Liefdevolle bezuinigingen

Er komen veel blogs voorbij met tips om de energiekosten te drukken. Ik zit vaak al te rillen wanneer ik lees hoe laag de thermostaat bij sommigen is ingesteld.

In het kader van kostenbesparende maatregelen wil ik toch ook even jullie aandacht vragen voor het volgende: gezamenlijk douchen.

Nu mijn haar wat langer is, stap ik niet meer iedere dag onder de douche maar om de dag. Manlief komt er dan bij om mijn haar uit te spoelen. Hierdoor staan wij saampjes vijf minuten aandachtig stil bij het milieu, hoewel we soms even afgeleid worden.

Ik kan het iedereen aanraden!

22 opmerkingen:

  1. :-) dat vind ik de beste milieutip die ik heb gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik dat bij Hulkinnetje probeer, krijg ik de volle laag met de ruggeborstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige manier op de energiekosten te drukken en heel erg goed voor het milieu, vooral voor jullie persoonlijke milieu natuurlijk. Gezellig hoor. Als hier de badkamer helemaal klaar is, ga ik het ook maar instellen denk ik... haha.
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha Rammetje, er zit nog steeds een stout meisje in jou. dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi, hi Marja! Wat een goede tip.
    En leuker dan alle andere die ik heb gelezen, hoor!
    Momenteel doen wij het ook zo...vanwege de operatie. Bevalt goed, dus grote kans dat wij hier ook blijvend besparen op de energiekosten:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HaHa zo'n besparings tip heb ik nog niet gelezen .Gezellig zo samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige tip!

    Alhoewel......de jeugd hier doucht altijd samen, en als ik dan 'mopper' over hoe lang dat wel niet duurt, wat water kost enzo... roepen ze altijd 'als we apart gaan kost het mee' dus tja zij gebruiken jouw tip als smoesje. Ach ja jong en verliefd... ik laat ze vaak maar dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lig te schudebuiken van het lachen! Geweldig, dat plaatje en het verhaaltje samen. Lijkt me wel een opgave om tijdens zoiets romantisch steeds aan het milieu te blijven denken, boefje!

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is inderdaad liefde en tegelijk denken aan het milieu! Een slimme tip Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat vind ik nog eens een goeie tip!
    Beter dan de verwarming een paar graden terug draaien of zelf wasmiddel maken :-)
    Het nuttige met het aangename verenigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een goed idee. Ik ga Maria eens afleiden.
    Overigens: ik woon in een vrij arme buurt en ik zie gezinnen waarbij des avonds het licht niet aangaat. Volgens mij overbuurvrouw omdat ze het geld niet hebben om het te laten branden. Gezinnen met kinderen ook he. Ik vind dat zo erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maarrrrrr... gaan jullie dan niet automatisch veel langer staan douchen?
    Wij wel... tenminste als we ons niet al tien keer blauwe plekken hebben gestoten omdat de douchecel ietwat beperkt is qua ruimte. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, wij douchen niet langer. Mijn onderdanen zijn daar niet tegen bestand. En blauwe plekken hebben we ook niet. Zullen we cursussen gaan geven?

      Verwijderen
    2. Wie weet is dat een heus gat in de markt!?!

      Hahahahahaaaa.... ;-)

      Verwijderen
  13. Douchen is niet zo "mijn ding" , dat doe ik 's-morgens dus héél snel,om wakker te worden en de spieren aan het werk te krijgen en dan is 3 minuten méér dan genoeg!
    Wij zijn "badderaars" maar denken óók aan het milieu want we gaan altijd sámen in bad!
    Vroeger al, toen de kinderen nog in huis waren was dat even een rustig moment om bij te praten zonder dat de kinderen er tussen door kakelden!
    Er gaat verbazend weinig water in een bad waar ook twee lichamen in zitten.
    En hoe groter/dikker de mensen hoe minder water er in hoeft om tóch helemaal onder water te zitten ......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben geen bad. Manlief is 2 meter en paste nooit in een badkuip. Of zijn benen hingen buitenboord of zijn schouders werden koud. Bij de verbouwing in 2007 is de kuip dus gesloopt om plaats te maken voor een inloopdouche. Zie: http://rammelaars2.blogspot.be/2011/01/voor-en-na.html

      Verwijderen
    2. Wij boffen , zijn allebei rond de 1,65 en dat past mákkelijk,zelfs in de moderne baden die gericht zijn op besparing;-) Maar jullie hebben dus de ruimte in de douche ,wij niet 80x80 is vrágen om je nek te breken als je er samen in gaat!
      Ik vind de ornaje vloer in de gang best mooi bij jullie inrichting, hoe iemand het in z'n kanarie haalt een oranje vloer bij roze muren te kiezen is me wél een raadsel!

      Verwijderen
  14. Een goeie tip alleen ik ben alleen dus heb er niet zoveel aan hoewel ik nog wel iemand weet waarmee ik water wil besparen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wij blijven niet lang oner de douche hangen, dus dat is sowieso al 'vlug vlug'. maar wij gebruiken wel elkaars badwater, haha, eerst manlief in bad en daarna ik ☺☺☺. dit is nog een overblijfsel van de tijd dat we in Rwanda woonden en we er over weinig water beschikten.

    BeantwoordenVerwijderen