Geen vakantie

Sinds maart 2007 zijn wij niet meer op vakantie geweest. 
Op dat moment stortte onze wereld in. Overleven was mijn enige doel. Niets anders deed meer ter zake. Gek genoeg heb ik het in die zes jaren niet echt gemist. 
Wel mijn bewegingsvrijheid, mijn mobiliteit.
Alleen al het idee dat ik ergens naar toe zou kúnnen gaan, lijkt me een rijk gevoel. 
Bestemmingen doen er niet toe. Daar kom ik wel via boeken of documentaires, eventueel zelfs in mijn dromen.
Gelukkig wonen we op een plek die ons een vakantiegevoel geeft. Dat is goud waard. Ik ben een tevreden mens.

23 opmerkingen:

  1. Inderdaad, het idee iets te kùnnen doen is een rijk bezit. En dan lekker thuis blijven. Dat is ook een avontuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij word vakantie ook heel erg overschat. Ik ging vroeger veel op vakantie en vond t ook heerlijk hoor want dan ging ik naar Frankrijk. Toen ik zo angstig werd dat ik niets meer durfde dus ook niet naar Frankrijk vond ik dat het allerergste want het was mijn land.
    Nu gaat t allemaal wat makkelijker en gaan we 3 keer per jaar kort naar Limburg of Duitsland of iets wat niet ver weg is maar echt naar 5 dagen wil ik gewoon naar huis lekker naar mijn eigen gedoetje en mijn beessies.
    Als ik de verhalen hoor van mensen die echt verder en langer weg gaan dan benijd ik ze zelden. dikke kus lieve schat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanwege de centen ben ik sinds 1996 twee keer op vakantie geweest. Voorheen maakte ik elk jaar een grote reis. In die vakantieloze tijd ben ik verhuisd naar een klein huis met een grote tuin. Dat is nu mijn eigen vakantiepark. Mooi, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hoort vaak de opmerking dat moet je echt gezien hebben en daar moet je echt geweest zijn, nou kan ik ook wel eens kijken naar reisprogrammas en natuurprogrammas en denken wow daar zou ik ook wel heen willen,maar als ik dan bedenk hoeveel het kost en wat een belasting het voor het milieu is om er een heen te gaan en natuurlijk is het voor de plaatselijke bevolking vaak de enige bron van inkomsten , het toerisme,maar het heeft ook veel nadelige gevolgen ,denk maar eens aan de bouw van allerlei hotels , nee ik geniet wel van allerlei verre plaatsen door de fantastische natuurfilms van bijvoorbeeld richard attenborough, dan zie je ook nog eens dingen die je als toerist nooit zo dichtbij zou kunnen meemaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de plekken waar je kan komen prachtig maar de hele voorbereiding en het er naar toe gaan geeft zoveel stress dat ik heel gelukkig thuis kan zijn.
    En nu een huisje, een stukje verderop..ook heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij voert ook het omdenken uit. Tevreden mensen daar zijn er nooit genoeg van, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zolang je een tevreden mens bent maakt het niet uit waar je bent of naar toe gaat. Hoewel ik het uizoeken wel altijd erg leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben net weer een rondreis Portugal geboekt voor in maart.
    Kijken of Chris en Jacintha het inmiddels eens zijn ;0))
    Ik kan ook innig tevreden in mijn stadstuintje zitten of onder de luifel voor de caravan ergens in Drente of Friesland, maakt niet uit waar.
    Tevreden zijn is goud waard, helemaal met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent blij met wat je hebt en dat is het belangrijkste... Toch?
    Ik wens je een heel fijne namiddag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan me heel goed voorstellen dat je toen geen behoefte had aan vakantie. Maar het idee dat het nu weer kan maakt heel veel goed, al heb je nu niet zo de behoefte! Houden zo Marja!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed voor jouw Marja want er zijn vele die wel alles kunnen en nog niet tevreden zijn. En niks is waardevoller dan een tevreden mens te zijn :-)

    Groetjes en liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hoeft niet op vakantie te gaan om je gelukkig te voelen. Dat kun je idd ook in je eigen omgeving. Mij doe je geen plezier met een vakantie of weekendjes weg.
    Wij blijven gewoon heerlijk thuis. Maar als je weg wilt en dat ook kunt, dat is natuurlijk onbetaalbaar.

    Liefs Fredewrique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. als je het thuis niet naar je zin hebt, dan ben je een arm mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geen reiswekker meer nodig


    langzaam vergeelden hun reis- en andere vakantieplannen
    het zongebruinde vel
    verdween enorm snel
    ze moeten zich niet meer inspannen om ver te ontspannen



    Het verlof mag onwaarschijnlijk goed geweest zijn, zelden volgt er nadien geen 'maar'! :)
    Lenjef

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bij het idee alleen al van vakantie krijg ik stress. Allemaal prikkels die me teveel zijn. Het vervelendst vind ik het nog voor mijn man en dochter, want die lijden er ook onder.
    Eigenlijk kun je het beter het hele jaar thuis enorm naar je zin hebben, dan alleen tijdens twee weken vakantie! Kijk, dat houdt de sjeu erin :-0

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur ze samen op skivakantie. Zij dankbaar en blij, jij ontspannen in je eigen omgeving. Ideetje?

      Verwijderen
  16. Daarom vind ik je o.a. zo'n geweldige meid: je geniet van de kleine dingen om je heen. Jij ziet ze ook, of hebt ze door al die toestanden leren zien en ontdekken.
    Vakantie naar verre bestemmingen? Het is een opgelegd ideaalbeeld van de media.
    Ook al de eerste wilde krokusjes en sneeuwklokjes gezien in de tuin? Super toch?

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal eens. Maar knap dat je het kan opbrengen. Want als je niet kan, wil je zo vaak alleen al daarom. Maar als je zo kan denken als jij, blijf je gelukkig. Knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik hoor bij de mensen die juist liever niet op vakantie gaan, vréselijk om steeds weer ergens anders m'n draai te moeten vinden. Maar ik heb natuurlijk wél de vrijheid om te gaan en staan waar ik wil en voel het als vakantie als ik op Scheveningen op een terrasje kan lunchen!
    Maar ik kan me voorstellen dat als je graag reist terwijl het niet meer kan, dan toch een gemis is!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja dit jaar zal een echte vakantie er ook niet inzitten maar ik weet nu al dat ik het niet ga missen. Ben ook blij in mijn tuin en op de fiets. Voor mij ook genieten. Dus als je tevreden bent en toch geniet dan is dat alleen maar mooi.

    BeantwoordenVerwijderen