Verdriet

A
Soms weet je van ellende niet meer waar je het zoeken moet.
Werkelijk alles zit tegen en het ene drama na het andere speelt zich af.
De wereld is een tranendal en je wordt niet begrepen.
Je bent eenzaam en piekert nachtenlang.
Elk geluid irriteert je.
Je zit er doorheen.
B
Geen groter geluk dan opklimmen vanuit een diep dal.
Momenten van hoop lijken weer nieuw als de eerste lentebloemen.
Hoe heb je toch diep kunnen zinken?
Waar was je vertrouwen in de toekomst?
Gelukkig heb je de kans gekregen om het tij te keren.
En energie om door te gaan.

Plato daagt ons uit met Vijftig-gitfjiV. Kijk bij hem voor de regels en doe ook eens mee.

23 opmerkingen:

  1. B heb ik meegemaakt, A gelukkig niet..
    Ik wens je een fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Momenteel verkeer ik in A, helaas. Maar door ervaring wijzer geworden weet ik dat B ook weer gaat lukken. Mooi geschreven overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken in beiden wel wat maar ook weer niet alles ;-)
    Goedemorgen en een hele fijne dag.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is weer geweldig. In A. zit je in een dal en in B. klim je er al weer uit.
    Hopelijk gaat dat met mijn griep ook zo snel. Proest!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat als ik ooit in een dal kom, het B zal zijn!
    Mooi geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In ieders leven gebeuren dingen die moeilijk zijn te verteren, hetzij door ziekte, hetzij door onenigheid, problemen op het werk, teveel om op te noemen. Maar een mens heeft ook de kracht om zich daar tegen te weren en weer te kunnen genieten van het leven. Dat weet jij ook als geen ander! Mooie 50/05!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier komt de slogan van Rijkswaterstaat in me op van A naar B(eter)

    Je hebt weer een mooie combinatie gemaakt, lijkt me een uitdaging op zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ken beiden.... helaas A beter dan B.... maar ja ach....alles went!

    Mooi ingevuld meis, goed gevonden, ik hoop en wens je van harte toe dat bij jou altijd B actueel mag zijn en die onvermijdelijke A, zo klein en kortdurend mogelijk!

    Liefs en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Door jouw heel mooi omschreven Marja :-D

    B past beter bij mijn karakter dat wil niet zeggen dat ik A niet doorlopen heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marja ik zie dat ik niet meer op feestboek ben daarom hier mijn link voor te zwijmelen voor morgen http://dewerelddoordeogenvanjuistja.wordpress.com/2013/02/08/zwijmelen-op-zaterdag-late-late-lien-show/

    Fijne avond en morgen kom ik aan gezwijmeld :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Laura,
      Ik heb je berichtje verwerkt en om middernacht sta jij als eerste vermeld met een linkje naar je bijdrage. Ik lig dan al op een oor.
      Op Facebook heb ik nog wel een account, maar mijn "vriendjes" heb ik verwijderd. Ik kreeg teveel berichtjes binnen en heb het even op een laag pitje gezet. Mijn profiel is wel openbaar, dus je kunt me daar nog wel bereiken en volgen.
      Fijn weekend.

      Verwijderen
  11. Mooi omschreven zeg! Meestal zit ik eerst even in A, maar probeer zo snel mogelijk B te bereiken, gewoon omdat ik van klimmen houd :-)

    Trouwens, ik heb een zwijmelen op zaterdag rond 9.30 uur ingepland, hoop dat ie verschijnt. Ik zelf ben ml. de hele dag de hort op en heb geen tijd om achter de pc te zitten. Zondag lees ik de andere bijdrage :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ik houd het in de gaten. Fijne dag morgen.

      Verwijderen
  12. Ja, vooral dat laatste ;-) Maar je hebt gelijk: stemmingen kunnen omslaan als het weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. A ken ik erg goed en B ben ik hard mee bezig .Maar dat wist je al
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. OFF-TOPIC mijn zwijmelen staat er al http://melodymusic.nl/?p=22136

    BeantwoordenVerwijderen
  15. A en B komen mij allebei bekend voor maar zit nu gelukkig al enige tijd in B.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En toch kunnen A en B niet zonder elkaar ,jammer maar waar !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken ze beide, maar is treef naar B, hoewel je dat niet altijd in de hand lijkt te hebben. Er wordt wel eens gezegd, dat is een keuze, maar zo zit het toch niet altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja heb a ook wel eens meegemaakt maar gelukkig ook b het er weer uitklimmen. Zoals het hele leven is denk ik dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen