Het beste dames detectivebureau


Alexander McCall Smith (Rhodesië, 24 augustus 1948) is een Schots jurist en schrijver. Hij was professor in het medisch recht, maar is tegenwoordig vooral bekend als schrijver van de serie “Het beste dames detectivebureau”.

Ik ontdekte deze boekjes in de bieb en heb er inmiddels zes gelezen. Het zijn vermakelijke verhalen over Precious Ramotswe, een dame uit Botswana met een traditioneel postuur, die een detectivebureau heeft geopend in Gaborone. Heerlijke lectuur met verborgen wijsheden en prachtige beschrijvingen van de natuur en gewoontes in Botswana. Boeken om je bij te ontspannen.

17 opmerkingen:

  1. Staat er echt op of in het boek 'dames detectivebureau', met spatie? Vreemd dat een uitgever zo'n fout maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Ik had het eerst aan elkaar geschreven, maar overal in de boeken staat Het Beste Dames Detectivebureau. Toen heb ik het ook maar aangepast.

      Verwijderen
  2. Dat klinkt leuk!!! Ik ga gelijk op zoek , ben dol op detectives!
    Ken jij toevallig Death by paradise? Is een Britse serie , speelt zich af in de Malediven , is ook zo leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas nog nooit gezien. Zijn er ook boeken van?

      Verwijderen
    2. Death in Paradise wordt regelmatig op de belgische tv uitgezonden, ik moest er ook gelijk aan denken toen ik je verhaal las...
      Is echt een leuke serie, detective met humor!

      Verwijderen
  3. Net als mevrouw Williams moest ik ook gelijk aan Death in Paradise denken. Een hele leuke serie! Wordt ook uitgezonden in Belgie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me een leuke serie. Ik heb alle rechter Tie boeken nu uit en ik keek al naar een opvolger. Eens snuffelen hier en daar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ging meteen even zoeken op de site van mijn bieb, maar die hebben helaas geen boeken van Robert van Gulik. ;o(

      Verwijderen
  5. Klinkt als genieten van deze boeken Marja... Ik ga ze op mijn lijstje zetten, wie weet vind ik ze ook een keer in de bieb...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik ze tegenkom zal ik er me 'ns aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken ze niet, maar alleen al voor de covers zou ik ze kopen. Kleine kunstwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik sluit me bij de voorganger aan wat een prachtige kaften :-D

    Ot: je limerick is ook weer mooi met foto en geschrift !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ontspannend en leerzaam dus... en daar is een mens nooit te oud voor.
    Ik houd mijn ogen open, dank voor de tip!

    OT: Leuke achtergrond met die vlinders :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er was een tijd dat ik boeken verslond, maar ja...... toen haalde ik internet in huis;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog nooit van gehoord, maar dat zegt niks natuurlijk ;-) Ik zal eens rondneuzen in onze bieb. Die heeft niet zoveel, want ik woon in een klein gat. Maar wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon ook in een Vlaams gehucht, maar ze hadden er wel 7 op voorraad.

      Verwijderen