Gescheiden van tafel en bed

Niet schrikken. Wij houden nog steeds van elkaar. Toch ontstaat er soms een afstand. 
De lunch bijvoorbeeld wordt geheel gescheiden genuttigd. Manlief is dol op nieuws en luistert tijdens zijn soep en bammetje naar Radio 1. Ik heb een hekel aan geklets en de tussendeur gaat dus dicht nadat wij elkaar smakelijk eten hebben gewenst. 
De tweede week van 2013 brachten wij in aparte slaapkamers door. Niet omdat we dat zo leuk vonden, maar wij blaften de longen uit ons lijf en gunden elkaar een goede nachtrust. 
Ik kan jullie geruststellen: we slapen intussen weer samen in ons echtelijk etui.

25 opmerkingen:

  1. Ik moest toch even schrikken :(
    Gelukkig niets ernstigs! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfew Is me dat ff schrikken, gelukkig alles slechts kortstondig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-) ik kan mij er wel wat bij voorstellen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij doen dat ook af en toe als je echt van je man of vrouw niet kan slapen apart slapen. Helemaal niet echt toont alleen de echte liefde toch

    Gr Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha ja dat gebeurt bij ons ook wel eens hoor dat we apart slapen als er iemand ligt te "blaffen"de hele nacht!

    Groetjes Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, nou... jij houd er ook van mensen te choqueren!

    Hahahaaaa....

    Eigenlijk getuigt het juist van liefde en respect hoe jullie dat zo met elkaar oplossen; knap hoor!

    Liefs,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hihi doen wij ook wel eens als we niet kunnen slapen van elkaar ..dat is nou echte liefde Marja
    Gr JOlanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik dacht dat het net niet gelukt was met plaatsten hihi 2x is ook leuk

      Verwijderen
  8. Och Marja, toch klonk het even naar hoor... Maar gelukkig heeft dit alles een goede reden en komt het na het nieuws op radio 1 weer helemaal goed.
    En de verkoudheid weer helemaal over?
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet helemaal, maar alleen slapen is zo vreselijk ongezellig. We misten elkaar te erg.

      Verwijderen
  9. Poe hé.... ik schrok inderdaad even. Gelukkig is die scheiding van jullie maar tijdelijk.
    Ja hoor, wij doen ook best dingen gescheiden. Soms lunchen we op andere tijdstippen ivm afspraken of zo. En bij ziekte gaat er ook wel eens één van ons op een logeerbed. Maar dat slaapt toch niet lekker, he?
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoon verstandig. Elkaar vrijheid gunnen en rekening houden met zijn basisstenen voor een goede relatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeffff.... ik schrok even. Zo'n leuk stel, dacht ik. Het zal toch niet???
    Maar gelukkig is het een praktische oplossing, die ik heel goed begrijp.

    Husband houdt er van om 's morgens alle journaals te kijken. Ik vond eentje wel genoeg. Ik moet er nog steeds aan wennen, die herrie na het opstaan.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd met de hernieuwde hereniging! ... en nol lang en gelukkig samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach zo lang je om deze reden van tafel en bed scheidt, is er niets aan de hand en heb je je dagelijkse "werk" weer gedaan, een log geplaatst ;-) Grtz Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijne hereniging in schitterend winterhuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ons echtelijk etui. Geweldige vondst.

    Ik volg jou wat betreft het rustig eten zonder media. Maria trouwens ook. Het klinkt wat saai maar wij delen de behoefte aan rust. Maria omdat ze de hele dag al praat om mensen te adviseren, ik omdat ik het gewoon fijn vind in stilte te zijn. Sommige mensen kunnen daar niet tegen. Dat begrijp ik niet goed.
    Gelukkig zijn jullie scheidingen maar tijdelijk. Hoera.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schrok me suf van die titel!
    Eind goed al goed. Het geeft wel een bewijs dat je nog veel van elkaar houdt na zo'n slaapscheiding.
    Welterusten samen vannacht potloodje potloodje, want lepeltjes zitten niet in een etui.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig maar. Mooie achtergrondfoto's hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nee hoor ben niet geschrokken .En tja soms even apart eten moet ook kunnen .En apart slapen moet zeker kunnen ,wij doen dat al zo veel jaren .Nee natuurlijk is het niet ''gezellig'' ,maar elkaar elke nacht wakker houden met gesnurk ,woelen ,draaien en met voeten wiebelen noem maar op is dat dan goed voor je huwelijk?? Er rust nog altijd een groot taboe op apart slapen want als je getrouwd bent hoor je toch knus in een bed te liggen? Nee wij houden niets minder van elkaar omdat we apart slapen .Ik moet wel eens lachen als mensen schoorvoetend bekennen dat ze apart slapen want het komt veel vaker voor dan we denken.Fijn weekend
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig een tijdelijke scheiding, kan soms heel praktisch zijn!
    Je hebt er in ieder geval de ruimte voor om het ook comfortabel te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bij ons is lunchen juist een gezamenlijk gebeuren. Soms wel elk met een deel van de krant. En een enkele keer wordt het snurken mij te bar en zoek ik het logeerbed op.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahaha ik schijn de enige te zijn de niet van een negative wending uitging en het verhaal van je bevestigd dat :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  22. leuk geschreven Marja en ja in stilte bij elkaar kunnen zijn is een zegen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha nou ja als het maar in goeie harmonie gaat is het toch prima... Het klonk wel even heftig.

    BeantwoordenVerwijderen