Spel

A
Ik ben er dol op. Van huis uit waren wij al spelletjes mensen. Gelukkig hebben wij elkaar daarin gevonden. Niets leuker dan met z’n allen een avondje kaarten, sjoelen of dobbelen. Intussen kun je gezellig kletsen en lachen, zolang je alles niet te serieus neemt. Slechte verliezers doen niet mee.
B
Voor sommigen is het leven en de liefde een spel; een spel met een hoge inzet. Dat klinkt op zich nog aardig totdat je hun slachtoffer wordt. De gokkers, loverboys, maffiabazen, dealers en andere marionettenspelers kunnen mensen maken en breken. Met zulke figuren wil je liever nooit te maken krijgen.

Plato daagt ons uit met Vijftig-gitfjiV. Kijk bij hem voor de regels en doe ook eens mee.

12 opmerkingen:

  1. leuk die Vijftig-gitfji Marja! ik merk dat je er zelf ook plezier in vindt!
    fijne dag en groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is niet precies zoals ik het bedoelde (want je zet hier een mening over twee verschillende grootheden neer) maar qua inhoud ga ik helemaal met je mee.

    Ik houd ook van spelletjes. Heel gezellig met elkaar om tafel, chocomel erbij en zo. Maar die figuren die je onder B. neerzet mogen van mij flinke straffen krijgen (de gokkers straffen zichzelf uiteindelijk wel). Nee, daar zou ik ook niks mee te maken willen hebben.

    Je hebt de smaak wel te pakken he? En al zo vroeg op de dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het moet dus om dezelfde grootheid gaan? Daar moet ik nog eens diep over nadenken.

      Verwijderen
  3. Ik ben het niet eens op 50/50 basis met je eens maar voor 100% op beide items.
    Scrabble was lang favoriet. Plaats jij op een automaat of ben je echt een nachtvlinder? :0)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben geen nachtvlinder. Mijn pc gaat tussen 10 en half 11 uit en de logjes staan ingepland.
      Blijkbaar heb ik nu een beetje gesjoemeld met de opdracht. Zie Plato's commentaar. ;o)

      Verwijderen
    2. Ach, daar staat tegenover dat je 100 procent instemming hebt van ons allen. Dat maakt toch weer veel goed he? Sjoemelen zou ik het niet noemen.

      Ik vind het aardige van de oorspronkelijke uitdaging dat je jezelf over hetzelfde onderwerp tegengesteld opstelt. Sommige voelen daar enorme weerstand tegen want dan moeten ze hun mening geweld aan doen. Mensen treden kennelijk niet graag buiten hun oevers. Ik vind dat wel leuk.


      De logjes inplannen, dat ga ik ook eens proberen. Goed idee.

      Verwijderen
  4. Een groot contrast maar wel goed bij elkaar gekozen!

    Ik ga voor het eerste natuurlijk, al is het dan jammer dat ik hier mensen om me heen heb die niet van spelletjes spelen houden (behalve op hun laptop/gsm vechtspelletjes spelen waar ik dan weer niets mee heb)

    Het 2e is iets waar ik graag van verschoond wil blijven voortaan, heb mijn ervaringen er helaas mee opgedaan en fijn is het allerminst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier nog een spelletjesgek, maar helaas.... sinds de kinderen de deur uit zijn staan de dozen met spellen op zolder. Vroeger speelden we nog wel eens een partijtje schaak maar sinds de TV voor Henk altijd wel iéts te bieden heeft is dat over.
    Gelukkig heb ik nu mijn eigen "speelgoed" , m'n laptop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik speel ook vaak scrabble e.d. op de pc, maar met elkaar is toch leuker.

      Verwijderen
  6. Mooie tegenstellingen A is zeker het ideale.

    Maar ik denk dat ieder van ons bij B of zelf ooit in aanraking is geweest " er lopen nl veel marionetten rond" of het nu op werk,ziekenhuizen of zelfs logland is.Bij B word je echter soms ergens in getrokken waar je geen weet nog invloed op hebt.

    Goedd gevonden Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen ik begon te lezen, dacht ik meteen, hé nee bah spelletjes doen, maar ik dacht later ook weer, ach misschien moeten we dat toch weer gaan doen, was toch wel leuk eigenlijk, wel tegen gesteld .... merk ik

    (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met een spelletje doe je mijn geen plezier, en al helemáál niet in de liefde. Ik ben zo trouw als een hond :-)

    BeantwoordenVerwijderen