Sprinter

Zo heet een boek dat net door onze bieb is aangeschaft. Je mag er maar eentje per persoon en moet het binnen twee weken terugbrengen. Ik pluk de nieuwste van Jodi Picoult uit het rek en lees het in een ruk uit. Alweer een prachtig boek van een van mijn favoriete schrijfsters.

“Voor de wolven” gaat over Luke Warren, die zijn leven lang geboeid is door wolven en in de Canades bossen zelfs in een roedel heeft geleefd. Hij begrijpt de wolven beter dan zijn gezinsleden. Nadat hij een hert ontwijkt, botst zijn auto tegen een boom en zijn 17-jarige dochter en hij belanden in het ziekenhuis. Luke is dodelijk gewond en ligt in coma, Cara’s schouder is gebroken en moet worden geopereerd. Zijn ex-vrouw Georgie neemt contact op met hun 24-jarige zoon Edward, die zes jaar geleden het ouderlijke huis verliet en in Thailand woont.
Broer en zus raken verwikkeld in een strijd over het lot van hun vader. Mag hij waardig sterven en zijn organen afstaan of moeten ze wachten tot hij op wonderbaarlijke wijze uit zijn coma ontwaakt?

Het boek is verdeeld in hoofdstukken waarbij de belangrijkste personen om de beurt aan het woord komen; ook Georgies tweede man Joe, die advocaat is en Helen, die wordt aangewezen als mentor van de comapatiƫnt. Door de verhalen van Luke word je meegesleept in de wereld van de wolven en leer je een bijzonder mens kennen. Een prachtig boek!

10 opmerkingen:

  1. Dank voor de tip Marja, ik heb hem op mijn lijst gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog nooit een boek van Jodi Picoult gelezen maar ga het zeker doen na deze mooie recensie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marja,
    Bij onze bieb mag je een sprinter maar 1 week thuishouden en je moet er ook nog 1 euro extra voor betalen. Maar ze zijn vaak wel de extra moeite waard hoor. Ik heb vaak een sprinter geleend en deze dan ook in 1 ruk uitgelezen.
    Dit verhaal moet wel heel erg mooi geweest zijn....
    Ik wens je een prachtige zonnige dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, de boeken van Picoult zijn zo geweldig. Ik wist niet eens dat ze een nieuw boek uit gebracht had.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Picoult ken ik ook al niet.
    Ik las laatst een stuk over Suzanne Vermeer. Die bestaat helemaal niet. Er zat al die tijd een man achter die nu is overleden. Andere schrijvers zetten zijn werk voort. En waarom? Vrouwelijke auteurs verkopen beter want vrouwen lezen meer dan mannen. Nu twijfel ik bij elk boek over elke schrijver/ster die ik niet ken.
    Sprinter lijkt me een leuk initiatief om mensen hoe dan ook meer aan het lezen te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik ken Jodi Picoult niet echt. Ik ga er zo even naar kijken want ik was al van plan naar de bieb te gaan! Dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog nooit eerder van Jodi Picoult gehoord, maar ik hoef niet per se boeken van bekende schrijvers te lezen. Vaak kun je op de achterflap redelijk inschatten of het boek je aanspreekt of niet. Dit lijkt me een interessant boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb van Jodi Picoult "het verdwenen meisje" gelezen, en die vond ik erg goed, dus ........ het word volgens mij tijd dat ik dit boek van haar ook eens ga lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen