijn grote fans van hem.

Ga ook even kijken en luisteren bij deze zwijmelaars:

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk nummer. Leuk met een beetje achtergrond erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb genoten! Wat een heerlijk rustig nummer. Mooie keuze.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Af en toe is Mara voor mij "The Lady in Red" als ze helemaal in het rood is gekleed. Goede keus deze keer. Ik geniet. Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, Chris De Burgh.... lang geleden. Als tiener had ik een LP van hem, weet de titel niet meer, Lady in Red stond er alleszins niet op. Eén van de nummers op die LP was mijn favoriet, maar ook de titel ben ik vergeten. Te lang geleden. Moet eens op speurtocht gaan.
    fijn weekend!
    liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is weer een echt zwijmelnummer, heerlijk! Een goede keus Marja!
    Ik wens je een fijne zwijmelzaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig nummer....

    Ik ken het in een JEANS-uitvoering en die beelden van toen (1998) staan nog op mijn netvlies als was het gisteren voor het eerst getoond.
    Dank je wel voor het terughalen van die herinneringen!

    Liefs en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De man zelf komt ook in interviews heel sympathiek over en dit nummer is zeker een mooie :-D

    Bedankt Marja dat je mijn linkje hebt geplaatst ik heb met internet vandaag hommeles ;-)

    Fijn weekend liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijk nummer ,ik had hem ook in concept staan haha.Ik luister graag zijn muziek Fijn weekend
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja wat een mooi nummer en rood is mijn favoriete kleur en staat me ook goed , nou ja dat vind ik zelf hoor haha. liefs van mij en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk nummer. Via dat nummer ben ik Chris De Vurgh gaan waarderen. Dank dat je hem weer eens onder de aandacht brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit nummer blijft prachtig.
    En een Ierse zanger... zegt genoeg toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja...die is uit mijn tijd ;-) Geweldig nummer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook al een succesnummer uit vervlogen tijden , ik heb het nooit gekocht maar wél veel op de radio gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt allemaal. Ik heb weer genoten vandaag. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Marja,
    Beetje late reactie dus sorry, maar Lady in Red is echt een heerlijk nummer.
    Ook weer zo een om lekker met een glaasje van het een en ander achterover te zitten en met de ogen dicht te luisteren.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen