Zwijmelen op zaterdag 20


Zijn jullie er klaar voor?
Terwijl ik in dromenland vertoef, mag je gerust je linkje plaatsen.
Zodra ik uitgeslapen ben, zwijmel ik met jullie mee.

The most beautiful girl is een van de twee singles waarmee de Amerikaanse zanger Charlie Rich de Nederlandse hitparade wist te halen. In België was het zijn enige succesvolle single. Rich bezong daarin op tekst en muziek van derden zijn mooiste meisje tot dan toe. Hij nam het nummer op toen hij 40 jaar oud was. Het is voor wat betreft genre enigszins moeilijk in te delen, een soort Presley-achtige countrymuziek komt er het dichtst bij.

21 opmerkingen:

  1. Wat heb je een heerlijk nummer uitgezocht. Vroeger zong ik het luidkeels mee. Ik heb dat nu weer gedaan. Wel iets zachter, het is na twaalven.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor wie zingt Charlie Rich dit nummer ;-) ?
    Goede keus als zwijmelplaat of komt van CD?
    Ook wij hebben weer meegedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Margaret Ann Rich, zijn vrouw, was zijn grootste inspirator.

      Verwijderen
  3. Vaag klinkt het bekend.... mooi is het wel!

    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh.... die man zou zomaar een broer van mijn schoonvader kunnen zijn... grappig om te zien. Je zal het meisje zijn... dat zou leuk zijn. Leuk plaatje!

    Fijne pasen, Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een echt zwijmelnummer Marja! ik denk dat alle meisjes stiekem hopen dat het liedje over hen gaat ;-).
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb ik wat meegegalmd met mijn vriendinnetje indertijd..... we vonden het natuurlijk een suf nummer toen maar ja, diep van binnen hè, diep van binnen....en maar zingen hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het een heel romantisch nummer toen, inderdaad wat country-achtig, maar het heeft ook wel iets van een regelrechte smartlap. Leuk om het nog eens te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer de link naar mijn nummer komt niet door.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een zalig zwijmelnummer, stond ook op mijn lijstje, maar ik schrap hem nu maar! Zie je wel dat één keer in de week tekort is ;-).
    Nogmaals fijne pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig ik hou van dit nummer al hoe ik klein was weet niet waarom maar heerlijk, dank je Marja fijne paasdagen :2

    Ik zal bij ieder ff wst later aan dansen tot straks

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke muziek van Charlie Rich.Ik kocht echt alle platen van hem die ik kon vinden.Ik draaide ze echt elke dag.Fijn Paasweekend
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ergens ken ik het wel natuurlijk reuze zwijmelnummer.Toen ik even op you tube keek snapte ik waarom Tom Jones heeft het ook gezongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een lekkere meezinger! Ik voel me aangesproken hahahaha.
    Fijne dagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Even lekker meegezongen.
    fijne avond,
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al is "girl" misschien niet helemaal de goede omschrijving als hij mij bedoeld....doe ik toch maar even alsof dat wél zo is;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk nummer is dat toch he.
    Ja was even genieten.
    Kreeg je blog door via Greet en sorry ik zag nu dat ik mijn naam had moeten zetten bij de link. Excuus.
    Ga lekker mee zwijmelen op zaterdag.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen