An en Dotje

Het is al vier maanden geleden dat ik voor het laatst over onze twee kippetjes schreef. Een bezorgd blogmaatje informeerde hoe het nu ging, dus ik zal jullie even bijpraten.
Mijn kippige heldinnen hebben sneeuw, kou en nattigheid getrotseerd en komen de laatste week een beetje op adem. Ze leggen braaf hun eitjes, de een op het slaapzoldertje en de ander onder een buxusstruikje naast het huis. Samen zeker tien eitjes per week.
We eten doordeweeks een keer uitsmijter met ham en kaas en op zondag ieder twee zachtgekookte eitjes. Ze smaken verrukkelijk. Het gaat ons alle vier dus goed.

12 opmerkingen:

  1. fijn om weer eens te lezen over je gevederde meisjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig ! en fijn dat het zo goed met ze gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatjes. En ze leggen nog lekkere eitjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He, he ben weer gerustgesteld. Ik blijft zelf bijzonder vinden om een eitje uit het hok te halen en moet dan weer om mezelf lachen want ja hoe bijzonder is t dat een kip een ei legt. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook nog steeds cadeautjes.

      Verwijderen
  5. Lijkt me héérlijk om altijd echt verse eitjes te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kakelende kippies...daar heb ik een zwak voor. Hoe zou dat nou toch komen? Het lijkt me heerlijk een paar van die dames in de tuin rond te hebben lopen, alleen heeft mijn man daar heel andere ideeen over. Helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk die kippetjes en die verse eitjes.
    Jammer dat je er nog maar 2 hebt, Ik heb zeker even gemist dat de 3e weg/overleden is...? Gelukkig zijn An en Dotje sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://rammelaars2.blogspot.be/2013/01/pechvogels.html
      Gelukkig wel.

      Verwijderen
  8. Ha die Marja,

    Kom ik ook weer even langs.

    Leuk berichtje! 10 eieren per week van twee kippetjes?
    Ongelofelijk... dat had ik niet gedacht.

    Zou ook wel "aan de kip" willen... Steeds meer buren om ons heen hebben ze al. Als ik Mattijs over de streep kan trekken... ;-)

    Een fijne week verder.

    Liefs,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen