Schatten

De komende week gaan we een afspraak maken met de schatter. We hopen dat het bedrag zal meevallen, maar dan nog blijft de vraag of je een koper vindt die dat daadwerkelijk gaat bieden. 

Iedereen die zijn of haar huis nu in de verkoop zet, weet dat er een heel onzekere tijd aanbreekt. Wij hebben die ervaring al opgedaan in 2005 en hebben beslist geen zin in een herhaling. We gaan dus niet neuzen naar iets nieuws. Het kan onwijs lang duren voor er überhaupt iemand komt kijken, laat staan kopen. 

Zijn er nog mensen met briljante tips en trucs? 

29 opmerkingen:

  1. Spannende tijd. Heb helaas geen goeie tips want ons huis staat nu ook al 9 maanden zonder enig effect in de verkoop ><

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het, Valhalla. Wij hebben datzelfde probleem anderhalf jaar gehad met ons huis in Tilburg. Een drama wanneer je al een ander huis hebt gekocht. Dat doen we dus nooit meer in die volgorde.

      Verwijderen
  2. Hoi Marja,
    Nee geen tips voor je, helaas. Je weet inderdaad echt niet hoe het zal verlopen. Mijn broer deed er precies drie jaar over om zijn huis te verkopen, maar het huis dat mijn ouders onlangs wilden kopen, was na 2 maanden al net verkocht, toen ze de makelaar belden om een afspraak voor een bezichtiging te maken...
    Ik wens jullie heel veel succes en sterkte hiermee...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze schuintegenoverbuurtjes hebben hun huis - ondanks de slechte tijd - vrij snel verkocht. Zij willen terug naar Nederland, maar doen niets overhaast en gaan zolang gehuurd wonen in een vakantiehuisje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij gaan desnoods ook tijdelijk in een vakantiehuisje. Stel dat er morgen iemand een mooi bod doet, dan zijn wij overmorgen weg. We willen geen risico meer lopen op dubbele kosten.

      Verwijderen
  4. Volgens mij weten jullie héél goed waar je mee bezig bent , de grootste valkuil is "het onderste uit de kan willen hebben geloof ik , maar als je niet écht haast hebt, zoals jullie , moet je er toch een redelijke prijs uit kunnen slepen !
    Mooi woord "schatter" , en zoveel duidelijker dan taxateur ,want het blijft natuurlijk een schatting !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het huis moet bij de eerste aanblik, al roepen: Kom binnen, hier is het gezellig en warm. Presentatie is heel belangrijk. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben nooit de luiken dicht zoals de meeste Belgen en de vitrage hebben we in 2005 ook meteen verwijderd. Het oogt in elk geval heel open, maar het ligt wel hoger. Het huis op de heuvel zeggen ze hier. Dan weet iedereen dat ze ons huis bedoelen.

      Verwijderen
  6. Lekker luchtje op een stukje tissue op de verwarming (uit zicht!) helpt altijd!! Niet overheersend, maar lekker... warm! Schone ramen helpt ook, net als lekker opgeruimd. Bij donker weer een lampje aan, hopen op zonlicht! Tjee, meid... ik ga duimen voor je....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ps, wij hebben 2 jaar geleden zo ons huis verkocht binnen 5 maanden!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tips tja we hebben nog steeds ons eerste huis,dus ik weet het niet.Maar twee huizen lijkt mij inderdaad niet handig en tijdelijk in een vakantiewoning wonen de beste oplossing.Leuk woord ,de schatter.Wens je succes en geduld.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tips om een huis te verkopen.....oei....wij wonen, net als Dieneke, nog in ons eerste huis. Maar misschien dat je door sociale media meer aspirant-kopers kunt bereiken. Twitter, facebook en hier op blogger heb je toch ook al stukjes geschreven met foto's erbij. Kunnen mensen 'binnen kijken' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij moet je een beeldje van een of andere heilige kopen en dat begraven bij de voordeur?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen tips of trucs, jullie huis is een plaatje en heel goed onderhouden.
    Wie genoeg centjes heeft valt toch direct voor zo'n mooi gelegen huis.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  12. € ?

    contacteer meer dan één schatter, dat is mijn raad
    want vandaag
    schatten ze eigendom erg laag
    als je met een lage prijs akkoord gaat is het te laat


    Plak er geen tijd op! :)
    Lenjef

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel waarde landgenoot. Wij zullen deze wijze raad opvolgen.

      Verwijderen
  13. helaas geen tips en trucs.. tja de bekende appeltaart in de oven.. en geen persoonlijke spulletjes maar meer een hotellook.. wel wens ik jullie veel succes én geduld!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Marja ik heb al eerder gereageerd en een "tip" gegeven.
    Heb je eens geprobeerd bij speurders.nl ? Wij hebben daar een koper voor papa's woning des tijds gekregen,geen makelaar alleen Notaris. met wel alles goed opgestelde papieren en contract,suc6 xxx

    Dat is mijn tip als je geen haast hebt, stel met manlief een redelijk bedrag samen, plaats zelf een advertentie en kijk wie reageert (niks met bieden vaste prijs)er zijn mensen die ook geen makelaarskosten willen betalen en dan is een prive verkoop zonder tussen komst van een makelaar de drempel lager.

    Mijn vaders huis lag nota bene op een industrieterrein en jawel een paar maanden en de deal was rond.

    Dus het overleggen waard ,maar wel alles waterdicht op papier laten zetten met een clausule dat als en binnen x periode niet over de brug komt strafgeld betaald dient te worden,maar dat kun je bij je notaris regelen.

    Ligt de kennissen,vrienden van familie in want ook daar kan een koper via,via tussen zitten zo hebben wij onze grootte woning in 2004 verkocht het ergerlijke was dat wij net een schatter/makelaar hadden ingeschakeld en op een verjaardagsfeest kwam het ter spraken en daar was de koper.

    Je moet maar zo denken tijden zijn inderdaad slecht maar er zijn toch mensen die juist net een plekje zoeken die jullie bezitten ;-)

    Suc6

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de tips, Laura. Ik had al gekeken op die website, maar ik zocht naar huizen die te koop werden gevraagd. Nu begrijp ik het en wij zullen daar dus zelf een advertentie op moeten zetten. Ik weet alleen niet of dat ook werkt voor huizen in België. We hebben hier toch weer andere regeltjes dan in Nederland.
      Inderdaad super waardeloos dat je die makelaar niet nodig had en daar net te laat achter kwam.
      Willen jullie allemaal een hoop reclame maken voor dit heerlijke huis? Het ligt onder Tilburg en net boven Turnhout. Landelijk en bosrijk. Rustig en gemoedelijk. Schatten van buren. Een zalige tuin, veranda, panorama op de akkers en bossen, enz. enz.

      Verwijderen
    2. Je mag hem gerust bij mij op facebook zetten ,niet geschoten is altijd mis ;-)

      Marja vraag de nodige info hoe het zit met Belgie/Ned en langzaam aan wordt je net zo wijs als een schatter alleen 1 verschil jullie behouden de provisie ;-)

      Ons huis hadden wij in Ned van een Duitskoppel gekocht die in Ned een Duitse Schatter uit duitsland hadden ingeschakeld. Probeer zoveel mogelijk weetjes en wetjes te weten te komen en wie weet kan alles in eigen beheer verkocht worden,hoofdzaak jullie stellen een waterdicht contract op en een notaris die is altijd nodig voor de transactie! En inderdaad dien jezelf een advertentie te plaatsen op speurders of marktplaats of iets dergelijks in Belgie :-)

      Suc6

      Verwijderen
  15. Als de schat van de schatter op 300.000 euro is? ( Wat een SCHAT van een man )
    Ga op 250.000 euro zitten.(of misschien nog wel minder)
    Tegenwoordig moet je je verlies nemen, anders moet je NIET verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zal alleen maar voor jullie kunnen duimen vrees ik... mocht ik de LOTTO of zoiets winnen in de tussentijd dan meld ik me wel.

    Zet 'm op!

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Misschien kun je zeggen dat men vermoedt dat er misschien, wellicht, naar men fluistert... een schat in de tuin verborgen is die alleen door Vlamingen kan worden gevonden vanwege de vloek die er op rust.

    BeantwoordenVerwijderen