Winterwarmte

Na zijn buikje helemaal vol te hebben gegeten, zoekt hij een beschut plekje onder de gevallen beukenbladeren, rolt zich op tot een balletje en zet zijn wekker op de eerste maartse zonnestralen. Prikkie heeft het goed bekeken. 

Met dit beeld in ons achterhoofd gaan wij in het najaar zorgvuldig te werk. Vijfhonderd kilo blad en naalden verdwijnen, in zakken gepropt, richting containerpark. En we letten goed op of er geen stekelige bolletjes tussen zitten. We sprokkelen houtjes voor de kachel in de hut en verzamelen dennenappels. Het ziet er weer keurig uit in onze achtertuin. 

Hierna komt de tijd om binnenshuis wat sfeer te creëren. We sjouwen de boom naar boven, behangen hem met goud, leggen openhaardhout klaar voor romantische avondjes, plaatsen kaarsjes en stoffen de schijfjes met kerstmuziek af. Ook wij zijn er klaar voor.
Wat de temperatuur ook gaat doen, of er een Elfstedentocht komt of een kwakkelwinter, het zal ons worst wezen. We maken het samen gezellig. Hier en in blogland. 
Ik wens jullie allen een gezond, liefdevol, warm, geweldloos, pijnvrij, evenwichtig en gelukkig jaar. 

Het thema voor deze WE schrijfuitdaging van december is “winterwarmte”. Het woord zelf mag niet worden gebruikt. Dit keer schreef ik iets minder dan 300 woorden. Bij Plato vind je de andere inzendingen.

14 opmerkingen:

  1. Het is natuurlijk maar een halve WE maar de wens op het einde telt dubbel. Dus daarom, EN omdat het bijna het einde van de wereld....ik bedoel het jaar is, neem ik hem toch maar op. Lekker inconsequent is ook wel eens leuk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie wensen, joh. Voor jullie wens ik minstens hetzelfde!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm... soms zou ik ook best een winterslaap willen doen en dan wakker worden als de dagen weer langer en lichter zijn. Zalig!
    Voor jou en je naasten ook prettige eindejaarsfeesten gewenst, Marja en 365 dagen vol vreugde, geluk, energie, creativiteit in goede gezondheid.

    - Dauw -

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn Beste Wensen voor 2013 en ik hoop ook komend jaar veel van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, een kwakkelwinter, daar heb ik toch niet zoveel zin in hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij laten de tuin altijd voor een gedeelte onopgeruimd, zodat die leuke egeltjes daar kunnen overwinteren:-)
    Ik wens jou en de jouwen ook alle goeds, Marja!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zijn ook nog genoeg plekjes over voor de egeltjes.

      Verwijderen
  7. Tja ,als ik mag kiézen ga ik voor een "elfstedentochtwinter",dat gekwakkel is maar niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou van egels en ik hou van winterwarmte me zulke fijne wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een warm blogje. Het smokkelen nemen we met zo'n wens toch allemaal voor lief?!!! Voor jou dezelfde wensen Marja. En dat je maar weer veel inpiratie mag vinden om ons te blijven vermaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel sfeervol logje Marja! En leuk dat je een figuurlijk oog hebt voor die schattige egeltjes. In onze nieuwe tuin is er voor hen nog geen plaats, want we hebben tot nu slechts 1 maagdelijk groen tapijt. Nog geen bomen, struiken of andere begroeiïng en dus ook nog geen afgevallen blad of sprokkelhout. De aanleg van de tuin en de egeltjes zullen niet meer voor dit jaar zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou...geef mij maar de elfstedentocht hoor!!!
    Prachtige post heb je geplaatst en...
    ik wens je fijne en sfeervolle feestdagen toe.
    Lieve groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een halve WE... als dat maar weer geen halve Elfstedentocht wordt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen