Eerste klusjes

De afgelopen week knipte ik de lavendel, ruimde bladresten op en plantte - met het schaamrood op mijn kaken - tulpenbollen. Ik was ze compleet vergeten. Eigenlijk mag je ze alleen tussen oktober en december planten, maar ik hoop dat het vergevingsgezinde bollen zijn.
Mijn tuinspiertjes zijn krakend ontwaakt uit hun winterslaap en ik weet ineens weer hoeveel ik er heb.
Onze vissen hebben zich vermenigvuldigd tot een respectabel aantal en Dotje is weer voorzichtig aan de leg. De forsythia krijgt al een zachtgele gloed en het krentenboompje staat in knop. We genieten met emmers.
Zijn jullie ook zo blij?

20 opmerkingen:

  1. Heerlijk, hè, dat ondanks de kou, de natuur toch haar best doet. Ik ben nog niet aan het werk geweest in de tuin maar maak al wel weer mijn dagelijkse rondje door de tuin om te zien wat er nu weer opkomt. Heus, de lente komt. En op je verjaardag is het mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds enige tijd constateer ik dat de mogelijkheid om je te abonneren op reacties er niet meer is. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar stond dat dan? Ik heb niet bewust iets verwijderd en weet dus ook niet hoe ik het weer aan moet zetten ....

      Verwijderen
    2. Ik heb je het per mail uitgelegd.

      Verwijderen
    3. Hartelijk dank voor het oplossen.

      Verwijderen
  3. buiten tuinieren is nog geen optie, ik heb voor een kleine tuin .maar ik wou vorige week wat bolletjes poten(die hadden eerst in huis gestaan,maar als ze verwelkt zijn zet ik ze gewoon in de tuin) maar de grond was nog flink bevroren.achter heb ik alleen een plaatsje ,maar ik heb het vol staan met potten waarin ik wat groentes en kruiden wil kweken. vanwege de kou ben ik binnen begonnen met zaaien in kleine verplaatsbare tuintjes in wijnkistjes en overdag zet ik die als de zon schijnt buiten neer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag wordt het een heerlijke dag, de zon schijnt!
    Lekker wat rommelen in de tuin vanmiddag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie zou er niet met emmers genieten. De winter weg, de jassen open. Heerlijk. Ik zou nu ook in de tuin moeten. Maar ik kan helaas niet en zeker niet op de knieën. Enfin, misschien over een paar weken weer wel.
    Geniet van de zon. Hij mag nu niet meer weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik begin er toch een beetje in te geloven! Ook hier is er een klein zonnetje af en toe, al is het nog bitter koud. Helaas mag ik zes weken niet bukken of tillen, dus tuinwerk gaat het niet worden de komende weken. Manlief is al wel bezig geweest het blad (werkelijk bérgen hier in de bostuin) op te ruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die bergen hebben wij in november en december al verzameld en in zakken van 60 liter naar het containerpark gebracht. Daar mag je 2 maanden gratis alles inleveren. Het resterende blad komt nu van de beukenhaag van de buren en onze eik, die 's winters zijn oude blad vasthoudt.

      Verwijderen
  7. Ik ben nog steeds niet begonnen in mijn postzegeltjes.Het zonnetje schijnt wel maar ik heb het zo koud .En wie weet heb je nu in juni of juli tulpen in je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig logje Marja, je voelt helemaal hoe jij de lente aan het verwelkomen bent! spijtig dat het slechts 100 woorden tellen mag, voor mij mocht er best nog meer volgen ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, ben benieuwd wanneer je tulpen opkomen... Misschien wel in het najaar ;-). In de tuin werken is niet mijn ding, maar leef je lekker uit Marja, zover je kunt. Het voorjaar komt echt wel (denk ik toch...)!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. NOu meid wat heerlijk voor je.

    Hier kan dat helaas nog niet, is ook nog helemaal niets zichtbaar van een naderende lente, alles in onze tuin ziet er dood uit...

    We wachten maar af..het komt toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Arme tulpjes, dat wordt hard werken voor ze;-) Ik heb ook genoeten vandaag ...alleen niet in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wordt slavenarbeid voor die bollen... Maar de lente komt eraan, het is tenslotte 21 maart. Alleen zondag nog overwinteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben blij dat het volgens de kalender lente is maar in mijn tuintje kan ik nog niet zaaien, het is nog te koud.Misschien maken jouw bollen nog een grote kans ben reuze benieuwd

    Groetjes Saskia=zepenco (hij pakt mijn wordpress link niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou, blij is het juiste woord niet...'t Is hier hele dagen al bewolkt, de krokussen zijn dapper begonnen en hebben een voor een het loodje gelegd.
    Maar eens wordt het vanzelf lente. Ik kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hoop dat ik nu ook weer meer tijd en rust krijg om in de tuin te werken

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heb mijn vissen ook wel gezien in de vijver maar nu zijn ze weer diep weggedoken met de kou. Wel veel bollen boven de grond maar nog niet echt een lentegevoel er bij. Wel in mijn kasje daar komt al van alles op, dat is wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Sorry, lieve mensen. Jullie reacties op logjes ouder dan twee dagen verschijnen niet direct. Ik moet ze helaas eerst modereren omdat ik de laatste maanden tientallen spamreacties per dag ontvang.