Te veel gepraat en te weinig gezegd

Deze schrijfveer spreekt me wel aan.
Volksstammen bezondigen zich hier aan. Vooral lieden met riante salarissen hebben hier een handje van. Nou ga ik echt niet beweren dat blogland barst van de inhoudelijke hoogstandjes, want dat is een heel andere categorie. Dat is pure liefhebberij. Daar zijn geen belastingcentjes mee gemoeid. Allemachtig, er wordt wat afge…. op kosten van de gemeenschap. En dan beweren ze nog dat praatjes geen gaatjes vullen. Nou, voor de begroting gaat dat zeker op, maar hun eigen bankrekeningen raken goed gevuld.

Houden jullie van koetjes en kalfjes of moet een gesprek boeiend en onderhoudend zijn?

17 opmerkingen:

  1. Ach.. dat ligt er maar net aan...
    Namelijk aan mijn gesprekspartner.
    Het liefs heb ik wel een gesprek dat werkelijk ergens over gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben een slechte in koetjes en kalfjes, geef mij maar een onderwerp ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met koetjes en kalfjes heb ik weinig op. Het moet wel ergens over gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het mag allebei, maar uiteindelijk moet het wel ergens over gaan vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zijn hele interessante gesprekken over koetjes en kalfjes hoor zoals waar heb je die leuke broek gekocht, of welke kapper ga jij, heb je nog een lekker recept, een roddeltje op zijn tijd, welke film heb je gezien. Niets mis mee hoor. Kijk zolas mannen t doen over sport dat lijkt mij dan echt niets En voor diepgang ben ik altijd in maar merk wel dat t niet te lang moet duren want het vreet energie. dikke knuffel.
    En echte koeien en kalfjes; daar ben ik toch zo dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga mee met Vlijtig Liesje, het hangt ook van de gesprekspartner(s) en omstandigheden af. Het lastigst zijn de "Neem nou mijn geval types", die weten elk onderwerp naar zichzelf toe te draaien en aan het woord te blijven en zodoende het gesprek dood te slaan. Zucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms is koetjes en kalfjes leuk ,maar ik ga toch voor een goed gesprek. Het moet idd wel ergens over gaan.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms is het moeilijk over diepere zaken te praten met mensen, hangt dan van de mensen af... dus dan wordt het 'koetjes en kalfjes'. Maar geef mij maar wat meer diepgang!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Koetjes en kalfjes horen in de wei... en niet bij mij. In die wei zien lopen geeft mij rust, me er mee bezig moeten houden schept (enorme) onrust, dus nee bedankt ;-)

    En ja veel praatjes om hun daden maar te rechtvaardigen en zogenaamd meeleven met hen die er daadwerkelijk door te lijden krijgen, is triest, in en in triest.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tja koetjes en kalfjes heel eventjes wel maar klets geen uren vol met loeiende koeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zou niet graag beweren dat mijn logjes "diepgang hebben" , toch wordt er, voor de goede verstaander ook wel eens iets "gezegd".
    In logland hou ik wel van koetjes en kalfjes, die kunnen trouwens réuze onderhoudend zijn en op een bepaalde manier ook boeien.
    Praten "voor je brood" is natuurlijk een ander verhaal, dan zou je ervan uit moeten kunnen gaan dat goede verstaanders voor het opscheppen liggen en je daar op moeten richten.
    Maar er wórdt wat áf geleuterd, dat ben ik met je eens (zélfs door mij;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marja,
    Voor mij is het én - én. Koetjes en kalfjes is op z'n tijd heerlijk, maar dan ook weer een goed gesprek hoor...
    Ik wens je een heerlijke week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het hangt van de gelegenheid af. Even een klein kletspraatje tijdens het winkelen, een luchtig gesprekje op schilderles of bij een kopje koffie met een vriendin is best leuk en zelfs wenselijk. Je moet er niet aan denken dat het altijd maar diepgravend moet zijn.
    Maar als het de tijd en gelegenheid er voor is dan geniet ik wel het meest van een goed en boeiend gesprek.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't is maar wat je koetjes en kalfjes noemt. watde ene interessant vindt vindt de andere misschien niet. wat is een 'goed' gesprek? aan politiek maak ik weinig woorden vuil. maar ik luister bijvoorbeeld graag naar iemands reisbelevenissen. liefst van al heb ik graag vrolijke gesprekken.en een mopje op tijd en stond maakt zelfs de moeilijkste gesprekken minder beladen.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Koetjes en kalfjes gesprekken zijn aardig om de band met anderen wat te versterken. Maar op den duur is het toch fijner om de wat meer inhoudelijke toer op te gaan. Dat geldt voor mij ook voor bloggen. Maar op inhoudelijke blogjes wordt nauwelijks inhoudelijk teruggereageerd. En wat dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Soms heb je de koetjes en kalfjes nodig om tot een goed gesprek te komen, ik merk dat tenminste wel bij mijn interviews, dan komen mensen los en vertellen soms wel heel veel....

    BeantwoordenVerwijderen