Een feestvierende mensenmassa

Aanstaand weekend start hier de carnavalsvakantie. In de daaropvolgende week vinden natuurlijk allerlei festiviteiten plaats waar veel volk op afkomt. Geweldig voor alle feestbeesten onder ons. 
De meeste lezers weten inmiddels wel dat ik niet echt tot die categorie behoor. 
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening over feestvierende mensenmassa’s. 
Worden jullie er vrolijk van? 
Kijk je van een afstandje toe? 
Stort jij je spontaan in de menigte? 
Ga je verkleed en zo ja, als wie of wat? 
Houd je van polonaise en optochten? 
Of zorg je dat je een heel eind uit de buurt blijft van dit soort activiteiten?

26 opmerkingen:

  1. Oh nee, ik blijf er ver van uit de buurt. Ben helemaal geen feestbeest, en al zeker niet verkleed! En al die mensen die dan ineens je allerbeste vriendjes zijn... Brrr niets voor mij... Ik sla over!
    Fijne dag vandaag Marja,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee,niets voor mij. Ik ben afgelopen vrijdag met zoonlief naar de verlichte optocht geweest hier in de wijk, dat is meer dan genoeg carnavalspret voor mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, ik ben wars van mensenmassa's. Maar laat dat anderen er vooral niet van weerhouden wel feest te vieren. Toch vraag ik me af hoeveel van die feestvierders er zijn die weten waarom er carnaval gevierd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben best te porren voor grote evenementen, maar ik sta dan wel altijd liefst een beetje aan de zijlijn. Het is me gauw te druk.
    Carnaval ( of de Vastenavend zoals we het hier in het Krabbegat zeggen) kan me wel bekoren. Ik sta niet vooraan, maar feest wel mee. Ik geniet vooral van de creativiteit die de mensen laten zien. Hoe ze aan de haal gaan met het jaarlijkse thema en actualiteiten.

    En verkleed als 'iets of iemand' dat doen wij hier niet hè? Gordijntje om, hoedje met meuk, dweiltje op je kont, rode zaddoek, en we zijn klaar. Voor de echte die-harders hoort er nog een bontjas (v) of een solexjas (m) bij.

    Als gezinsactiviteit is het niet te doen. Jip raakt te snel overprikkeld en heeft het bij drukte na 10 minuten wel gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niks voor mij carnaval.
    Hier in ons dorp is wel een carnavalsvereniging die het e.e.a. organiseert, een optocht, boerenbruiloft e.d.
    Maar misschien moet je er mee zijn opgegroeid om het te waarderen.

    Groetjes Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als iedereen een kant op rent ren ik de andere kant op.
    Concert van de Toppers ? moet er niet aan denken alleen als ik er aan denk krijg ik t benauwd. En al die grote sterren met weet ik veelhoeveel mensen .
    Naar t strand in de zomer? dacht t niet.
    Winkelen in t weekend? no way.
    Ik haat grote mensenmassa's en echt ik begrijp ze niet.
    Waarom zo op elkaar gaan zitten/liggen? hebben jullie geen eigen mening?
    Carnaval en gek doen zou ik best willen maar dan niet in de massa maar ik een grote ruimte.
    Want lekker dol doen vind ik wel heel erg leuk hoor. knuffel lieve schat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, carnaval is niets voor mij.
    Ben wel een paar keer geweest en kom er steeds achter dat het niets voor mij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks het feit dat ik Limburgse ben heb ik niets maar dan ook totaal niets met het gebeuren Carnaval ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niets voor mij zo'n massa mensen om me heen.En Carnaval heb ik al helemaal niets mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Absoluut niets voor mij!!
    De geluidsoverlast bezorgt mij bij het eraan denken alleen al zwaar kippenvel van afschuw...
    En....als echte geboren en getogen noorderlinge, snap ik geen hout van Carnaval dus hou ik mijn mening erover maar mooi voor mezelf ;-)

    Kortom...... nee dus, totaal niet ;-)
    Enne als jij vluchten wilt... kom je maar hier heen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nee hoor niet voor mij.. ik hou niet van mensenmassa's!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben geen feestbeest en carnaval komt gewoon niet op mijn pad. Wie het leuk vindt mmag natuurlijk van mij maar het leeft hier in de randstad niet zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kwamen wij elkaar tegen op zoek naar een afbeelding van een feestvierende mensenmassa? ;0))
    Ik kan de lol van carnaval en polonaise lopen niet zien, maar ieder zijn lol hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als geboren en getogen Limburgse ben ik van kleins af aan met Carnaval opgegroeid. Ik weet dus niet beter dat november de opmaat is naar dit feest. Carnaval word in elk dorp/stad weer anders gevierd.Ook ben ik altijd benieuwd wie er wint op het LVK ( Carnavalsliedjesconcour)We weten niet beter.En ja, je viert het altijd in volle zalen, drukke straten enz.Persoonlijk denk ik dat er maar 2 dingen zijn, je houd ervan of je haat het!Als je het haat blijf je binnen en anders doe je mee.Misschien al weken vantevoren ( uitroepen van de prins, feestavonden, zittingen enz)en uiteraard verkleed en geschminckt. Dat hoort er gewoon bij!Wij gaan altijd met onze groep,allemaal koppels en dat is erg leuk. Bovendien kom je altijd wel weer anderen tegen,dus ja, ik weet niet beter.Misschien zijn we hier in het zuiden wat "warmbloediger"dan in het noorden des lands?Veel liefs van Lien uit Limburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. verkleed als pinquin bekijk ik de zaak op gepaste afstand.
    grH

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk topic,

    Ik ben ook Limburgse en heb carnaval altijd graag gevierd en hoe gekker verkleed des te beter, het is er een beetje vanaf gegaan omdat wij nu niet meer op stap gaan en eigenlijk na het het stoppen met onze kroeg hebben we daarna nooit meer echt carnaval gevierd, de optocht als ik thuis ben trekt me wel, mensen doen zich al die tijd de moeite om er iets leuks en iets moois van te maken :-D

    Maar wat ik onder sommige constateer, om er een verschil in te leggen van provincies, het mag dan daar niet zo liggen maar het is raar dat men het "oktoberfest" importeert naar Amsterdam waar men zich uitdost in een nep dirndl en lederhose , men in tv programma's of het nu in een apre-ski of een warme mallorca kijkt de "Hollanders" onder andere als carnavalisten alles op hun kop zetten, campings uitzien als een leeggoed van een drankenhandel !

    Nee ik denk dat het gewoon een kwestie van smaak is en of je wel of geen zin hebt om deel te nemen aan wat voor een feest gedruis dan ook ;-)

    Ik geniet van ieder die plezier heeft in het feesten zonder er aan deel te nemen laat staan te oordelen mits het gezellig verloopt met veel vreugde en ontspanning :-D

    Degene die gaan 3 x Alaaf en geniet lekker van de 3 dolle dagen yihaaaa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geef mijn portie maar aan fikkie. Alleen ontkom ik er dit jaar niet aan. moet zelfs werken (sleuteloverdracht). En verder zaterdagmiddag hier in het dorp de optocht en het huis zit dan vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk trouwens hierboven die boodschap over het melden van eventuele spelfouten. Heb je al veel reacties gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet. ;o)
      Ik doe nu driedubbel mijn best om alles zonder fouten te typen.

      Verwijderen
  19. Drie dagen kermis hier in Noord-Holland.
    Waarvan ik één middagje paardenkoers meepik.
    Ik ben geluidsgestoord dus daar houd ik mij verre van.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind mensen menigtes eng dus nee ik doe niet mee

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh nee hoor, niks voor mij! Sowieso houd ik niet van mensenmassa's en zeker niet van hossende, ongeleide projectielen. Maar iedereen die het geweldig vindt wens ik heel veel plezier!
    Vorig jaar had ik manlief eindelijk zover dat hij hier op Gran Canaria na 4 jaar met zoon, schoon en familie mee zou lopen in de optocht, maar ik wilde alleen maar kijken of ik hem zo gek kon krijgen... Uiteindelijk zijn we niet eens gaan kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Neuh dit laat ik graag aan me voorbij gaan.
    Veels te druk ...
    Toch kan ik me voorstellen dat heel veel mensen hier van kunnen GENIETEN
    Op een afstandje of via de TV kijk ik wel even mee naar deze vrolijke, uitbundige en bonte menigte :-) Ieder zijn ding.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier in het noorden wordt lang niet zoveel en uitbundig carnaval gevierd als in het zuiden van het land!...maar ook hier zijn carnavalsverenigingen waar veel mensen op af komen en er ook super van genieten.
    Zelf meng ik mij niet in zo'n mensenmassa,in geen enkele mensenmassa ik kijk liever op een afstand toe of zit op een terras,mensen kijken ;-) maar meestal zoek ik het niet eens op....

    Liefssss,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Onze kleinzoon uit Oisterwijk heeft er weer zin in. Dat weten we. Wij hebben nooit carnaval gevierd. Wel verscheidene keren de optocht in Den Bosch bekeken.
    Saludos de Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben zoals die laatste zin van jouw stukje.

    BeantwoordenVerwijderen