Vorst - afstandelijk

Net als vele anderen vind ik de aandacht die geschonken wordt aan de troonsafstand van Beatrix nogal overdreven. Het is toch echt geen wereldnieuws en ligt juist in de lijn der verwachtingen. 
Gelukkig hoeft een Nederlandse vorst niet te regeren tot hij of zij er letterlijk bij neervalt, zoals in Groot-Brittannië. De grappen over het Britse koningshuis zijn dan ook niet van de lucht. Arme Charles. 
Sinds januari 2007 is hij de langst op de troonsbestijging wachtende troonopvolger uit de Britse geschiedenis. Op een leeftijd waarop anderen uitkijken naar hun pensioen, wacht hij tot het allemaal begint. Geen benijdenswaardige positie. 

Invalshoek is een schrijfuitdaging van Reismeermin

19 opmerkingen:

  1. Blij dat ik geen Maxima (of Camilla) heet! Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daarom heb ik er nog geen woord over geschreven. Mijn vader zou zeggen; ze doen hetzelfde op de wc als jij......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo`n positie lijkt me vreselijk, al die overdreven aandacht, lijkt me echt onleefbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had het plaatje al gezien en vind het eigenlijk wel sneu voor hem. Ik had trouwens begrepen dat hij het sowieso niet wordt maar Williams..nog zieliger...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wel sneu als je zolang wacht op iets wat waarschijnlijk nooit gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al die aandacht, je moet er maar tegen kunnen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vorstelijk plaatje Marja... haha...
    Toch vind ik het stiekum heel leuk dat we nu een koning gaan krijgen..
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen van allen in een positie om te benijden inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elk Nadeel heeft zijn Voordeel, Charles hoeft tenminste niet zolang als zijn Mummie gezien zijn leeftijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van die overkill mbt de troonswiseling werd ik ook nietv goed. En wat Charles betreft, koning zijn is ook niet benijdenswaardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk toch, eindelijk eens een KONING! Maar in zijn of Maxima's schoenen zou ik echt niet willen staan hoor. En volgens mij kunnen ze die Charles beter overslaan en meteen William tot koning kronen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was te verwachten, maar zoveel aandacht! Nee, dat hoeft voor mij niet. Misschien haalt Charles de troon niet eens. Kan ook, natuurlijk.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo overdreven, en dit was alleen nog maar de aankondiging. Wat moet het wel niet worden als het straks daadwerkelijk plaatsvindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, deze foto zag ik al heel snel op internet staan. Volgens mij al de dag na Bea's "afkondiging" ;-) Heerlijk, zulke humor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ondertussen is de storm wel wat gaan liggen dacht ik, maar inderdaad was het wel héél veel aandacht!
    Ik denk dat ,zoals het er in Nederland aan toe gaat, ook veel vriendelijker is tegenover de troonopvolger.
    Je zal maar in een lastige nieuwe job moeten beginnen op het moment dat je één van je ouders overleden is,en dat moet dan nog feestelijk gebeuren óók !
    Bovendien is dan meteen de mogelijkheid verloren om bij twijfel nog eens iets na te vragen aan iemand die ervaren is in het "beroep" .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dank voor je bijdrage Marja, de link is geplaatst.
    Ben heel blij dat ik niet zo lang op mijn baan heb hoeven wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bij Nostrodamus las ik ooit de voorspelling dat hij nooit Koning zal worden.
    Wel, als dat uitkomt, heeft men misschien wel de kwatrijnensleutel in handen.

    BeantwoordenVerwijderen