Mannen

A
Bij tijd en wijle zijn het onuitstaanbare macho’s die grove taal uitslaan en trots zijn op hun “luchtige” producten. Ze zijn voortdurend bezig met een ratrace tegen hun soortgenoten. Zet ze voor het scherm bij een voetbalwedstrijd, voeg een kratje pils toe en je hebt de poppen aan het dansen.


B
De liefste wezens in mijn omgeving zijn mijn mannen: vader, eega en zonen. Paps houdt het al 58 jaar met mij uit en ik al 42 jaar met manlief. Ze beschermen en verdedigen mij. Hun liefde is onvoorwaardelijk. Mannen zijn minder doortrapt dan menige vrouw. Hun hulpeloosheid is vaak vertederend.

Plato daagt ons uit met Vijftig-gitfjiV. Kijk bij hem voor de regels en doe ook eens mee.

18 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Laat ik nou net die ene man hebben gevonden die helemaal niet van voetval houdt?
    Dat dat nog bestaat zou je zeggen... uniek vind ik hem en ik ben helemaal weg van hem... Komt mooi uit natuurlijk...
    Ik wens je alvast een heel mooie woensdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja... in der daad...

    Mooi samengevat Marja!

    Geniet nog even van jullie mooie sneeuw daaro,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer geloofwaardig Marja. Mannen in het algemeen zijn ratten. Maar als je een band met ze hebt, dan zie je hun goede eigenschappen. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou meid.... alhoewel ik het met de 1e eens kan zijn, kies ik volmonding voor de 2e want zo is het hier ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga voor B. Alleen van die hulpeloosheid heeft de mijne weinig last.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gedaan. En best herkenbaar. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Glimlach, leuk Marja! Ik sluit me vollidig aan bij Ferrara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk,leuk, leuk, de mijne kijkt geen voetbal, is heel beschermend maar soms ook selectief doof hahaha waar valt dat onder ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé dames, jullie mogen niet kiezen! De uitdaging is om twee tegenovergestelde meningen te geven over een onderwerp. Mijn man zit net zo min met een kratje op de tribune. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whahaha, "de man"ten voeten uit .....goh, het zijn nét mensen hé! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed gevonden en duidelijk omschreven als zullen de meeste mannen er denk ik wel een beetje tussenin zitten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik denk dat iedereen dit wel herkent! zelfs de mannen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk uitgewerkte 50/50 en allebei de kanten heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tja het is een leuke en goed bedacht, en de rest heeft een ander al gezegd,


    als ik zo om me heen kijk, zie ik prachtige wintertaferelen, die met de vijver, wouw, woon jij zo mooi? (vraag ik me dan af)

    (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen