Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Hier is ie dan, de schone lei, op dinsdag 1 januari 2013. 
Niets is zeker in dit leven, dus we gaan gewoon weer iedere dag plukken. Er liggen mooie dingen in het verschiet en moeilijke. 
Een van de zwaardere taken is het afscheid van ons huis. We zullen ons paradijs moeten verlaten en inruilen voor een kleinere, betaalbare woning. Het fysieke en financiële onderhoud groeit ons boven het hoofd. Nu is het nog de grote kunst om een koper te vinden in deze crisistijden. 
Wij werden eind 2004 halsoverkop verliefd op deze plek en zullen met pijn in ons hart afscheid nemen. Wie is de volgende liefhebber van ons stekkie? Wie zoekt een oase aan de rand van de gewestbossen?

31 opmerkingen:

  1. Eerst een Gelukkig Nieuwjaar Marja, dat is niet fijn om je domein op te geven,maar wie weet ligt iets anders mooi in het verschiet.

    Heb je eens geprobeerd bij speurders.nl ? Wij hebben daar een koper voor papa's woning des tijds gekregen,geen makelaar alleen Notaris. met wel alles goed opgestelde papieren en contract,suc6 xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer, dat het moet, maar geluk kun je overal vinden. Het lijkt me inderdaad een groot huis met flinke tuin.
    Succes gewenst en dat je maar mag slagen in wat nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel begrijpelijk dat dit afscheid je zwaar valt, maar wat moet dat moet nou eenmaal. Jou onderhand een beetje kennende weet ik wel zeker dat jullie op jullie nieuwe stek weer een 'thuis' zullen vinden!

    Dat 2013 je maar mag brengen wat nu nog in je hart als wens verborgen ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel fijn 2013. Jammer van je geliefde tuin maar als het je boven het hoofd groeit schiet dat ook niet op. Hoop dat je snel een mooie nieuwe plek vindt waar je het net zo naar je zin gaat hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marja,
    Dat lijkt me een heel zwaar afsscheid, want er zullen heel veel herinneringen liggen. Maar die ga je niet kwijtraken, die neem je met je mee.. Ik wens jullie heel veel succes met dit project...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer en moeilijk Marja, afscheid van jullie mooie huis op die mooie plek ....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst gelukkig nieuwjaar. Het zal moeilijk zijn dit huis te moeten verlaten maar ik wens je toe dat je in een nieuw huis even gelukkig zult zijn. Succes met de verkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat al je wensen vervuld mogen worden en ja dat zal een zware dobber zijn jullie huis verkopen en een nieuwe stee vinden,succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig nieuwjaar Marja! Natuurlijk zal het moeilijk zijn afscheid te nemen van het huis, maar als het je boven het hoofs groeit past het niet meer, denk ik dan zomaar... succes met de verkoop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi 2013 toegewenst! Succes met de verkoop en het zoeken naar een nieuw plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De allerbeste wensen! Lijkt me lastig hoor als je jaren op zo'n mooie stek hebt gewoond weer naar een stapje kleiner te gaan, maar voor jullie vast een goede beslissing. Blijf je 'over de grens' of steek je 'm weer over? Succes met de verkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We blijven hier het liefst in de buurt wonen.

      Verwijderen
  12. Moeilijk om je geliefde plek te gaan verlaten en ik hoop dat jullie weer een heel fijne plek terug zullen vinden .Heb het goed in 2013
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo je valt meteen, met niet gering nieuws, 2013 binnen. Dat is een flink project waar jullie voor staan. Neem de tijd, als dat kan. Sterkte en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Poe hé, paradijs te koop. Ik hoop dat het gaat lukken. En verder wens ik jullie een super 2013 (maar het kan goed zijn dat ik dat al een keer eerder gedaan heb). ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dat is moeilijk, afscheid nemen van een geliefde plek.
    ik hoop dat je een nieuwe stek kunt vinden, waar je je net zo goed thuis voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lijkt me lastig om een fijn huis te moeten verkopen. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een paradijs wil iedereen.
    Maar misschien niet meteen.
    Elk paradijs.
    Heeft zijn prijs.


    Ik geloof dat het in Belgiè nog niet zo erg is als hier.
    Hoorde ik van een neefje van mij, die daar net zijn huis heeft verkocht en nu net voor het nieuwe jaar in Heiloo (NH)is komen wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat moet moeilijk zijn, zo'n mooie stek te verlaten.
    Jammer voor jullie.
    Ik hoop dat jullie je huis goed kunnen verkopen en een leuk ander huis vinden.
    Veel geluk in 2013!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allereerst de beste wensen voor 2013. Ik hoop oprecht dat jullie je droomhuis heel snel kunnen verkopen, maar ook dat jullie een nieuw droomhuis vinden.
    Je hebt maar een koper nodig, houd je daar aan vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dat is nieuws heet van de naald! maar ik denk dat jullie niet over 1 nacht ijs gegaan zijn. afscheid moeten nemen van een plek waar je zo mee vergroeid was lijkt me echt wel een zware dobber. hopelijk vinden jullie toch iets knus in de buurt, waar jullie wortels opnieuw gretig zullen kunnen schieten. Succes Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dit is niet overhaast besloten. Hier hikten we al een tijd tegenaan. De knoop is nu doorgehakt. We zien wel ........

      Verwijderen
  21. Wat triest om op zo'n manier je eigen paradijselijke huis uit te moeten... Wat je ook vindt, het zal nauwelijks kunnen voldoen aan je huidige huis. Sterkte maar ook veel succes met de zoektocht!
    Groejtes,Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. nou sterkte dan maar met dit besluit

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is inderdaad wel een heftig begin van het jaar . Gelukkig heb je ( volgens mij ) geen haast .Dit is een huis om van te houden en zo iemand moet er wel rondlopen !
    Bi het ouder worden moet je dit soort beslissingen soms nemen om later niet in de problemen te komen .Succes met zowel een koper als een huis zoeken !


    BeantwoordenVerwijderen
  24. Laat ik beginnen met jullie een gezond en goed nieuwjaar te wensen, ondanks dit bericht. Schrok er wel van. Toch goed dat je de knoop hebt doorgehakt en toekomstgericht denkt. Al ben je er nog niet uit, je kunt vast aan het idee wennen. Sterkte en succes met de huizenopdracht van verkopen en zoeken.
    Er moet toch ergens wel een gezellig klein stekje zijn in de buurt?

    ERka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Eerst verkopen en dan pas neuzen.

      Verwijderen
  25. Als jullie geduld hebben en niet de "hoofdprijs" vragen zal het zeker lukken om je huidige huis kwijt te raken. Zijn jullie van plan om in Belgë te blijven wonen?
    We duimen voor jullie. Groeten Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou zeg...

    Gelukkig nieuw jaar Marja!

    Maar... wat vertel je ons nu? Wat sneu!
    Ik bedoel, ja, het is uiteraard een wijs besluit om te verkopen als de lasten te zwaar wegen maar toch jammer.

    Ik zal voor jullie duimen!

    Liefs,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kunnen jullie niet verhuren? Want verkopen gaat vast met flink verlies gepaard.

    BeantwoordenVerwijderen


Sorry blogmaatjes. Ik heb een hekel aan verificatie, maar ik werd echt 25 x per dag belaagd door spamreacties. Ik ben gezwicht.