Zwijmelen op zaterdag 12

Dit is een van de mooiste stukjes uit Carnaval des animaux.
 Camille Saint-Saëns (1835-1921). 
Onze muziekdocente heeft ons ontzettend veel geleerd. 
Ik denk er met veel plezier aan terug.

 

En deze is gewoon leuk:


 Hoe was jullie muziekles eind jaren 60? Of moest je toen nog geboren worden?

De eerste die vrijdag al spontaan ging zwijmelen is Dieneke.
Heerlijk, dat enthousiasme.
Wie volgt?
Melody
Laura
Albert y Mara
Greet
Hilde
Fréderique
Natasja
Bibje
Trees
Elisabeth
Min
Minoesjka

25 opmerkingen:

  1. Leuke filmpjes!

    Wat ik me ervan herinner is dat de juf een verhaal vertelde over die dieren van Bremen....
    De hond, de haan, de ezel en de kat, De Bremer Stadsmuzikanten....en het verhaal van Peter en de Wolf..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plezante filmpjes door jou bij elkaar gezocht.
    Wij blijven hier lachen aan de Costa del Sol en doen dan ook mee deze zaterdag.
    Ga naar: http://albertymara.blogspot.com.es/2013/02/zwijmelen-op-zaterdag-met-engelbert.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, dat je nu ook voor iets klassieks gekozen hebt. Een mooi stuk.
    Muziekles op school had ik begin jaren zestig. Ik herinner me er niets meer van.
    Hier is mijn bijdrage: http://greetjedewit.blogspot.nl/2013/02/zwijmelen-op-zaterdag-10.html.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn bijdrge: http://doorhetoogvan.blogspot.be/2013/02/zoz-zwijmelen-op-zaterdag.html
    nog snel gpltt voor afreis! groetjes en tot binnenkort

    BeantwoordenVerwijderen
  5. http://bibje.blogspot.nl/2013/02/zwijmelen-op-zaterdag.html ik heb er eigenlijk twee maar dit was de echte zwijmelenopzaterdagbijdrage ;)
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toch nog even een toegiftje hoor....
      ik was nog klein eind jaren 60(kom uit 67) dus mijn muziekles bestond uit de rijke muziekkleur van mijn ouders en de radio, alles was doordrenkt met muziek thuis. Mijn vader speelde ook gitaar dus ridelde hij menig deuntje mee en mijn moder speelde accordeon. zo jammer dat ik zelf nooit iets ter hand genomen heb, misschien komt dat nog, je weet maar nooit :)

      Verwijderen
  6. Mooi deze .is weer eens iets heel anders.Ik heb nooit muziekles gehad dus kan er niet over mee praten.Ik doe natuurlijk ook weer mee. http://elisabethjustwhoiam.blogspot.nl/
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuke herinneringen Marja,
    De eerste kun je heerlijk bij wegdromen en wat zijn zwanen prachtige vogels.
    En de tweede is leuk hahahah, past wie ein faust auf dem augen :-D

    O eind jaren '60 kondigde ik me denk ik wel luidkeels aan, toen ik in dec op de wereld kwam hahaha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Marja!
    Van de muziekles weet ik niet veel meer, alleen dat de lerares achter een orgeltje zat. Moderne muziek werd niet behandeld. We leerden psalmen.
    Het was een zeer christelijke school.
    Ik herinner me wel een meester op de lagere school die altijd gitaar speelde, dat vond ik geweldig!

    Groetjes Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. http://reismeermin.wordpress.com/2013/02/02/zwijmelen-op-zaterdag-vorst/

    Deze vond ik weer mooi bij mijn invalshoek passen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig altijd; Saint-Saëns!
    Het muziekonderwijs bij ons stelde niet bijster veel voor. Blokfluitles gehad, maar eerlijk gezegd had ik er snel genoeg van. Van schoolconcerten kan ik me nog wel het een en ander herinneren. Niet erg inspirerend allemaal.
    Gelukkig heb ik in latere jaren de schade ingehaald en vooral in de jaren waarin Hubbie directeur van een muziekschool was heb ik erg veel moois gehoord (en bijgeleerd).
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij konden kiezen op school muziek,tekenen,schilderen en boetseren zulke dingen.Mijn keuze was geen muziek,ik ben meer van het luisteren,dit vind ik dus mooi en die tweede zo kunstig gemaakt dat filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer genoeg heb ik nooit een inspirerende muziekdocent gehad. Wat een gemis. Wel verschillende goede docenten Nederlands. Mijn liefde voor taal en literatuur werd flink gestimuleerd. Ach een mens kan niet alles hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn leraar Nederlands ben ik ook eeuwig dankbaar.

      Verwijderen
  13. Wat geweldig mooie muziek en de video`s heb ik erg van genoten .Nee Muziekles heb ik nooit gehad alleen wat blokfluitles om kinderliedjes goed te kunnen aanleren aan kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb nooit muziekles gehad op school maar natuurlijk ken ik dit prachtige muziekstuk, gewéldig !
    Ik wordt verwend, hier bij jou maar ook Laura heeft zo'n bijzonder stuk muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o,o, zie nu pas de foute "wordt", ik word( zonder dit keer ) niet boos als je de t weg haalt ;-)

      Verwijderen
    2. Ik kan de t niet weghalen. Sorry.

      Verwijderen
    3. Stuur ik toch de pedicure maar langs;-)

      Verwijderen
  15. Ja, dit is toch wel geweldig mooie muziek hé?
    Ik heb op de MAVO eigenlijk pas van muziek leren houden, toen ben ik ook met klarinet spelen begonnen.
    Ik zwijmel toch nog even mee :
    http://minoesjka2.wordpress.com/2013/02/02/zwijmelen-op-zaterdag-9/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt allemaal. Jullie hebben mijn zaterdag weer prachtig ingekleurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi stukje muziek...

    O, dit is echt erg... vroeger... toen deed ik altijd een balletdansje als ik dit nummer hoorde. Ik was toen al puber (bloos). Je had toen die reclamecampagen van greenpeace op tv. O, erger nog... ik was begin 20, leert google me... Nou ja... ik heb de gratie van een nijlpaard, en mijn moeder moest altijd erg om me lachen als ik dat deed. Mr. C., ik woonde toen net samen met hem, vond het minder grappig. Die dacht waarschijnlijk 'mijn god, wat heb ik nou weer in huis gehaald! ' En nog steeds als ik het muziekstuk hoor, móet ik gewoon de stervende zwaan dansen.

    Tot zover deze bekentenis...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Eigenlijk kan ik me helemaal geen muziekles herinneren op de lagere school, hadden we dat wel? Maar op de middelbare school gingen we geregeld naar een concert, ik vond het heerlijk! Haha, meteen inspiratie voor over een week of twee!
    Fijn weekend Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige filmpjes! Van muziekles weet ik haast niets meer. Mijn interesse lag er niet echt.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen