Rouwrandjes en voorpret

We hebben lekker in de aarde zitten wroeten vandaag. Op ons kussen/krukje in de voortuin waren we helemaal zoet. Eerst was het nog wat frisjes, maar na de lunch werd het echt aangenaam. Ik gloei nog een beetje na. Samen met de voorpret voor zwijmelen op zaterdag zorgt dat voor een heerlijke vrijdag.

Vergeet zaterdag niet om in gepaste stilte de doden te herdenken. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden en mag nooit worden vergeten. Ook al wonen wij zelf niet meer in Nederland, we leven wel volgens de kalenders van zowel Holland als Vlaanderen. Een fijn weekend allemaal.

15 opmerkingen:

  1. Ook voor jou en je gezin een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag wordt het weer zulk heerlijk tuinweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was gisteren hier de hele dag bewolkt, maar vandaag schijnt de zon!
    Een mooi dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij wensen jou een fijn weekend. En dan nog even dit, zie ook onze blog:
    In het kader van "Zwijmelen op Zaterdag" onze bijdrage van deze week geplaatst op vrijdag 3 mei. Op zaterdag 4 mei, de dag van de Nationale Dodenherdenking, besteden wij met een speciale log aandacht aan deze herdenking.
    't Is maar dat je het weet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prima.
      Zet hem vannacht maar even in het lijstje wanneer ik op een oor lig. ;o)

      Verwijderen
  5. Heerlijk toch?! Langzaam stijgt het 'genieten' van het mooie weer in eigen tuin in hoeveelheid.

    Groot gelijk! Dat is nog maar +- 70 jaar geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet maar lekker van het weekend.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marja,
    Dit zijn dan ook heerlijke dagen om lekker in de tuin te werken. Heb het hier ook gedaan de afgelopen dagen...
    Zaterdag op mijn werk de dodenherdenking met een paar clienten volgen op tv.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk he die tuin en vies worden van de aarde.
    Geniet zoveel mogelijk.
    liefs en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De rouwrandjes gekregen van het wroeten in de aarde, leuk bedacht.
    Word helemaal vrolijk van al die vlindertjes!
    Geniet van de komende dagen met zon!

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lekker tijdverdrijf, jullie houden ervan hè. Ik ben niet dol op tuinieren hoor... nooit gehad ook, maar ik wil wel dat de tuin er netjes bij staat ;-).
    Natuurlijk vergeten wij de dodenherdenking niet, ook in onze familie zijn er oorlogsslachtoffers uit de 2eWO. Mag nooit vergeten worden!
    Tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik deel je liefde voor het wroeten in de aarde, heerlijk!!
    En zo fijn dat het zonnetje nu voor wat warmte zorgt.

    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben een "aanwijzende" tuinierster ;-) in de grond wroeten laat ik aan henk over ,die vindt dat leuk,ik heb er minder mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat went mooi weer snel, hé? Ik kan er geen genoeg van krijgen, of er nou nog veel of heel erg veel in de tuin moet gebeuren ;-)
    Jullie ook een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Natuurlijk, herdenken moet. Er gebeurt nog zoveel beroerds in de wereld.

    Mijn tuin staat vol met paardenbloemen. Ben ik een weekje weggeweest.

    BeantwoordenVerwijderen