Sneeuw

Wat is de wereld prachtig. Zo wit en stil. Lelijke dingen zijn bedekt met een maagdelijk kleed. Alles heeft een mutsje op en de bomen zien er sprookjesachtig uit. Het uitzicht is net een ansichtkaart. Die enkele dagen per jaar is het hier winterwonderland. Ik kan er ademloos van genieten. 
Getverderrie. Nou sneeuwt het alwéér. Ik ben die troep spuugzat. Die arme kippen zijn weer veroordeeld tot de veranda en sukkelen daar kleumend en chagrijnig heen en weer. Tot overmaat van ramp is de mol ook weer terug en hij verandert de sneeuwlaag in een berglandschap.
Waar blijft de lente? 

 Plato daagt ons uit met Vijftig-gitfjiV. Kijk bij hem voor de regels en doe ook eens mee. 

18 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Heel dubbel, dit... Aan de ene kant kan ik echt genieten van hoe mooi het er uit ziet, als het net gesneeuwd heeft. Afgelopen zondag vond ik het adembenemend mooi, alle takken van de bomen met een mooi wit laagje... Aan de andere kant ben ik het inmiddels goed zat... Ik wil lente, het is mooi geweest...
    Ik wens je een heel mooie dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sneeuw is dubbel: mooi om te zien, fijn voor een wandeling in de natuur, maar niks als je er doorheen moet en het gevaarlijk is op de weg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik maak iedere eerste dan van de maand foto van tuin vanuit de eerste verdieping en inderdaad; alles ziet er lelijk, vies en getver uit. Dan dezelfde foto's met sneeuw dat is sprookjesachtig, romantisch, mooi. s Avonds lopen met de hond en de katten ziet alles er anders uit maar klinkt ook anders.
    Nee, ik wacht gewoon geduldig af tot t lente is. Iedere dag een beetje dichterbij en als je goed kijkt zie je van alles gebeuren in de tuin en met de vogels. dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marja, mooi gevonden dit, aagezien de hoeveelheid sneeuw verlang ik net als de kippen naar de lente :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn zwijmel bijdrage
      http://dewerelddoordeogenvanjuistja.wordpress.com/2013/02/15/zwijmelen-de-3-js-en-elle-ten-damme-wat-zijn-dromen-en-peter-gabriel-solsbury-hillary/

      Verwijderen
  5. Heel leuk en mooi al die sneeuw.Ik heb er gisteren weer heerlijk door lopen banjeren ,ben ik net een blij kind.Toch voel ik me soms ook wat opgesloten omdat ik dan niet op de fiets weg kan of durf.En dan komt toch ook B in beeld ,wil ik zon en Voorjaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach gos die arme kippen. Voel wel met ze mee. Van mij mag het voorjaar heel snel komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja als er iéts twee kanten heeft is het wel sneeuw! Lijkt me trouwens lastig eieren zoeken in de sneeuw;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal duidelijk Marja! Precies zo voel ik het ook ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eén uurtje A en daarna B.
    Gisteravond was het paksneeuw, mijn aardappels waren aan het koken.
    Even naar buiten om een bal te draaien. Joepie! Kwam niet zover, want het laagje was maar dun. Het restant bal lag er vanavond nog.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sorry,
    Ik kan er niet tegen!
    50/50 is niets voor mij.
    Het is precies als manisch/depressief zijn.
    En dat ben ik al een groot deel van mijn leven.
    Daar wil ik liever niet aan herinnert worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel je dit serieus, dan kun je deze rubriek beter overslaan. Wanneer dit half grappig is bedoeld, dan weet ik niet hoe ik hierop moet reageren.

      Verwijderen
  11. Als ik van binnen naar buiten kijk vind ik zo'n witte wereld prachtig.
    Het heeft een keerzijde ...
    door dat sprookjesachtige witte kleed ben ik aan huis gebonden.
    Met een rolstoel is het lastig "chauffeuren" door die prut en met krukken levensgevaarlijk. Dus ik roep heel hard: waar blijft de LENTE !!!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A als het in de kerstvakantie geweest zou zijn, maar eigenlijk toch vooral B. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe mooi a ook moge zijn ...........ga ik toch voor B (behalve dan op die momenten dat ik het huis niet uit hoef ;-) )

    Off topic : Zwijmelen : http://melodymusic.nl/?p=22224

    BeantwoordenVerwijderen
  14. eigenlijk ga ik voor A maar eerlijk gezegd begint dat nu toch zo langzamerhand wel te veranderen in een hele grote B

    fijn weekend Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook weer een mooie tegenstelling. Deze uitdaging is duidelijk iets voor jou.
    Maar ik snap Hulk ook wel. Voor hem ligt het heel anders.

    BeantwoordenVerwijderen