Waarom bcc gebruiken?

Even een tip voor mensen die regelmatig diavoorstellingen rondsturen. 
Waarvoor dank, overigens. 

  • Bcc (blind carbon copy) zorgt ervoor dat ontvangers niet alle geadresseerden kunnen zien, dus meer privacy. 
  • Het risico op spam wordt aanzienlijk verminderd, want tussen alle adressen hoeft er maar eentje te staan met minder goede bedoelingen. 
  • Je loopt minder kans op virussen. De computer van een ontvanger kan besmet zijn met een virus dat de adressen gebruikt om zichzelf voort te planten. 
  • Iemand die de mail beantwoordt, stuurt het aan iedereen in het “Aan” vak. In de meeste gevallen is dit niet gewenst.

13 opmerkingen:

  1. Heel goed, Marja om daar eens op te wijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal met je eens dat mensen daar nu eens meer op gaan letten in 2013!! Het is zo'n kleine moeite.
    Dat is mijn ergerpunt ook vaak. Zelfs best professionele zzp bedrijven vergeten die Bcc soms. Maar ook vrienden die een kerstwensje sturen met alle zichtbare adressen, dan gaan mijn haren rechtovereind staan.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tip dit wist ik namelijk nog niet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Marja het is eigenlijk al jaren bekend en nog weten de mensen er geen raad mee met de bcc en cc knop,het zou een hoop pc-ellende kunnen voorkomen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kreeg voor de kerst een digitale kerstwens van een leerling (een Bouwfondsdirecteur) die daar kennelijk nooit van gehoord had (afhankelijk van z'n secretaresse?) met daarin de mailadressen van zes leden van de Koninklijke familie.
    Ik ben maar even langsgegaan en heb hem een computerles gegeven in plaats van een pianoles.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gaaf zeg zes emailadressen, die zou ik als royalfan best eens willen hebben.

      Verwijderen
  6. @Royaltypictures
    Nou, van mij krijg je ze niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik het eigenlijk nooit ,ook niet nodig omdat ik uitsluitend een gecombineerde mail stuur naar mensen waarvan ik zéker weet dat men elkaars @mailadres kent !Pps jes ontvang en verstuur ik nauwelijks meer ,wel zo rustig;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb ook een enorme hekel aan mensen die Bcc niet gebruiken! heb niet graag dat hun hele vrienden/kenissenkring op die manier mijn mailadres te pakken krijgt.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede die bcc tip bedankt,ben eigenlijk iemand die meestal elke mail apart verstuurt.
    Tja die zwijmel is een beetje vroeg,mag hoor die link maar of iedereen er voor gaat zitten?Het is een hele cd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weet je dat ik daar pas een paar weken geleden achter dat BCC kwam? Niet dat ik tientallen e-mails te versturen heb, maar toch...ik had het wel een jaar of tien eerder willen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, dat is een mooie oplossing. Ik gebruik het niet vaak, ik vergeet het gewoon. Nou laat ik dat dan maar bij de goede voornemens zetten.

    BeantwoordenVerwijderen