Sneeuw


Het sneeuwt, niet jachtig, eerder tastend,
alsof het wit naar zwarte plekken zoekt.
Maar heel het landschap ligt al volgeboekt.
De dag staat zwaarbepakt om te vertrekken.

De bomen dromen rechtop in de sneeuw,
verwonderd en in hun verwondering verrast.
De vorst heeft ieder takje afgetast.
Het is windstil, er valt niets te ontdekken.

De laatste vlokken vallen, in de lucht
zweeft al wat zonlicht, geel en droog.
En vogels, eerstgeborenen van het oog,
haasten zich om de schade te herstellen.

~ Adriaan Morriën

13 opmerkingen:

  1. Ohhh... wat zou ik dat ook graag willen...

    Een fijne dag wens ik je Marja,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, een jacq. v d waals achtige sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi!! Ik dacht dat je ogen een stuk beter waren sinds de operatie??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met leesbril kan ik alles aardig goed lezen, maar zonder spaties en alinea's vind ik het erg lastig. Kijk, bij een boek kun je een bladwijzer mee laten schuiven, maar op het scherm werkt dat niet. ;o)

      Verwijderen
    2. Ik zal er de volgende keer even op letten.Groetjes

      Verwijderen
  4. Mooi gedicht. "Heel het landschap ligt al volgeboekt" Jaloersmakend dergelijke zinnen.
    Ik zie jouw reactie over lezen met leesbril, heb jij ook moeite met mijn blog?
    Ik kreeg onlangs van iemand een klacht over de kleurcombinatie. Ik zou het wel jammer vinden als ik dat zou moeten wijzigen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste blogs zijn prima te lezen. Die van jou ook. Maar bij Elisabeth staat nu alle tekst aan elkaar geplakt en dat oogt wat warrig. Vaak zoom ik al een beetje in om alles goed te kunnen zien.

      Verwijderen
  5. Mooie foto, maar ik zit er niet op te wachten, ik houd doodgewoon niet van sneeuw. Volgende week woensdag kom ik richting Nederland-België... hoop dat het dan allemaal een beetje weg blijft ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja heerlijk beter echt winter dan het kwakkel weertje :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi plaatje Marja, maar ik ben toch blij dat ik vertrokken ben naar Andalucia, want ik hou niet van kou, sneeuw en ijzel.
    Groetjes Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig gedicht en ik zou bijna zeggen "was het maar waar", ik kan niet wáchten op een flink pak sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen