Poëziealbum en Marius Borstlap

Een van de gevonden schatten tussen de paperassen van pappa is mamma’s poëziealbum.
Gestart in de zomer van 1941 toen ze bijna 12 was. 
De meeste versjes zijn niet zo bijzonder, maar bij het gedichtje van haar onderwijzer in januari 1943 vind ik een uitnodiging voor een feestconcert ter gelegenheid van de 80ste verjaardag van meester Borstlap in 1987 en een persoonlijke bedankbrief van hem. 
Samen met een schoolfoto uit 1935 heb ik dit gescand. 
Ze zit op de 4e rij, helemaal rechts.
Mijn moeder was dol op hem en noemde hem regelmatig.
De liefde voor het zingen heeft ze waarschijnlijk van hem meegekregen.
Misschien zijn er mensen die Marius Borstlap hebben gekend?

20 opmerkingen:

  1. Hallo Marja,

    Wat een prachtige vondst.
    Ik vind dit soort dingen altijd zo bijzonder en kostbaar.

    Liefs en zo,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch!

    Groet,
    Michiel Borstlap

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie. Ben je een zoon of kleinzoon van hem?

      Verwijderen
  3. Wat ontzettend leuk om te lezen, dat prachtige handschrift van de onderwijzer..kan ik helemaal jaloers op worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kostbare vondsten meis, en nee gezien mijn geboorteplaats is het onwaarschijnlijk dat ik die man heb gekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn inderdaad echte schatten. Nergens te koop. fijn weekend lieverd. OOk veel sneeuw?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is hier winterwonderland en de kippen staan te balen onder het afdakje. ;o)

      Verwijderen
  6. Wow, dat zijn echt leuke dingen om tegen te komen. Zuinig op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel bijzonder! Echt iets om trots (en zuinig) op te zijn.
    Succes met het vinden van nazaten en kennissen van mijnheer Borstlap.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuke herinneringen!
    zou dat heden ten dage nog 'in' zijn zo'n poëziealbum?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het niet. Ik had er wel een in de jaren 60.

      Verwijderen
    2. Tegenwoordig hebben ze vriendenboekjes, lang zo leuk niet. Voorgedrukt met diverse vragen. Niks meer zelf een wensje schrijven en een plaatje plakken. Ik heb mijn album nog en ook dat van mijn moeder. Inderdaad zuinig op zijn. Je lijkt op je moeder, Marja

      Verwijderen
  9. Mooie herinneringen Marja,je kunt echt een beetje mee terug in haar tijd, ik hoop dat er zich melden :-)

    Fijne middag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een heerlijke herinneringen!
    En wat leuk die brief... ja je weet maar nooit wie dit leest toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gewéldig , ik wou dat ik een poëzie album gehád had ! Dit is natuurlijk een kostbaar bezit ,zuinig op zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel bijzondere vondst! De naam Borstlap in de muziekwereld is me niet onbekend.
    Wat een prachtig handschrift, dat doe ik die juf van die tijd echt niet na.
    Die juf had voor die tijd wel een kort rokje aan, haha. Moderne juf.
    Fijn winters weekend alvast!

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad best modern voor die tijd. Fijn weekend.

      Verwijderen
  13. Wat een geweldige "schat'weer gevonden.Heeft je vader het al naar de zin in z'n nieuwe stee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij begint zijn draai te vinden. Nog wel onwennig met de routing, liftknopjes, brievenbus, e.d.

      Verwijderen