Feedreaders

Na twee weken gewerkt te hebben met verschillende feedreaders, heb ik een voorlopige keuze gemaakt voor Bloglovin’.

Feedly werkt prima zolang Google Reader nog functioneert, daarna moeten we het afwachten. Zoals ik al meldde, heeft Feedly nog geen exportfunctie. Dat zou nog best voor problemen kunnen zorgen na 1 juli. Je zit er dan aan vast of je moet alle feeds handmatig invoeren bij een ander programma.

Netvibes is heel krachtig en heeft wel een exportfunctie. Voor mij biedt het zelfs té veel mogelijkheden. Ik houd van eenvoud. Het nieuws volg ik al via Google nieuws (Nederland), waar ik van alle media berichten ontvang.

Bloglovin’ is echt heel simpel. Een kind kan de was doen. Ik adviseer wel om je favoriete blogs “private” te volgen. Sommige bloggers willen liever niet op jouw homepage worden gevonden. Er is een klein minpuntje: je kunt de namen van blogs die je volgt niet veranderen. Ik deed dat bij Google Reader wel, zodat het er persoonlijker uitzag.

Kunnen jullie nog voor- en nadelen noemen?

17 opmerkingen:

  1. Een nadeel vind ik dat ik bovenin een werkbalk heb waarmee ik van blog naar blog ga door op ouder te drukken. Die werkbalk verdwijnt als ik ergens een reactie geef. Dan moet ik weer terug naar de hoofdpagina voor mijn volgende ongelezen blog. Ik merk dat ik daardoor regelmatig geen reactie ergens achterlaat. Verder ben ik erg tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je moet reageren via "openen in een nieuw venster of tabblad" dan blijft bloglovin gewoon staan.

      Verwijderen
  2. Ja
    Ik weet een voordeel.
    Ik zit op Facebook.
    Ja
    Ik weet een nadeel
    Ik zit op Facebook.

    En dat vind ik al moeilijk genoeg, want waar uwe hoogheid het over heeft is voor mij acacadabra!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat gewoon over leeslijsten waarin je jouw favoriete blogs kunt volgen.

      Verwijderen
  3. Jeetje, wat gaat er allemaal gebeuren... Ik blog via google chrome, maar zal dat wel blijven kunnen? Ben heel benieuwd wat er allemaal aan de hand is...
    Eigenlijk ben ik een echte digibeet hoor, snap er niet veel van. Kan me aardig redden als ik ergens 'in' zit, maar als alles dan gaat veranderen, dan zijn ze me kwijt.. dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen denk ik...
    Ik wens je een heel mooie dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je blog verdwijnt niet, maar na 1 juli kun je niet meer beschikken over de leeslijst van Google Reader. Niet iedereen gebruikt die en er zijn diverse alternatieven.

      Verwijderen
  4. Ik vind het dus niet fijn, dat bloglovin. Omdat mijn blog niet te vinden is via google (een bewuste keuze), maar wel via de bloglovin-dingen van anderen. Maar goed, het is niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En als je jouw volgers vraagt of ze de instellingen privé willen maken. Helpt dat niet?

      Verwijderen
  5. Wat héérlijk dat ik zonder zo'n programma kan .....,lekken géén ergernis extra;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben ook naast Google-Reader Bloglovin gaan gebruiken na jouw laatste berichtje en oproepje. Ik gebruik het nog niet om dat Google-Reader nog bestaat, maar ik denk dat het wel handig is.
    Nu heb ik een Wordpress.com blog en heb me in GR geabonneerd op http://en.blog.wordpress.com/. Kreeg dus een melding dat er een alternatief is voor GR bij Wordpress. Vanuit GR kunnen je abonnementen rechtstreeks worden geimporteerd in de Wordpress Reader. Misschien kan het ook wel met andere blogs zoals jouw blogspot.
    http://en.blog.wordpress.com/2013/05/29/wordpress-reader/
    Ik dacht ik geef het maar even door!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwens geen idee of deze optie met e-mails werkt of iets anders zoals GR en Bloglovin... ik ben nu aan het importeren dus ben benieuwd.
      Uitproberen kan geen kwaad!
      Groetjes!

      Verwijderen
    2. Goed idee. Ik heb ze daar ook geïmporteerd. Werkt net als GR zonder mailtjes.

      Verwijderen
  7. Ik heb geen idee. Ik heb alleen maar een linkenlijstje en die ga ik van tijd tot tijd af. Het voordeel daarvan is, je komt er ook nog eens als iemand géén nieuw blogje heeft geschreven. Dat vind ik eigenlijk ook leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg mijn feeds via Atom. Blijft dat wel bestaan? Verder heb ik geen flauw idee waar je het over hebt.

    Een vraagje waarop jij wellicht het antwoord weet. Bij blogspot staat er onder aan een bericht: Abonneren op reacties. Dat druk ik altijd in omdat ik het leuk vind ook de reacties van anderen te vernemen. Bij wordpressblogs zit niet zo'n knop. Weet jij hoe ik me daar op de reactie kan abonneren? Ik kan wel een e-mail krijgen maar dan stroom mijn inbox zo vol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt vrijblijvend een account aanmaken bij Word Press. Daar importeer je dan de blogs die je volgt en kunt ook de vervolgreacties lezen bij "my activity".

      Verwijderen
  9. Ik sluit me bij HHH aan. Als ik dit blog lees denk ik in een andere wereld te zijn. Ik snap er helemaal niets van. Ach iedereen heeft zo zijn eigen kwaliteiten, zou me er echt in moeten gaan verdiepen dan.

    BeantwoordenVerwijderen