Aaneenflansen - desperaat

Ze is opgeroepen door het UWV en raapt al haar moed bijeen. Het wordt een onmogelijke opgave, dat weet ze. In deze barre tijden is het ondoenlijk om een baan te vinden. Wie had ooit kunnen voorspellen dat mensen anno 2035 tot hun tachtigste moeten werken?

Ze zal wel weer een verhaal aaneenflansen en hopen dat ze er intrappen. Desperaat sjokt ze achter haar rollator over de beijzelde stoep naar het grote, kille kantoor. Nog een paar maanden tot haar verjaardag en dan mag ze eindelijk uitrusten. Waarom moest de baas haar zo nodig ontslaan na 59 jaar trouwe dienst? 

Invalshoek is een schrijfuitdaging van Reismeermin. Kijk bij haar voor uitleg en andere bijdragen.

18 opmerkingen:

  1. Ver-schrik-ke-lijk.
    59 jaar. En dat is nog niks want als we straks, met die nieuwe pillen, 250 jaar oud of ouder worden, dan moeten we natuurlijk doorwerken tot ons 200e jaar. En bijblijven, vooral bijblijven want anders wordt je eruit gezet en eindig je voortijdig achter de geraniums.

    Ik moet er toch maar niet aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toekomstbeeld! Gelukkig heeft ze nog een rollator. Zelf voor gespaard?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan moet ze waarschijnlijk nog bij haar kinderen inwonen, die allebei ook een drukke baan hebben. Dus wordt wel verwacht dat ze wat meehelpt in het huishouden. Wil ze haar salaris ontvangen, moet ze vaardig worden op de computer, want bankfilialen zijn er niet meer en alles gaat per PC tegenwoordig. En 's avonds nog een cursusje volgen, want ja...je moet toch bíjblijven, inderdaad Plato!
    Ja, gelukkig zijn de tijden echt veel beter voor de oudjes onder ons!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat lijkt me toch pure science fiction ;-) !
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hemeltjelief wat een vooruitzicht zou dat zijn voor de nog werkende mensen.
    Leuk beschreven Marja, hoe kom je op zoiets denk ik dan, knap :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met je fantasie is niks mis, dat blijkt maar weer....
    Hopelijk blijft dit fictie!

    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop ook dat dit fictie blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zou toch compleet kierewiet van worden? Nee, dan vroeger...toen was alles veel beter ;-) Dankzij het kinderwetje van Van Houten en Drees.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij zijn al goed op weg , Henk is 77 en gaat morgen weer fijn werken ;-) Gelukkig wél vrijwillig en zónder rollator .Henk werkt nu precies 60 jaar voor hetzelfde bedrijf al is het de laatste 15 jaar niet meer fulltime ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrijwillig is prachtig, maar mijn scenario is diep tragisch.
      Ik hoop dat we in de toekomst niet gemiddeld 2x zo oud worden.

      Verwijderen
  10. Als we straks 120 kunnen worden,zou het toch wel raar zijn als je met je 65e met pensioen kon gaan en dan 55 jaar pensioen kon vangen. Maar tegen die tijd zal het UWV ook wel niet meet bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn hemel, daar moeten we toch niet aan denken... Al gaat het er wel steeds meer op lijken natuurlijk... Sjonge, dan moet ik nog ruim 26 jaar...!!
    Ik wens je alvast een heel mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje als ik 59 jaar bij dezelfde baas wil werken mag ik nog 54 jaar werken.
    Dan dien ik toch echt voor mezelf te gaan werken, anders redt ik dat niet hoor ;-)) Dank voor je bijdrage, ik ga je linken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou haha dat lijkt me nou het ergste vooruitzicht, wil best werken maar dat solliciteren vind ik meer dan verschrikkelijk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen