Zwijmelen op zaterdag 7



(voor wie de film nog niet kent: het is een absolute aanrader) 

21 opmerkingen:

  1. Het is een prachtig nummer. Ik heb het pas geleden voor het eerst op een crematie gehoord.

    Kippenvel......

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een geweldig nummer, en zo mooi gezongen door Barbara Streisand.
    Hier is mijn bijdrage http://greetjedewit.blogspot.nl/2012/12/zwijmelen-op-zaterdag-5.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marja,
    Lijkt me heel mooi, ga ik toch eens opzoeken...
    Ik wens je een heel mooie jaarwisseling en een geweldig 2013!
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi lied Marja, maar spijtig zag ik de film nog niet.

    mijn bijdrage voor zwijmelen op zaterdag vind je op: http://doorhetoogvan.blogspot.be/2012/12/het-afscheid.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtig nummer en ik heb de film gezien .Ik doe ook weer mee natuurlijk.
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb t aangepast hoor.... komt door t inplannen en later automatisch publiceren kenneijk...zal proberen er voortaan op te letten.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marja ik zal deze onthouden,tis soms raar ( zit nu in duitsland) dan geeft die het filmpje niet weer,erg jammer want de titel spreekt me al heel erg aan xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer. Misschien kun je deze link wel openen? http://youtu.be/EdFlHuyWr0o

      Verwijderen
    2. Dank je Marja,deed het ook iet dus "belletje" rinkelt heb de titel bij youtube ingegeven en yes,mooi heel mooi xxx

      Verwijderen
  8. Hoi Marja, ik doe inmiddels ook mee hoor met het zwijmelen maar wist even niet waar me aan te melden....dit is in iedergeval de eerste
    http://www.bibje.blogspot.nl/2012/12/zwijmel-zaterdag.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb de film ooit op Tv gezien ,wat een prachtige stem heeft Barbara toch hé !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken nog het lied nog de film........eh het lied nu dus wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt wat gemist. Hieronder een recensie die ik van het www plukte:
      Na de dood van haar vader vertrekt Yentl (Barbra Streisand) naar Polen om de Talmud te besturen. Dit is streng tegen de regels van de Torah in waardoor ze gedwongen is zich als jongen voor te doen. Ze ontmoet medestudent Avigdor waar ze, zonder haar ware identiteit prijs te geven, verliefd op wordt. Avigdor heeft zijn hart verloren aan Hadass, maar hij mag van haar ouders niet met haar trouwen. Om de twee dierbaarste personen in zijn leven samen te brengen stelt Avigdor voor dat Yentl met Hadass trouwt. Hiermee stelt hij Yentl voor het grootste dilemma in haar leven… Het heeft Barbra Streisand 14 jaar gekost om de roman van Isaac Bashevis Singer tot film te bewerken. Yentl is de eerste productie van Streisand waarin ze niet alleen de hoofdrol speelt en co-schrijver van is, maar die ze ook produceerde en regisseerde. Yentl is naast een meeslepende mix van tragedie en muziek vooral een les in moed en een schreeuw tegen onverdraagzaamheid. Bekroond met een Oscar® (1983, Beste Muziek) en een Golden Globe® voor Beste Film.

      Verwijderen
    2. Dank je voor de uitleg misschien een goede reden de roman van Isaac Bashevis Singer eens te lezen.

      Verwijderen
  11. Ja, een geweldig nummer, een geweldige film met een geweldige zangeres/actrice!!
    Bedankt voor het delen van dit schitterende nummer. Heb de film al lang niet meer gezien, maar dus nu gelijk maar even via bo.l besteld.

    Hier vind je mijn bijdrage:
    http://minoesjka2.wordpress.com/2012/12/29/zwijmelen-op-zaterdag-5/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is zeker 25 jaar geleden dat ik die film gezien heb, maar ik weet nog precies hoeveel indruk hij maakte...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig nummer met diepgang. Onze bijdrage staat op onze site. Ga naar:
    http://albertymara.blogspot.nl/2012/12/zwijmelen-op-zaterdag-met-beelden-van.html

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oeh... mooi! Wat kan zij zingen zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zoooo... die is erg mooi... heel bijzonder, de film ook.
    Doet je wat...
    Bedank voor het delen Marja.

    Hier komt, beter laat dan nooit, de mijne:

    http://gabibk.blogspot.nl/2012/12/en-we-zwijmelen-weer-op-zaterdag_29.html

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb de film ooit ook gezien......om nooit meer te vergeten.Het raakte me echt!

    BeantwoordenVerwijderen

Sorry, lieve mensen. Jullie reacties op logjes ouder dan twee dagen verschijnen niet direct. Ik moet ze helaas eerst modereren omdat ik de laatste maanden tientallen spamreacties per dag ontvang.