Crisis - sneeuwbal

Als er de afgelopen maanden ergens geen tekort aan was, dan was het sneeuw.
Het kwam ons op den duur de neus uit. Zelfs verstokte winterfans waren het spuugzat.
Nu de koude paasdagen achter ons liggen, mogen we toch wel op beter weer gaan hopen. Hoewel aprilletje zoet ook nog voor een witte hoed kan zorgen.

In 1985 vierden we onze tiende trouwdag met het kroost in bospark ‘t Wolfsven in Mierlo.
April was heerlijk lenteachtig geweest, zodat alle winterkleren hadden plaatsgemaakt voor zomerspul. Toen we zaterdagochtend wakker werden, lag er een laagje sneeuw en was het ijzig koud. Crisis!
De kinderen vonden het geen punt en stonden in hun zomerjasjes sneeuwballen te maken.
Ze waren toen 3, 5, 7 en 8 jaar oud.


Invalshoek is een schrijfuitdaging van Reismeermin.

12 opmerkingen:

  1. Brrr, ik geloof dat voor het eind van de week ook weer sneeuw is voorspeld...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De uitspraak april doet wat hij wil klopte dat jaar dus ech wel.Ik wilde vorige Zatwerdag een muziekje van Het Sneeuwbal Trio plaatsen ,heb ik toch maar niet gedaan haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We worden het goed zat die kou. Eind van de week gaat de wind draaien, krijgen we wel zachtere lucht maar waarschijnlijk ook weer regen. Dus ja ....
    We doen het er maar mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waren we maar als kinderen, altijd de lol ergens van inzien en er het beste van maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig schijnt wél de zon veel ,dat maakt toch weer iets goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Nee, niet eens een pc. Bovendien hadden we al ver van tevoren geboekt.

      Verwijderen
  7. Niet te geloven zeg... wie kan zoiets nou voorspellen en toen was het nog wel eind april... pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank voor je bijdrage Marja, ik kijk met je mee graag richting de zon en zet snel je link.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja heb ook nog wel eens op koninginnedag staan bibberen omdat ik dan altijd mijn nieuwe zomerjurkje en mocht en dat wilde ik perse en het was zo koud....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. was een heel koude winter, zoon twee is toen geboren, brrrr
    en vergeet de elfstedentocht niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toen had ik een baby van 3,5 maand in de wieg, vaak in de kinderwagen op het balkon want vriezend weer was gezond, zei mijn baakster.

    BeantwoordenVerwijderen