Examentijd

Vandaag exact tweeënveertig jaar geleden kwam ik trots naar buiten met mijn mulodiploma.
Mijn ouders, broer en liefje stonden mij buiten op te wachten voor een vreemde school aan de Linnaeusstraat in Den Haag. Die dag werden daar namelijk de mondelinge examens afgenomen. Resultaten van de schriftelijke examens, die een maand eerder waren geweest, lagen daar inmiddels ook te wachten.

Man, wat was ik blij en opgelucht. En nog belangrijker: ik kreeg mijn eerste bos rode rozen. Niet zo vreemd dat die datum in mijn geheugen is blijven hangen, toch? Sweet sixteen, verliefd en geslaagd.

Ik wens alle examenkandidaten succes.

14 opmerkingen:

  1. leuk zeg om te lezen, deze datum is vandaag bijzonder voor mij ;-) ik ben vandaag 12,5 jaar getrouwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je dat nog zo goed weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, die dag kan ik me ook nog goed herinneren... zo blij! Maar de datum ben ik vergeten hoor. Ik was vol van mijn vertrek naar Frankrijk als kinderoppas van een jong echtpaar en om de taal verder te leren. Helaas ging dat achteraf helaas niet door wegens scheiding van die mensen. Toen ben ik gaan werken en naar het buitenland vertrekken was er niet meer bij, althans niet met dat doel...
    Leuk logje! Ik hoop dat de zon schijnt in Ravels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij was er niks en niemand op die dag. Ouders waren het "vergeten".
    Dat tekent wel een beetje hoe het er bij ons thuis aan toe ging, helaas!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige herinnering!!!
    liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is "de liefde van de rozen") de huidige liefde?
    Bij mijn "diploma uitreiking" zaten zaten mijn man en dochter in de zaal helemaal trots te wezen omdat "moeders" op het podium in het zonnetje gezet werd met een MAVO diploma met 45 punten;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een blijvende herinnering en een mooie. Ik ga ook eens tellen hoe lang mijn diploma's a geleden zijn. De eerste was geloof ik van 1965. Waar blijft de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig leuke herinnering is dit. En dan je eerste bos rozen, super.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 31 mei 1968 was mijn eindexamen op de middelbare school. Daarna gaan studeren.
    Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik weet het ook nog als de dag van gisteren, wat voelde ik me blij met mijn papiertje op zak zeg.......

    BeantwoordenVerwijderen