Tussen de feesten

Onze dochter en haar twee jongste broers waren hier de eerste kerstdag om gezellig te gourmetten en gistermiddag gingen we naar Tilburg om onze kleindochter te zien, die op woensdagmiddag bij haar vader is. 

Vandaag moeten er zes boeken terug naar de bieb, manlief moet een vrachtwagen regelen om een machine op te halen in Amsterdam en de logeerkamer krijgt een kuisbeurt. 
Onze oudste zoon en schoondochter komen a.s. weekend logeren. Eigenlijk komen ze met zijn drietjes…. 

Zodra de eerste pluk zondag vertrekt, vliegen wij de logeerkamer in voor de volgende shift. Maandag komen namelijk onze vluchtelingen uit het wilde westen hier hun rust zoeken. Een knalvrij nachtje staat hoog op hun verlanglijstje. 

Kortom, er is werk aan de winkel.

23 opmerkingen:

  1. Ik lees tussen de regels door dat ik je mag feliciteren met een tweede kleinkind op komst?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk als die activiteiten. Is het bij jullie dan zo rustig in R? Laatst kwam ik er onverwacht doorheen omdat we een alternatieve, landelijke route zochten richting Tilburg (waar mijn dochter woont)en ergens bij Geel de grote baan verlieten. Het was zondag, de dag waarop de Belgen hun luiken sluiten. Ineens zag ik dat bordje en dacht... hè hier in de buurt woont Marja. Maar daarna zag ik allerlei afsplitsingen van dat plaatsje. Het leek me een rustig dorp dat groter was dan ik had verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is hier heel rustig, behalve in het zaai- en oogstseizoen. Dan struikel je over de tractoren. Van zuid naar noord bestaat Ravels uit diverse dorpjes: Ravels zelf (waar wij wonen), Eel, Weelde en Poppel. Dat laatste is de grensplaats.

      Verwijderen
  3. Ja ja ja.... want ik zei nog tegen Maria... daar komen de voorvaderen van Jean Paul van Poppel dus vandaan. Leuk die omgeving. De vriend van mijn dochter woont in het Nederlandse deel van Putte. Maar daar zijn ze maar weinig. Tilburg is spannender denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn geen stappers, nooit geweest ook. Ravels is voor ons spannend genoeg.

      Verwijderen
  4. Wat leuk , een tweede kleinkind!! Gefeliciteerd zeg!
    En een knalvrije omgeving, zou ik ook heerlijk vinden en onze hond nog veel meer...
    Wens ik je heel veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moet ik toch ook even de grens over steken, is maar een klein stukje tenslotte, maar lijkt me heerlijk zo dat knalvrije, vooral voor Guusje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk een tweede kleinkind,gefeliciteerd.En het is gezellig druk bij jullie in deze tijd.Het lijkt me zalig om niet al dat geknal steeds te moeten horen .Mikki word weer helemaal dol uodjaar brrr .Maar ja het is niet anders

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een knalvrije omgeving, waar woon je dan niet in Nederland of zo??? vorig jaar was ik in Engeland met oud en nieuw daar was alleen een groot vuurwerk in Londen en verder niets. Ik miste gewoon de knallen, de rook en kruitdampen haha
    Maar leuk weer een kleinkind er bij. Genieten toch. Zo te lezen was het een leuke kerst...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon in Ravels (Vlaanderen) aan de rand van de bebouwde kom.

      Verwijderen
  8. Wat mooier om het nieuwe jaar in te gaan met een nieuw leventje opkomst,dat is een heel fijn vooruitzicht :-)

    En de rest is natuurlijk ook heel gezellig,druk maar gezellig, veel plezier Marja ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh gefeliciteerd Marja, enneh veel plezier samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt het er gezellig druk mee Marja...poeh...

    Wij krijgen maandag ook een logé, ik ga de logeerkamer zaterdag opfrissen.
    Zondag de junior ophalen, die is logeren in Noordwijkerhout... tussen de bedrijven door ben ik alweer volop de was aan het doen en heb ik vandaag "het gewone huishouden" bijgewerkt.
    Straks toch maar weer koken... nog was ophangen die nu nog in de machine zit...
    Ach... alles gaat eigenlijk gewoon z'n gangetje hè?

    En over een klein half jaartje wordt jij dus wederom oma...
    Erg leuk!

    Liefs en zo... werk niet te hard...

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knalvrij Oud en Nieuw, wat een rust is dat. Wij hebben hier al weken overlast van waarschijnlijk illegaal vuurwerk. Verkopen de Belgen alleen vuurwerk, verknallen ze het niet?
    Gefeliciteerd met de zwangerschap

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk bericht dat er nog een kleinkind op komst is. Van harte, Marja.
    Lekker in alle rust genieten van de gezellige bezoekjes! Ik wens je een hele fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Drukke dagen dus bij jullie maar óók prachtig nieuws voor 2013 ,een nieuw kleinkind op komt , gefeliciteerd !
    Na je uitleg over je woonplaats heb ik er een plaatje bij omdat ik Poppel wél ken .
    Dom dat het dubbeltje nog niet gevallen was want het adres van het kerstkaartje dat ik altijd naar iemand in Poppel stuur staat gem. Ravels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Drukke tijden bij jou. Maar geweldig nieuws van een nieuw leventje volgend jaar!
    Ik wens je alle geluk en gezondheid toe in 2013, hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi bericht staat er, bijna verstopt, in je logje. Drukke dagen in je herberg. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je zit in elk geval niet stil, en ik vind t een mooie actie om wilde vluchtelingen :-) op te vangen. En gefeliciteerd met je aankomende tweede oma-schap! Dat wordt al vast een mooi jaar voor je/jullie.
    groetjes, Kakel

    BeantwoordenVerwijderen