Afscheid van Google Reader

Per 1 juli kapt deze service ermee.
Ik ging dus op zoek naar een alternatief om mijn blogmaatjes en het nieuws op de voet te kunnen volgen. Er worden diverse services aangeboden.
Ik koos in eerste instantie voor Feedly en ben daar nu een paar dagen mee aan het stoeien. De instellingen zijn redelijk naar mijn zin. Ik twijfel echter een beetje, omdat sommige mensen waarschuwen dat je bij Feedly geen abonnementen kunt exporteren wanneer je ooit wilt overstappen naar een andere feedreader. Is Netvibes misschien toch beter?

Wat kiezen jullie als nieuwe feedreader of gebruiken jullie al een andere?

18 opmerkingen:

  1. Ik gebruik bloglovin. En ik vond het vrij simpel allemaal, en wel gebruiksvriendelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ben overgestapt naar bloglovin, wijst gewoon zichzelf uit. Netvibes heb ik uitgeprobeerd... en dat vond ik toch wat moeilijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik gebruik bloglovin, heel makkelijk en erg gebruiksvriendelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toevallig ben ik ook overgestapt naar Feedly. Als ik nu een nieuw abonnement neem op Google Reader wordt deze automatisch ook naar Feedly gestuurd. Dus... ik gebruik eigenlijk nog steeds Google Reader.
    Ik vond Feedly ook het beste alternatief, dacht ik, maar het is wennen.
    Netvibes ken ik niet, wel gevonden toen ik aan het zoeken was naar een nieuwe Reader, maar niet verder mee gegaan. Ben benieuwd naar de reacties. Ik baal er trouwens wel van want ook ik vond Google Reader super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook. Er is een risico dat Feedly op den duur geld gaat vragen voor de service en het heeft geen exportfunctie. Je kunt dus beter een exportbestand van Google Reader maken en dat als reserve opslaan op je harde schijf. Dan speel je op safe na 1 juli. (subscriptions.xml)
      Ik test nu Feedly, Netvibes en Bloglovin. De een is sneller dan de ander.
      Wordt vervolgd.

      Verwijderen
  5. Wij gebruiken Google Reader niet. Je staat gewoon bij onze favorieten.
    Tot morgen Marja met een nieuwe aflevering van ZoZ.
    P.S. Nog steeds niet de mogelijkheid om met naam en URL te reageren.
    Jammer! Weet je al iets meer van Blogger?
    Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens Blogger moet open ID wel werken.

      Verwijderen
  6. Je staat bij mij in de linkenlijst...of werkt dat straks ook niet meer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op je eigen blog of dashboard verandert niets. Alleen Google Reader stopt per 1 juli.

      Verwijderen
  7. Ik kan je niet goed raden, ik gebruik geen feaders....

    Ik heb een rijtje logs die ik volg in de linkenlijst... en van hen van wie ik het 'gelijk' wil weten zodra ze iets nieuws plaatsten heb ik de rss-feed op mijn log staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marja ik heb RSS-FEEDS en blogroll of te wel linkjes zodat ik redelijk vlug hier of ergens ánders kan zijn .
    Tot morgen en nog een fijne avond, liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aan mij heb je niets,ik gebruik nooit een reader of feeds. Ik werk ,na het zetten van een logje, keurig mijn linken rijtje af. an de "dagelijkse schrijvers" klik ik de volgende dag meestal nóg een keer de link aan en maak dan m'n rondje af , om de volgende dag weer een logje te plaatsen ...en dan begin ik gewoon weer opnieuw;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik gebruik netvibes en vind dat prima.

    Dat bloglovin, daar ben ik niet zo blij mee, omdat ik op mijn blog wel 'vinden door alle zoekmachines' uit kan zetten, maar via mensen die mijn blog in hun lijst bij bloglovin kan men toch op mijn website terecht komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij bloglovin kun je blogs ook "private" volgen. Misschien kun je jouw volgers vragen of ze dat voor jouw blog willen instellen. Ik heb het ingesteld bij alle blogs die ik volg.

      Verwijderen
  11. Ik lees "overal" dat mensen over gaan op Bloglovin, en dat dat hartstikke goed bevalt. Ik heb me nog nergens in verdiept, maar heb mijn nieuwe al gekozen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inmiddels Bloglovin geprobeerd bevalt mij ook goed (glimlach) maar mijn linken staan er ook nog

    BeantwoordenVerwijderen