Wat zou ik doen met een miljoen?

We hebben allemaal wel eens dit soort mijmeringen, vooral op de dag van de trekking. In theorie kunnen we ons daar aardig mee vermaken zonder ooit iets te winnen. Nu zal ik voor de verandering eens een echt lijstje maken. 


  • Allereerst gaat er een schep naar goede doelen, waaronder onze  teerbeminde nazaten. 
  • Vervolgens lossen we zoveel mogelijk hypotheekschuld af en reserveren een som voor de restschuld binnen de toegestane termijnen. 
  • We schaffen beiden een nieuwe, snelle pc aan met degelijke software. 
  • Ondertussen worden diverse hulptroepen ingeschakeld om noodzakelijk onderhoud te plegen aan ons paradijs. 

Wanneer stof en gruis zijn neergedwarreld en verwijderd, maken we een tussentijdse balans op en blijken al dik over de helft te zijn. Dat schiet lekker op. 


  • We sluiten contracten af met klusjesmannen voor toekomstig werk in huis en tuin. Trouwens, heet zo iemand tegenwoordig een klusjesmens? 
  • Zware boodschappen (lees: drank, in alle soorten en maten) laten we voortaan thuisbezorgen. 
  • Misschien wordt het nu tijd voor een cateraar aan huis. Dat lijkt me helemaal geweldig. Iedere zondag een zalig gerechtje zonder de deur uit te hoeven. 
  • Dan is het wel leuk om hier een bus vol vrienden en familie te laten komen voor een (niet door ons) verzorgde barbecue. Laten we die rond de 21ste juni plannen. 

Kijk, nou ben ik toch al zalig in de zomer beland. Voor vandaag ben ik wel uitgemijmerd, denk ik. (logt uit in de zweefmodus) 

Bij Gabi vind je de andere maandagse mijmeringen 

22 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige lijst, kan me er helemaal bij aansluiten... behalve dat zware gedoe dan want daar doen we hier niet aan ;-)

    Aanvulling van onze kant zou zijn.... verhuizen naar vrijstaande boerderij die we dan naar onze wensen laten verbouwen zodat de heren hun hobby thuis kunnen uitvoeren en ik een lang gekoesterde droomwens kan vervullen, zwerfdieren/dieren in nood opvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja,
    Ja, ook ik bedenk me wel eens wat ik zou doen als ik zo'n grote prijs zou winnen. Ik hoef geen grote villa, geen dure auto, geen zwembad in huis met een sauna, geen jacht en noem maar op. Mijn grote wens is dan een lief oud huisje op het platteland, met genoeg ruimte voor wat dieren en een groentetuin...
    En wat doe je dan met de rest? Ik zou ervoor zorgen dat mijn kinderen geen zorgen meer zouden hebben...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er niets aan...maar wat zou ik je dat miljoen gunnen.
    Met brede grijns gelezen. Vooral die zware boodschappen. En oh wat heerlijk 't is bij jou al juni.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dit soort mijmeringen. Wie denkt daar nou niet over na zo af en toe... Leuk dat je als eerste je kroost benoemt, zou bij ons ook zo zijn ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker even wegdromen is toch heerlijk!.Wat ik zou doen heb je al op mijn blog gelezen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De lotto gewonnen


    eindelijk
    was het gelukt
    de winnende getallen stonden zwart op wit gedrukt

    ze waren op slag euro miljonair
    het maakte hen direct populair

    helaas werden zij
    door hun kinderen
    als slachtrijpe braadkippen compleet kaal geplukt



    Lenjef :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, kan zo een heleboel projecten bedenken die ik wel gedaan zou willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker uitgeven aan leuke en nuttige dingen,groot gelijk, want de enige bank die ik vertrouw is de vensterbank!
    Zal voor je duimen bij het eerst volgende kraslot dat je misschien ooit gaat kopen.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk als je over de praktische dingen dan niet meer zo hoeft na te denken, wij hebben dan wel geen kroost maar mijn zussen wel dus ook die zou ik mee laten genieten en verder met beide beentjes op de grond blijven en dan hopelijk in alles gezondheid dat wat je wilt doen of kopen kunnen zonder erbij te hoeven na te denken....

    ahhh ik zweef hier ook op een wolkje uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoe er eigenlijk maar één punt aan toe te voegen en dat dan nog op de állereerste plaats .
    Een groot slot op m'n mond laten zetten zodat niemand er iets over hoort.
    Dan ook nog even een flink deel vastzetten om de belasting op te kunnen hoesten maar dan ga ik gewoon jouw lijstje afwerken want dáár is niets mis mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt mij eigenlijk helemaal niet fijn om een heel groot bedrag te winnen. Misschien dat 1 miljoen nog te overzien is ;-) maar bijvoorbeeld 10 miljoen? Je zou toch gillend gek worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou het zo gauw niet weten Marja misschien kom ik er nog mee want ik ben een best tevreden mens op moment (greinzz)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhhh... jaaaa... kan ook wel iets erbij bedenken... moet het allen nog opschrijven voor de M.O.M.(Alweer geen tijd! Zucht!)
    Jouw plannen klinken helemaal zo vreemd nog niet Marja.
    Ik zou jullie dat miljoen van harte gunnen!

    Liefs,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt het al allemaal keurig op een rijtje. Ik ga er pas over nadenken als ik het bedrag echt heb gewonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik ga er pas over nadenken als we het bedrag ECHT gewonnen hebben. Eerst zien en dan geloven. We zijn dik tevreden met onze situatie nu. Het wonen in twee landen. Voor zaterdag a.s. zou ik Daydream Believer van The Monkeys kunnen gebruiken ;-)
    Grtz Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fenomenaal. Hoewel ik het heel anders zou doen. Want ik heb geen koophuis en dus ook geen hypotheek. Dat scheelt me zeven zenuwkwalen. Ik zou in elk geval een slagje groter gaan wonen want hier barst ik uit mijn voegen met al die boeken. Het zou ook buiten de Zaanstreek zijn. In een klein historisch stadje aan een rivier misschien. Verder zou ik mijn tuin laten doen en al het schilderwerk. Daarmee zijn mijn grootste (door de artrose gevoede) problemen opgelost. Ik geef de kinderen wat zodat ze kunnen gaan studeren. Ik geef een aantal vrienden en kennissen die het niet breed hebben ook wat.
    En de rest zet ik op de bank. Want zoveel hoef ik verder niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een miljoen...........weggeven maar,nazaten en goede doelen.Want gezondheid kun je toch niet kopen.Enkel wat voor de catering en de boodschappen bewaren en misschien een poets mevrouw of meneer 1 half dagje per week.Ik ben best tevreden zo en de schipper ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weet je dat mijn dochter zich zo elke avond in slaap droomt? Ze denkt aan alles wat ze gaat kopen, aan wie ze het gaat geven, en wat ze zelf op haar wensenlijstje heeft staan. Je kan van slechtere dingen in slaap vallen ;-)
    Ik kan me helemaal vinden in je lijstje. Om te beginnen zou ik mijn ouders een paar emmers geld geven en een nieuwe auto voor ze kopen. Wat ik het liefste wil, kan ik er helaas niet van aanschaffen: het eeuwige leven van mijn naasten en dat ik mijn eigen echte zelf word: weg depressie en bergen energie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het eeuwige leven wil misschien niemand echt hebben, maar je laatste wens kan ik heel goed begrijpen.

      Verwijderen
  19. Ik droom ook een keer per maand op de dag van de trekking. Nodig je de 21e ook je blogvrienden uit dan zet ik het vast in mijn agenda haha.. gewoon lekker blijven dromen toch.

    BeantwoordenVerwijderen